خانه سینما و تلویزیون اخبار ساخت فیلم زندگی «جی.کی. رولینگ»

ساخت فیلم زندگی «جی.کی. رولینگ»

0

ساخت فیلم زندگی «جی.کی. رولینگ»

فیلم زندگی «جی.کی. رولینگ»، نویسنده رمان‌های پرفروش «هری پاتر» وارد «لیست سیاه» هالیوود شد.

 «ساندی مورنینگ هرالد» نوشت: فیلمی درباره زندگی «جی.کی. رولینگ» ـ رمان‌نویس مشهور انگلیسی و خالق هفت‌گانه «هری پاتر» ـ وارد «لیست سیاه» فیلمنامه‌های محبوب، اما ساخته‌نشده سینمای هالیوود شد.

این لیست که با تحقیق از بیش از ۲۷۵ استودیو و کمپانی فیلمسازی تهیه شده، ویژه فیلمنامه‌هایی است که هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود محبوبیت زیادی کسب کنند.

فیلمنامه زندگی «رولینگ» را «آنا کلاسن» به نگارش درآورده و در آن به ماجراهایی که «رولینگ» از ۲۵ سالگی پشت سر گذاشته، می‌پردازد. در این فیلم عشق اول «رولینگ»، بارداری غیرمنتظره او، از دست دادن شغل و افسردگی و پس از آن، ‌نگارش رمان‌های «هری پاتر» نمایش داده خواهد شد.

بازیگران سرشناسی چون «جکی جیلنهال»، «سوفی ترنر» و «پاتریشیا آرکوئت» فیلمنامه‌های موجود در «لیست سیاه» را در توئیتر خود اعلام کرده‌اند. با توجه به آمار بدست آمده، رکورد تعداد فیلمنامه‌نویسان زن در فهرست امسال شکسته شده و قهرمان حدود نیمی از فیلم‌ها، زن هستند.

«جی.کی. رولینگ»، نویسنده سرشناس انگلیسی که از سوی مجله «فوربز» عنوان سومین سلبریتی ثروتمند جهان لقب گرفته، پس از تمام شدن هفت‌گانه «هری پاتر» هم به پیمودن پله‌های موفقیت ادامه داد. در سال ۲۰۱۶ فیلم جدیدی برگرفته از کتاب‌های «هری پاتر» یعنی «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» که خود «رولینگ» نگارش فیلمنامه آن را نیز بر عهده داشت، اکران شد و بیش از ۴۷۳ میلیون دلار در سینماهای جهان فروش داشت. ضمن این‌که نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که «رولینگ» یکی از نویسندگان آن بود نیز در «تئاتر وست‌اِند» لندن به روی صحنه رفت. پس از استقبال فراوان مخاطبانش، نمایشنامه‌ «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» نیز روانه بازار شد و از سوی خوانندگان، عنوان هشتمین قسمت این مجموعه رمان‌های «هری پاتر» را دریافت کرد.

«هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ» هفت کتاب رسمی منتشرشده از مجموعه رمان‌های تخیلی «هری پاتر» هستند و تاکنون هشت فیلم نیز بر اساس این رمان‌ها ساخته شده که به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری دست یافته تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند»، در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند.

تانی کال

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *