سریال چرنوبیل رکورد امتیازدهی کاربران IMDB را شکست

مدتی می‌شود که پخش سریال Chernobyl (چرنوبیل) آغاز شده و تنها یک قسمت تا پایان این سریال تحسین شده باقی مانده است. سریال چرنوبیل محصول مشترک شبکه HBO با شبکه اسکای است که خیلی زود توانسته نظر منتقدان و بینندگان را به خود جلب کند و رکوردهای متعددی را نیز بشکند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سریال Chernobyl رتبه اولین بیشترین امتیازدهی کاربران IMDB را نیز به نام خود ثبت کرده است. مدتی می‌شود که سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) دیگر در صدر این فهرست قرار ندارد و فصل هشتم و پایانی این سریال باعث نزول رتبه و امتیاز این سریال در IMDB شده است. حال طبق آمار منتشر شده، سریال Chernobyl تا به امروز نمره ۹.۷ را از کاربران IMDB دریافت کرده و تا به امروز نزدیک به ۵۲ هزار نمره برای این سریال در این وب‌سایت ثبت شده است. شما در ادامه می‌توانید رتبه ۱۰ سریال برتر IMDB از نگاه کاربران این وب‌سایت را مشاهده کنید:

  • ۱) سریال Chernobyl با نمره ۹.۷
  • ۲) مستند Planet Earth II (سیاره زمین ۲) با نمره ۹.۵
  • ۳) سریال Band of Brothers (جوخه برادران) با نمره ۹.۵
  • ۴) مستند Planet Earth (سیاره زمین) با نمره ۹.۴
  • ۵) سریال Breaking Bad (برکینگ بد) با نمره ۹.۴
  • ۶) سریال Game of Thrones با نمره ۹.۴
  • ۷) مستند Our Planet (سیاره ما) با نمره ۹.۴
  • ۸) سریال The Wire (وایر) با نمره ۹.۳
  • ۹) مستند Cosmos (کیهان) با نمره ۹.۳
  • ۱۰) مستند Blue Planet (سیاره آبی) با نمره ۹.۳

در رتبه ۲۰ سریال برتر IMDB از نگاه کاربران، سریال‌های محبوب دیگری چون سریال Rick and Morty (ریک و مورتی)، سریال The Sopranos (سوپرانوز) و انیمیشن Avatar: The Last Airbender (آواتار: آخرین باد افزار)، نیز دیده می‌شوند. سریال Chernobyl داستان واقعی یکی از فجایع انسانی را از نگاه زنان و مردانی که شجاعانه خود را برای جلوگیری از گسترش این فاجعه قربانی کردند، روایت می‌کند. این مینی سریال داستان فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را روایت خواهد کرد که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین شوروی دچار انفجار شد که طی این حادثه، افراد زیادی قربانی شدند و هنوز تاثیرات آن وجود دارد.

جرد هریس، استلان اسکارشگورد، امیلی واتسون، آدام نگیتیس، جسی باکلی، دیوید دنسیک، پاول ریتر، سم تروتان، رابرت امس، آدریان رالینز، کان اونیل، ناتاشا رادسکی، بری کیوگن، رالف اینسون، مارلی لویس جونز، الکس فرنز، آلن ویلیامز و فارس فارس، از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه ساخت و نوشتن فیلمنامه سریال چرنوبیل بر عهده کریگ مازن بوده و یوهان رنک نیز کارگردانی تمامی قسمت‌های این سریال را بر عهده داشته است.

تانی کال

برگرفته از Forbes

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *