فهرست برخی فیلم‌های معروف جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اعلام شد

فیلم‌های مطرحی در ۴۴امین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival)، به‌اختصار TIFF، به‌نمایش درخواهند آمد و بازیگران مطرحی چون تام هنکس، واکین فینیکس، مریل استریپ، مت دیمون، ویلم دفو، لیام نیسون، کیگن مایکل کی و جنیفر لوپز، از مطرح‌ترین بازیگرانی هستند که تماشاچیان می‌توانند فیلم‌های آنان را زودتر از اکران جهانی، در این جشنواره غیررقابتی که سالیانه در شهر تورنتو ایالت انتاریو کشور کانادا برگزار می‌شود، به‌تماشا بنشینند.

اولین فیلمی که در ۴۴امین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به‌نمایش درخواهد آمد، فیلم بسیار مورد انتظار Joker (جوکر) شرکت برادران وارنر (Warner Bros) است که تاد فیلیپس، کارگردان این فیلم پیش از این گفته بود که او برای ساخت فیلم Joker از فیلم‌هایی چون فیلم The King of Comedy (سلطان کمدی) و فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی) الهام گرفته که مارتین اسکورسیزی وظیفه کارگردانی این دو فیلم را بر عهده داشت و در هر دو فیلم شاهد نقش آفرینی رابرت دنیرو نیز بودیم که حداقل طبق تریلر فیلم جوکر، در این فیلم قرار است شاهد اشاره و ارتباط با فیلم The King of Comedy باشیم. این فیلم درجهٔ سنی R خواهد داشت و واکین فینیکس، بازیگر نامزد سه جایزه اسکار، نقش شخصیت آرتور فلک/جوکر را ایفا خواهد کرد. این فیلم در ۷۶امین دوره جشنواره فیلم ونیز (Venice International Film Festival) که از اواخر ماه آگوست کار خود را آغاز می‌کند، نیز حضور پیدا می‌کند. فیلم Joker برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

فیلم مطرح بعدی، فیلم جدید تام هنکس، یعنی فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood (روزی زیبا در محله) شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) خواهد بود که اولین تریلر آن چند روز پیش منتشر شد. تام هنکس در نقش فرد راجرز، متیو ریس در نقش تام جوناد، سوزان کلیچی واتسون، کریس کوپر، انریکو کولانتونی، ماریان پلانکت، تامی بلانچارد، وندی مکه‌نا، سکینه جعفری، کارمن کوزاک، نوآ هارپستر و مدی کرنمن، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده ماریل هلر، کارگردان فیلم The Diary of a Teenage Girl (خاطرات یک دختر نوجوان) و فیلم Can You Ever Forgive Me (هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟)، بوده است. فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood برای اکران در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است.

امسال ۴۴امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از تاریخ ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور ماه) برگزار می‌شود.

خب به دیگر آثار مطرحی که در ۴۴امین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به‌نمایش درخواهند آمد نیز اشاره کنیم که هر کدام از این فیلم‌ها، از فیلم‎هایی هستند که سینمادوستان بی‌صبرانه منتظر تماشای آن‌ها روی پرده هستند و برخی اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم تورنتو خواهند داشت. فیلم مورد انتظار Ford v. Ferrari (فورد علیه فراری) شرکت فاکس قرن بیستم (20th Century Fox)، به‌کارگردانی جیمز منگولد، کارگردان فیلم Logan (لوگان)، اولین نمایش رسمی خود را در این جشنواره خواهد داشت. مت دیمون و کریستین بیل، بازیگران اصلی این فیلم هستند و داستان فیلم Ford v. Ferrari در سال ۱۹۶۶ روایت می‌شود و به مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز (The 24 Hours of Le Mans) می‌پردازد که این مسابقات قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپورت در جهان است و به‌صورت سالانه از سال ۱۹۲۳ در نزدیکی شهر لو مان کشور فرانسه و در رشتهٔ استقامت برگزار می‌شود. در این فیلم شخصیت کرول شلبی طراح ماشین است که ماشینی انقلابی برای شرکت فورد می‌سازد که این ماشین توانایی به چالش کشیدن ماشین‌های شرکت فِراری را دارد و شخصیت کن مایلز که فردی نترس و راننده‌ای حرفه‌ای است، قرار است پشت فرمان ماشین شرکت فورد بنشیند. فیلم Ford v. Ferrari شرکت فاکس قرن بیستم، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. البته شاید این فیلم در جشنواره فیلم ونیز یا جشنواره فیلم تلیوراید (Telluride Film Festival) نیز پخش شود.

اولین فیلمی که در ۴۴امین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به‌نمایش درخواهد آمد، فیلم بسیار مورد انتظار Joker خواهد بود

فیلم Hustlers (شیادان)، به‌کارگردانی لورین اسکافاریا، کارگردان، خواننده، هنرپیشه، فیلمنامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی که سینمادوستان وی را با کارگردانی فیلم کمدی درام Seeking a Friend for the End of the World (جستجوی دوستی برای آخرالزمان) به‌یاد دارند، دیگر فیلم مورد انتظاری است که برای پخش در این جشنواره انتخاب شده است و در واقع این اولین نمایش این فیلم است. بازیگرانی چون جنیفر لوپز، کیکه پالمر، کاردی بی،جولیا استایلز، کنستانس وو و لیلی راینهارت در آن حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

جشنواره فیلم تورنتو را می‌توان آغازی بر فصل جوایز سینمایی هالیوود دانست که البته اشاره کردیم، این جشنواره غیررقابتی است و تنها فیلم‌ها برای تماشاچیان مشتاق به‌نمایش درمی‌آید.

فیلم Radioactive (رادیواکتیو) به‌کارگردانی مرجان ساتراپی با نقش‌آفرینی رزمند پایک، آنیا تیلور جوی، جاناتان آریس وسم رایلی، دیگر فیلمی است که در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین مرتبه به‌نمایش درخواهد آمد و داستان فیلم در مورد شخصیت مشهور ماری کوری، فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی-فرانسوی برندهٔ جایزهٔ نوبل است. ماری کوری، اولین دانشمند و تنها زنی است که دو بار جایزهٔ علمی نوبل دریافت کرده و تنها فردی است که دو جایزهٔ نوبل را در دو رشته مختلف کسب کرده ‌است. او ابتدا این جایزه را در رشتهٔ فیزیک در سال ۱۹۰۳ و سپس در رشتهٔ شیمی در سال ۱۹۱۱ دریافت کرد.

دیگر فیلم لیست‌شده برای پخش از سالن معروف «روی توماس هال» که این فیلم نیز برای اولین مرتبه برای تماشاچیان و منتقدان به‌نمایش درخواهد، فیلم True History of the Kelly Gang (تاریخچه واقعی گروه کِلی)، به‌کارگردانی جاستین کارزل است که آخرین فیلمش، یعنی اقتباس سینمایی Assassin’s Creed (اساسین کرید)، با انتقادات فراوانی همراه بود و در گیشه نیز عملکرد معمولی داشت. حال باید منتظر ماند و دید فیلم جدید وی که در ژانر زندگینامه‌ای و وسترن است، چطور خواهد بود و تکانی به کارنامهٔ کاری این کارگردان انگلیسی-استرالیایی خواهد داد یا خیر. این فیلم بنابر دلایلی در جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival) حضور نداشت. جرج مک‌کِی، راسل کرو و چارلی هانام، بازیگران این فیلم هستند.

فیلم Harriet (هریت)، به‌کارگردانی کیسی لمونز، هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار و مطرح جشنواره فیلم تورنتو خواهد بود. این فیلم زندگینامه‌ای، در مورد زندگی هریت تابمَن، مبارز علیه برده‌داری و یکی از موفق‌ترین رهبران سازمان «راه‌آهن سری» بود. سازمان «راه‌آهن سری» به بردگان سیاه‌پوست کمک می‌کرد تا به ایالت‌های شمالی که در آن برده‌داری منسوخ شده بود، فرار کنند. تابمَن از فعالان در مبارزه برای حق رأی زنان نیز بود. جنل مونائه و سنتیا اریوو، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم The Goldfinch (سهره طلایی) شرکت برادران وارنر و استودیو آمازون، به‌کارگردانی جان کراولی نیز در لیست فیلم‌های این جشنواره قرار دارد. انسل الگورت، بازیگر فیلم The Fault in Our Stars (بخت پریشان) و فیلم Baby Driver (بیبی درایور) در این اثر قرار است نقش شخصیت اصلی داستان یعنی تئو را ایفا کند. علاوه بر انسل الگورت، بازیگران دیگری مانند ویلا فیتز جرالد، بازیگر مینی سریال Little Women (زنان کوچک) در نقش کیتسی باربر، جفری رایت، بازیگر سریال Westworld (وست ورلد) در نقش هابی و لوک ویلسون، بازیگر فیلم Concussion (ضربه مغزی) در نقش پدر الکلی تئو به نام لری از جمله هنرمندانی هستند که حضور آنان در این پروژه تأیید شده و قرار است در این فیلم به‌ایفای نقش بپردازند. رمان Goldfinch در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه پولیتزر شد (این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است و از سال ۱۹۱۷ با نظارت دانشگاه کلمبیا به برترین آثار روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اهدا می‌شود). کمپانی RatPac-Dune Entertainment یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم اقتباسی نیز محسوب می‌شود. رمان Goldfinch دونا تارت به‌دلیل شباهت ساختاری به آثار چارلز دیکنز، نویسنده معروف انگلیسی، بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان ادبی قرار گرفت. این رمان داستان مردی جوان به نام تئودور دِکِر را روایت می‌کند که از یک بمب‌گذاری تروریستی در موزه‌ای هنری جان سالم به‌در می‌برد، ولی مادر تئودور در این حمله تروریستی کشته می‌شود. در ادامه داستان وی وارد ماجراجویی‌های فراوانی می‌شود و سرانجام از لاس وگاس، جایی که پدر بی‌مسئولیتش نیز در آنجا است سردرمی‌آورد و بعد از آن تئودور درگیر جعل آثار هنری می‌شود.

فیلم Just Mercy (تنها بخشش) با نقش‌آفرینی مایکل بی. جردن و جیمی فاکس، دیگر فیلمی است که حضور و نمایش آن در جشنواره فیلم تورنتو قطعی شده است. فیلم Just Mercy نمایشی نیمه واقعی در مورد مردی سیاه‌پوست است که به‌اشتباه و ناحق محکوم می‌شود. داستان این فیلم از کتابی با عنوان Just Mercy: A Story of Justice and Redemption (تنها بخشش: داستانی از عدالت و رستگاری) برگرفته شده است. مایکل بی. جردن نقش اصلی را در این فیلم بر عهده خواهد داشت و کارگردانی فیلم Just Mercy بر عهدهٔ دستین دنیل کریتون است. شرکت برادران وارنر ۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ دی‌ ماه ۱۳۹۸) را برای اکران این فیلم در نظر گرفته است.

کیت وینسلت نیز با فیلم Blackbird (بلک‌برد)، به‌کارگردانی راجر میشل، در این جشنواره حضور خواهد داشت و این فیلم نیز برای اولین مرتبه برای تماشاچیان و منتقدان به نمایش درخواهد آمد. کیت وینسلت در این فیلم درام با بازیگرانی چون سم نیل و میا واشیکوفسکا همبازی است.

خبری خوش نیز برای طرفداران موسیقی داریم و گویا فیلم برگرفته از آلبوم موسیقی Western Stars (ستارگان غربی)بروس اسپرینگستین، خواننده، نوازندهٔ گیتار و آهنگساز موسیقی راک و موسیقی محلی که همگی وی را با لقب «رئیس» می‌شناسیم، با عنوان همین آلبوم آخر وی و با نقش‌آفرینی این خوانندهٔ افسانه‌ای و تکرارنشدنی، برای اولین مرتبه در جشنواره فیلم تورنتو پخش خواهد شد. بروس اسپرینگستین دوست‌داشتنی در این فیلم با تام زیمنی همبازی خواهد بود. به‌نظر داستان این فیلم هم در مورد آلبوم آخر این خواننده خواهد بود و جالب است بدانید که این فیلم اولین تجربهٔ کارگردانی «رئیس» است.

فیلم Ordinary Love (عشق معمولی) که روایت داستانی آن در کشور ایرلند خواهد بود و در این کشور مراحل فیلمبرداری آن انجام شده است، با نقش‌آفرینی لیام نیسن و لزلی منویل و به‌کارگردانی لیزا باروس دزا و گلن لی‌بِرن، دیگر فیلمی است که برای پخش در یکی از سینماهای شهر تورنتو انتخاب شده است.

بروس اسپرینگستین، خواننده، نوازندهٔ گیتار و آهنگساز موسیقی راک و موسیقی محلی که همگی وی را با لقب «رئیس» می‌شناسیم، اولین فیلم خود را ساخته و در این جشنواره نمایش خواهد داد

فیلمی هم به‌کارگردانی فرانسوا جرارد، کارگردان فیلم The Red Violin (ویولن قرمز)، در جشنواره فیلم تورنتو به‌نمایش درخواهد آمد که عنوان این فیلم The Song of Names (نغمهٔ نام‌ها) خواهد بود و بازیگرانی چون تیم راث و کلایو اوون، در آن حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت. اتفاقات این فیلم در بازهٔ جنگ جهانی دوم روایت خواهد شد و بخش فیلم‌های کلاسیک سونی پیکچرز، حق امتیاز پخش این فیلم را پیش‌تر خریداری کرده است.

فیلم هندی The Sky Is Pink (آسمان صورتی است)، به‌کارگردانی شانولی بوز که درامی براساس یک زندگی واقعی خواهد بود و پریانکا چاپرا نقش اصلی را در این فیلم ایفا می‌کند، می‌توان گفت نمایندهٔ سینمای بالیوود در این جشنوارهٔ غربی است. فیلم American Woman (زنان آمریکایی) که اولین فیلم بلند سینمایی سمی چلاس کانادایی است، داستان رابطه‌ٔ عاشقانهٔ پتی هرست را، که هنرپیشه و دختر ویلیام راندولف هرست، عضو عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بود و با ربوده‌شدنش توسط سازمان «ارتش آزادی‌بخش همزیست» به‌شهرت رسید به‌تصویر می‌کشد. همچنین فیلم Clemency (گذشت)، به‌کارگردانی شینونی شاکوا که در جشنواره فیلم ساندس (Sundance Film Festival)، جایزهٔ بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد، دیگر فیلمی است که در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درخواهد آمد و کارگردانی آن بر عهدهٔ یک زن است.

اولین مرتبه است که تقریباً نیمی از فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو، فیلم‌هایی هستند که کارگردانی آنان را زنان بر عهده داشته‌اند و امسال، حضور زنان بسیار قوی بوده است و این مورد به تنوع فیلم‌ها نیز کمک می‌کند و فرصت را در اختیار کارگردانان کم‌تر شناخته‌شده قرار می‌دهد تا همچون مردان، در فضایی برابر و با نگاهی یکسان، حرفهٔ خود را دنبال کنند.

اولین مرتبه است که تقریباً نیمی از فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو، فیلم‌هایی هستند که کارگردانی آنان را زنان بر عهده داشته‌اند

فیلم‌های هالیوودی دیگری نیز در لیست فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو قرار دارند. یکی از این فیلم‌ها، پروژهٔ مورد علاقهٔ ادوارد نورتون است که براساس رمان جاناتان لتم با عنوان Motherless Brooklyn (بروکلین بی‌مادر) ساخته شده است و بازیگران مطرحی چون ویلم دفو، بروس ویلیس و الک بالدوین در آن حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم ترسناک، درام و فانتزی The Lighthouse (فانوس دریایی)، به‌کارگردانی رابرت اگرز، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و طراح صحنه آمریکایی، با حضور رابرت پتینسون و ویلم دفو، دیگر فیلم این جشنواره است و ویلم دفو با نقش‌آفرینی در این فیلم، حضوری پررنگ در این جشنواره خواهد داشت. دیگر فیلم پربازیگر جشنواره فیلم تورنتو، فیلم تریلر The Laundromat (رختشوی‌گاه) استیون سودربرگ معروف خواهد بود که در این فیلم بزرگانی چون گری اولدمن و مریل استریپ حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت. فیلم دیگر این جشنواره، فیلم The Personal History of David Copperfield (تاریخچه خصوصی دیوید کاپرفیلد)، به‌کارگردانی آرماندو یانوچی، نویسنده، کمدین، تهیه‌کننده تلویزیونی و فیلمنامه‌نویس اهل بریتانیا خواهد بود که البته در جشنواره فیلم لندن (London Film Festival) نیز به‌نمایش درخواهد آمد و بازیگر اصلی آن دو پِیتل است. فیلم تحسین‌شدهٔ The Report (گزارش)، به‌کارگردانیاسکات زد برنس در جشنواره فیلم ساندنس خوش درخشید و بازیگرانی چون آدام درایور، آنت بنینگ، کوری استول، جان هم، متیو ریس، جنیفر موریسون، تیم بلیک نلسون و بن مک‌کنزی در آن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.

برخی از این فیلم‌ها پیش از حضور در جشنواره فیلم تورنتو، در جشنواره فیلم ونیز و همچنین جشنواره فیلم تلیوراید به‌نمایش درخواهند آمد. یکی از این فیلم‌ها، فیلم مورد انتظار Knives Out (شمشیر را از رو بستن)، به‌کارگردانی رایان جانسون، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای)، فیلم Brick (آجر) و فیلم Looper (لوپر) خواهد بود که اولین تریلر آن چندی پیش منتشر شد. فیلم Knives Out برای اکران در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۶ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است؛ دنیل کریگ، کریس ایوانز، جیمی لی کرتیس، مایکل شنون، کیت استنفیلد، آنا د آرماس، تونی کولت، کاترین لانگفورد، کریستوفر پلامر و دان جانسون، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Knives Out حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Greed (طمع)، به‌کارگردانی مایکل وینترباتم، فیلم درام و خانوادگی Bad Education (تربیت بد)، به‌کارگردانی کوری فینلی و بازی هیو جکمن و آلیسون جنی، دو فیلم معروف دیگر این جشنواره هستند. فیلم Dolemite Is My Name (نام من دلامیت است) سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) که فیلمی بیوگرافی و کمدی است و کریگ برو، کارگردان فیلم‌هایی چون The Poor & Hungry (فقیر و گرسنه)، Black Snake Moan (نالهٔ مار سیاه) و Hustle & Flow (شتاب و طغیان)، آن را کارگردانی کرده و ادی مورفی و کیگان مایکل کِی بازیگران آن هستند نیز در جشنواره تورنتو به‌نمایش درمی‌آید.

فیلم Endings, Beginnings (پایان‌ها، آغازها)، به‌کارگردانی دریک دورموس، فیلم Honey Boy (پسر شیرین)، به‌کارگردانی آلما هارل، فیلم Frankie (فرانکی)، به‌کارگردانی ایرا ساش، Guest of Honor (مهمان افتخاری)، به‌کارگردانیاتم ایگویان، فیلم Judy (جودی)، به‌کارگردانی روپرت گوولد، فیلم Military Wives (همسران ارتشی)، به‌کارگردانی پیتر کیتانیو و فیلم La Belle Epoque (دوران زیبا)، به‌کارگردانی نیکولاس بدوس از کشور فرانسه، دیگر فیلم‌های جشنواره تورنتو هستند.

فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو)، به‌کارگردانی تایکا وایتیتی که تیزر تریلر آن هم به‌تازگی منتشر شد، در این جشنواره حضور دارد. تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، فیلم What We Do In The Shadows (آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم JoJo Rabbit را بر عهده داشته که این فیلم اقتباسی از رمانی به نام Caging Skies اثر کریستین لئونز است. علاوه بر کارگردانی، وایتیتی نقش آدولف هیتلر را نیز در این فیلم بازی کرده که فیلم جدید او ترکیبی از دارک کمدی و طنز تلخ است و همچنین قرار است در جشنواره فیلم تورنتو نیز نمایش داده شود. فیلم JoJo Rabbit برای اکران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. اسکارلت جوهانسون، تایکا وایتیتی،سم راکول، رومان گریفین دیویس، تومانسین مک‌کنزی، ربل ویلسون، آلفی آلن و استیون مرچنت، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم JoJo Rabbit حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

سال گذشته فیلم تحسین‌شده Green Book (کتاب سبز)، به‌کارگردانی پیتر فاولی، به‌صورت اختصاصی و برای اولین مرتبه در جشنواره فیلم تورنتو به‌نمایش درآمد و جایزهٔ نمادین بهترین فیلم جشنواره از سوی تماشاچیان را از آن خود کرد و در همان سال در مراسم اسکار نیز بسیار خوش درخشید. جشنواره فیلم تورنتو یک جشنواره غیررقابتی است؛ بنابراین بخش مسابقه رسمی و هیئت داوران ندارد، اما در پایان بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود.

فیلم Coming Home Again (باز هم بازگشت به خانه)، به‌کارگردانی وین وانگ، فیلم کمدی دارک Uncut Gems (آنکات جمز)، به‌کارگردانی بنی سفدی و جاس سفدی با بازی آدام سندلر، جولیا فاکس و کوین گارنت، فیلم خانوادگی و درام Hope Gap (امید نافرجام) با بازی آنت بنینگ و بیل نای و فیلم I Am Woman (من زن هستم)، به‌کارگردانی آنجو موون که داستان زندگی هلن ردی، موسیقی‌دان و فعال اجتماعی معروف است، از دیگر آثاری هستند که طرفداران می‌توانند در طول مدت برگزاری جشنواره تورنتو، به‌تماشای آنان بنشینند.

فیلم Marriage Story (داستان ازدواج) سرویس استریم نتفلیکس، به‌کارگردانی نوآه بامبچ با بازی آدام درایور و اسکارت جوهانسون، فیلم Pain and Glory (درد و افتخار)، به‌کارگردانی پدرو آلمادورا نام‌آشنا که در جشنواره کن نیز حضور داشت و فیلم بسیار خوبی است، فیلم Parasite (انگل)، به‌کارگردانی بونگ جوون-هو که بهترین فیلم جشنواره کن شد و فیلم The Two Popes (دو پاپ)، به‌کارگردانی فرناندو میرلس با نقش‌آفرینی آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس، دیگر فیلم‌های معروف و مورد انتظار این جشنواره هستند. مستند Once Were Brothers: Robbie Robertson and the Band (زمانی که برادر بودیم: رابی رابرتسون و گروه) که در مورد موسیقی‌دان افسانه‌ای، رابرت رابرتسون و گروهش است، به‌کارگردانی دنیل روهر، در شب اول به‌نمایش درمی‌آید.

در سال ۱۹۹۸ سایت وِرایتی، جشنواره فیلم تورنتو را از لحاظ کیفیت فیلم‌ها، بازیگران و عملکرد فیلم‌ها در گیشه، پس از جشنواره فیلم کن در رتبه دوم قرار داد. در هر دوره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فیلم در حدود ۳۷ سینما در مناطق مرکزی شهر تورنتو به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

تانی کال

برگرفته از Hollywoodreporter

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *