جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، بدون شک یکی از اتفاقات تکان‌دهنده و زننده‌ی صنعت بازی‌سازی بود. اما با توجه به مصاحبه‌ی اخیر هیدئو کوجیما با وب‌سایت توکیو کیزای (Toyo Keizai)، به نظر می‌رسد این بازی‌ساز ژاپنی ناراحتی خاصی از کمپانی کونامی ندارد. کوجیما به طور واضحی از کونامی به دلیل دادن آزادی عمل به او در ساخت بازی‌ها، قدردانی کرد. او در این مصاحبه گفت:

دلیل اینکه که از کونامی قدردانی می‌کنم این است که در زمان فعالیتم در آنجا وقتی به آن‌ها می‌گفتم قصد ساختن چه چیزی را دارم، آن‌ها به من اجازه این کار را می‌دادند. این یعنی کونامی هیچ‌وقت مرا مجبور به ساخت چیزی نمی‌کرد.

کوجیما در بخشی از مصاحبه‌اش گفت حتی زمانی که به عنوان یک تازه‌کار در کونامی استخدام شده بود هم وقتی به آن‌ها ایده‌ی ساخت یک بازی را ارائه می‌داد، کونامی به او چراغ سبز نشان می‌داد و از او می‌خواست که کارش را ادامه دهد. کوجیما در این رابطه گفت:

این موضوع از زمانی که در آنجا استخدام شدم وجود داشت. به همین دلیل است که به جایگاه امروزم رسیده‌ام.

کاملا منطقی است که کوجیما از کمپانی‌ای که او را تبدیل به یک اسطوره کرده قدردانی کند؛ حتی با اینکه جدایی کوجیما و کونامی یکی از اتفاقات تکان‌دهنده‌ی دنیای بازی‌سازی بود. اکنون نیز کوجیما و کونامی مشغول پیشبرد برنامه‌های خودشان هستند. کوجیما با همکاری سونی مشغول ساخت یک آی‌پی جدید یعنی بازی Death Stranding است و در سمت دیگر نیز کونامی سعی می‌کند به آرامی خود را به صفحه‌ی اول صنعت بازی‌سازی برگرداند. برای نمونه، این کمپانی امسال بازی Super Bomberman R را برای نینتندو سوییچ معرفی کرد.

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *