معرفی سریال Y: The Last Man | روایت آخرین مرد روی کره زمین

پخش سریال Y: The Last Man، جدیدترین اقتباس از کمیک‌های دی سی به‌تازگی از شبکه هولو آغاز شده و در این مطلب قرار است با این سریال بیشتر آشنا شویم.

به‌تازگی پخش سریال Y: The Last Man ازطریق برنامه FX on Hulu از شبکه هولو آغاز شده است. این سریال اقتباسی از یک کمیک آخر الزمانی از شرکت ورتیگو، زیر مجموعه دی سی است که داستان آخرین مرد روی کره زمین را دنبال می‌کند. سریال Y: The Last Man مراحل تولید پر حاشیه‌ای را پشت سر گذاشته و در طول فرایند تولید شاهد تغییر شورانر تا تغییر ستاره اصلی سریال بودیم. این سریال در ابتدا قرار بود از شبکه FX پخش شود، اما درنهایت تصمیم گرفته شد تا به برنامه‌های سرویس استریم هولو اضافه شود.

سریال Y: The Last Man اقتباسی از یکی از تحسین شده‌ترین و محبوب‌ترین کمیک‌های مجموعه دی سی است و همین موضوع باعث افزایش انتظارات از این سریال شده است. تاکنون ۳ قسمت اول این سریال پخش شده و ۵ قسمت دیگر به‌صورت هفتگی پخش خواهند شد. سریال Y: The Last Man تاکنون نقدهای متوسطی را از منتقدان و بینندگان دریافت کرده است و حالا در این مطلب قرار است به معرفی این سریال آخر الزمانی بپردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

سریال Y: The Last Man

چه چیزهایی باید پیش از تماشای سریال Y: The Last Man بدانیم؟

سریال Y: The Last Man داستان تنها مرد زنده دنیا به‌همراه میمون دست‌آموزش را دنبال خواهد کرد

سریال Y: The Last Man داستان تنها مرد زنده دنیا را دنبال خواهد کرد که به همراه حیوان دست‌آموز خود که یک میمون از نژاد کاپوچین با نام امپرسند است، از مرگ ناگهانی تمامی پستانداران دارای کروموزوم Y جان سالم بدر برده‌اند. این دو سفری طولانی به دور کره زمین را آغاز می‌کنند و امیدوار هستند تا بتوانند جلوی نابودی کامل نژاد بشر را بگیرند. بن سچنتزر، دایان لین، مارین ایرلند، امبر تمبلین، تیموتی هاتن، اشلی رومنز، اولیویا ترلبی و جولیانا کنفیلد، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Y: The Last Man حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

الیزا کلارک، نویسنده سریال The Killing، به‌عنوان شورانر و تهیه‌کننده اجرایی در سریال Y: The Last Man حضور دارد. او درواقع جایگزین مایکل گرین، نویسنده سریال American Gods و ایدا کروال، نویسنده سریال Luke Cage، سازندگان اول سریال شده که به‌علت اختلاف‌نظر با FX از این پروژه جدا شدند. این سریال اقتباسی از کمیکی پساآخرالزمانی و علمی-تخیلی به همین نام، اثر برایان کی. وان وپیا گوررا از شرکت ورتیگو که به دی سی (DC) تعلق دارد، است. کمیک Y: The Last Man یکی از تحسین شده‌‌ترین کمیک‌های قرن ۲۱ است که در سال ۲۰۰۲ توسط ورتیگو/DC منتشر شد و تا به امروز ۶۰ نسخه از این رمان گرافیکی منتشر شده است.

شخصیت یوریک در سریال Y: The Last Man

سریال Y: The Last Man توسط شبکه FX با همکاری DC در ۸ قسمت تولید شده است که ۳ قسمت اول به‌صورت همزمان در اولین هفته پخش، روی سرویس استریم هولو قرار گرفتند و مابقی قسمت‌ها به‌صورت هفتگی در بامداد روز دوشنبه هر هفته به وقت ایران پخش خواهند شد. میانگین زمان هر قسمت سریال Y: The Last Man حدود ۴۷ تا ۵۴ دقیقه است. در حال حاضر این سریال برای فصل دوم تمدید نشده است، اما بسیاری انتظار دارند این سریال حداقل برای یک فصل دیگر ادامه پیدا کند.

دایان لین در نقش جنیفر براون در سریال Y: The Last Man

چه اتفاقاتی در سه قسمت اول سریال Y: The Last Man رخ داد؟

قسمت اول سریال Y: The Last Man به زندگی شخصیت‌های اصلی پیش از منقرض شدن مردان می‌پردازد

سریال Y: The Last Man در ابتدا با یوریک و میمون دست‌آموزش که آخرین افراد مذکر زنده مانده روی زمین هستند، آغاز می‌شود که در شهر نیویورک به‌دنبال یافتن نامزد یوریک هستند. بااین‌حال، تمرکز قسمت اول روی شب قبل اتفاقات تا روز آغاز کشته شدن دست جمعی همه مردان روی زمین هستیم.

در طول اپیزود اول سریال Y: The Last Man تلاش شده تا آخرین شب زندگی عادی هر شخصیت سریال به تصویر کشیده شود که شروع اتفاقات نیز از همین زمان بوده است. سریال از همان ابتدا چند تغییر را نسبت به کمیک به بینندگان گوشزد می‌کند که شاید مهم‌ترین آن تمرکز بیشتر روی سیاست است.

اگر با شروع سریال در قسمت اول ما را به یاد فصل اول سریال مردگان متحرک و اتوبان‌های پر از ماشین و خلوت آتلانتا بیندازد، اما کم کم این تصور محو می‌شود و سریال قرار است مسیری نسبتا متفاوتی را دنبال کند. این موضوع البته می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال یک دنیای نسبتا آخر الزمانی بودند، کمی ناامید کننده باشد، اما سریال از همان ابتدا پتانسیل‌های خوبی نشان می‌دهد که باید دید در ادامه چگونه قرار است از آن استفاده شود. در هر حال حالا پس از نمایش‌های سریال دیگر مطمئن شدیم فعلا تمرکز سریال بیشتر روی شخصیت جنیفر براون و همچنین ایجنت ۳۵۵ است و شخصیت یوریک فعلا تنها قرار است داستان را جلو ببرد.

ایجنت ۳۵۵ در سریال Y: The Last Man

سریال Y: The Last Man سه خط داستانی متفاوت را دنبال می‌کند

بدین ترتیب انتظار داریم تا بیشتر شاهد نزاع‌های سیاسی در چنین دورانی باشیم که حداقل در سه قسمت اول نسبت به دیگر موضوعات سریال جذابیت کمتری داشته است. روند سریال در این سه قسمت نسبتا کند بوده است و با اینکه سریال تلاش می‌کند تا با شخصیت‌ها از شب و روز اتفاق آشنا شویم، اما روند داستان سریال تا پایان قسمت سوم تغییر خاصی پیدا نمی‌کند و ما بالاخره در قسمت سوم شاهد کمی تغییر در روند داستان سریال هستیم. سریال Y: The Last Man همچنین قرار است چندین خط داستانی را دنبال کند که علاوه‌بر نبرد دایان لین برای حفظ صندلی ریاست جمهوری خودش تا تلاش یوریک و ایجنت ۳۵۵ برای یافتن یک دانشمند در هاروارد، خط داستانی دیگر هم در خیابان‌های نیویورک وجود دارد.

در بخش سوم سریال روی شخصیت هیرو براون که دختر جنیفر و خواهر یوریک است، تمرکز دارد که حداقل در سه قسمت اول خط داستانی خیلی مبهم و گیج کننده‌ای است. خط داستانی هیرو می‌تواند خاکستری‌ترین خط داستانی فیلم باشد، اما در حال حاضر نه پرداخت درستی به این خط داستانی شده و نه اتفاق مهمی به جز اتفاق پایان قسمت اول، در این خط داستانی رخ داده است. باید دید هیرو قرار است کار متفاوتی را انجام دهد یا صرفا قرار است به همسر شخصی که دوست داشته و او را به قتل رسانده نزدیک شود. همچنین سه قسمت اول سریال Y: The Last Man این وعده را می‌دهد که پرداختن به موضوعات روز را نیز در طول این سریال قرار است مشاهده کنیم که حداقل تا الان از آن نمی‌توان به‌عنوان نقطه مثبتی یا با اهمیتی در سریال یاد کرد.

شخصیت هیرو در سریال Y: The Last Man

سریال Y: The Last Man در سه قسمت اول روند کند و آهسته‌ای را داشته است، اما در پایان قسمت سوم وعده یک ماجراجویی نسبتا هیجان‌انگیز در دنیای نسبتا آخر الزمانی را می‌دهد که در آن زنان در تلاش برای بقا هستند. صد البته سریال می‌توانست بیشتر و بهتر فضای ترسناک این اتفاقات را به تصویر بکشد، اما شروع ماجراجویی یوریک و ایجنت ۳۵۵ می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد. همچنین اگر سریال Y: The Last Man را دوست داشتید یا به‌دنبال اثری مشابه هستید، سریال Preacher، دیگر اثر ورتیگو می‌تواند انتخاب جالبی برای شما باشد. البته سریال Sweet Tooth دیگر انتخابی است که اگر به سراغ آن نرفتید، می‌تواند به‌عنوان یک گزینه متفاوت آن را در نظر بگیرید.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *