شما محصول لوکس نهایی را در اختیار دارید و در حال ساخت یک برند لوکس هستید، چیزی زیبا، مجلل و الهام بخش، چیزی نزدیک به قلب شما. خبر خوب اینکه خاورمیانه بازاری استثنائی برای محصولات لوکس است. در یک محیط متزلزل جهانی، تحولات خرده فروشی محصولات لوکس در این ناحیه همچنان در حال گسترش و توسعه است. بازار خرده فروشی در امارات متحده عربی به تنهایی تا بیش از ۳۵ میلیارد دلار آمریکا رشد کرده است و رشد مداوم بیش از ۵ درصد برای آن پیشبینی شده است و مشاوران برتری نظیر Deloitte به توصیه کردن این منطقه ادامه می دهند و به این نکته اشاره می کنند که این منطقه فرصتی بزرگ را برای برند های لوکس ارائه می کند.

خبر بد اینکه رشد خرده فروشی جهانی اجناس لوکس از ۸% به پیشبینی های نسبتا کمتر ۴% کاهش یافته است و یک بخش بسیار رقابتی و حتی رقابتی تر را ایجاد کرده است. به علاوه با رسانه های اجتماعی که بیشترین تغییر را همراه می آورند، این بخش از بازار، بخشی شکست خورده است. رویکرد های متعدد تلاش  برای بازاریابی اجناس لوکس دیگر موثر نیست و حتی محترم ترین برندهای لوکس (برندهایی که برای دیکته کردن مد به مصرف کننده استفاده می شوند) نیز به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با مشتریان هستند. به علاوه مشتریان بالقوه شما خبره تر هستند، با اعتماد به نفسی بالاتر در قضاوت شان، وفاداری به برند کمتر و انتظارات همیشه بالاتر از برندهای سفارشی که تجربه واقعی، دانش واقعی و داستان سرایی واقعی را پیشنهاد می دهند.

اگر بتوانید این موارد را مهیا کنید، می توانید حتی مشتریانی از برندهای لوکس با استاندارد بسیار بالا را نیز به خود جذب کنید.

  1. یک روایت قدرتمند بسازید

امروزه لوکس بودن با سه عنصر توصیف می گردد: کمیابی، انحصار و خواستگاه. روایت بازاریابی شما و داستان برندتان باید هر سه عنصر را انتقال دهد. موفق ترین برندهای لوکس تمایل دارند که از نظر داستانی غنی باشند و هر محتوایی که شما ایجاد می کنید، باید قابل تصور، معتبر و مرتبط باشد. مهمتر از همه، باید تصورات را تحریک کند و با رویاها و جاه طلبی های مخاطبین هدف شما تشدید گردد. هر برندی داستانی دارد، بنابراین بدیع ترین و خاطره انگیز ترین آنها را بیابید و آنها را با تصاویر و روایت ها، در مورد آنچه برند شما را منحصر به فرد می سازد، از نظر محتوایی غنی سازی کنید: مواد کمیاب، سازندگان ماهر،خواستگاه معتبر، فناوری های جدید، استعداد خلاق. تصور اهمیت دارد.

  1. انحصار ایجاد کنید

برندهای لوکس بر مبنای درک انحصار، تأکید دائمی بر موقعیت خود به عنوان یک نخبه و نیروی آرمانی رشد می کنند. از استاد سوئیسی ساعت ساز Patek Philippe تا بهترین تولید کننده ماشین Koenigsegg و تا Rolls-Royce ساخت انگلیس، انحصار یک زمینه استوار است. Rolls-Royce بیش از ۲۰۰۰ ماشین در سال تولید نمی کند که همه آنها سفارشی است و کارشان با دست تمام می شود. خرید از این برندها به مشتریان اجازه می دهد که بخشی از دنیای آنها بشوند و احساس کنند که به یک انجمن منحصر به فرد تعلق دارند که بروزی از شخصیت و سلیقه آنهاست. برای ایجاد انحصار، به دعوت از مشتریان انتخابی برای رویدادهای VIP انحصاری، برپا کردن عضویت های VIP مبتنی بر دعوت یا پیشنهاد دسترسی انحصاری به اجرای محدود و محصولات سفارشی توجه داشته باشید.

  1. استخدام یک تیم سطح بالا

مردمی که معمولا آیتم ها یا خدمات لوکس را خریداری می کنند، زیرک و ماهر هستند. آنها خبره هستند. آنها خواستار ارشدیت، تجربه و اطلاعات تخصصی هستند. اطمینان حاصل کنید که فروشندگان شما (در هر سطحی که هستند) برازنده، تعلیم دیده و همچنین باهوش باشند. این مورد شامل تیم بازاریابی و روابط عمومی شما هم می شود که همچنین باید خبره و ماهر باشند تا بینشی نسبت به سلیقه و خواسته مشتریان هدف شما داشته باشند.

  1. ساخت جامعه

تفاوت اصلی میان بازاریابی سنتی و اینترنتی، سطح تقابل بین شما و مشتریان تان است. با تشکر از رسانه های اجتماعی، مشتریان به فعل و انفعال با برندهای مورد علاقه شان و دیگر دنبال کنندگان این برندها خو گرفته اند و یک استراتژی بازاریابی و روابط عمومی خوب برای توجه به این مورد چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین نیاز است. به عنوان یک برند لوکس، اینترنت بهترین راه برای رسیدن به مشتریان و داشتن نیم نگاهی به رقبا است. وجود یک وبسایت قدرتمند، می تواند راهی بسیار سریع تر (و حتی کم هزینه تر) برای ساخت یک جامعه باشد که از طریق پست های وبلاگ برای نشان دادن مشتریان سفیر، تقابل رسانه های اجتماعی و بازاریابی انجام می شود.

  1. استفاده از رسانه های اجتماعی

برندهای لوکس نباید از تأثیر رسانه های اجتماعی چشم پوشی کنند. اینستاگرام یک ابزار خاص قدرتمند برای این بخش از بازار است. البته که شما می خواهید تصاویر و محتوای خیره کننده ای در مورد محصولات خود ارائه دهید، اما با بی توجهی محتوای خود را فراتر از آنچه که از تصاویر آشکار است تغییر ندهید، وگرنه دنبال کنندگان شما علاقه و اعتمادی که به گفته های شما دارند را از دست می دهند. به عنوان مثال اگر کیف دستی های کروکودیلی می فروشید، مانند Ethan K، محتوایی جذاب در مورد هنر و رویدادهای ورزشی را در برگیرید مانند Art Dubai، تصاویری از حالت طراح و مکان هایی که الهام بخش او بوده است، مانند تصاویری از کیف ها و سفرای برند.

  1. استفاده از بازاریابی تأثیرگذار

هیچ چیزی بیشتر از خود مردم بر آنها تأثیر نمی گذارد و تعداد کمی از مردم این توانایی را دارند که بر میلیون ها یا حتی میلیاردها نفر دیگر تأثیر بگذارند. به Kate Middleton نگاه کنید: تقریبا هر لباسی که وی با آن عکس گرفته است، در عرض چند ساعت فروخته می شود. اصطلاحا به این وضعیت “اثر Kate” گفته می شود و تخمین زده می شود که کمکی ۱ میلیارد یورویی به صنعت مد انگلستان می کند. ما باید نتایج مشابهی برای مشتریان مان داشته باشیم، اما کلید بازاریابی تأثیرگذار و موفقیت آمیز این است که تأثیرگذار درست را با استفاده از تحلیل و بررسی متفکرانه انتخاب کنیم و نه از طریق گوگل یا درخواست از یک دوست مشهور برای تبدیل شدن به سفیر برند ما. دیگر کلید بازاریابی تأثیرگذار و موفقیت آمیز به اولین نکته ای که گفتم بازمی گردد: محتوای واقعی و باشکوهی را برای روایت برندتان ایجاد کنید. در ارتباط نزدیکی با سفرای برندتان در مورد آنچه که در مورد برند منتشر می کنند کار کنید و برای ایجاد اثر لایه ای و تولید هیجان، محتوای تعریف آمیزی را در حساب های خودتان و حساب های وابسته منتشر نمایید.

ایران استارت آپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *