واکنش منتقدان به فیلم Venom: Let There Be Carnage

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)، با کارگردانی اندی سرکیس اخیرا اکران شده است و نتوانسته امتیازات خیلی بالایی از منتقدان دریافت کند.

فیلم Venom: Let There Be Carnage یا در زبان فارسی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» یکی از جدیدترین آثار اکشن، علمی تخیلی، دلهره‌آور، ترسناک و کمدی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست اندی سرکیس، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان بااستعداد و محبوب ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Mowgli: Legend of the Jungle (موگلی: افسانه جنگل)، فیلم Breathe (نفس بکش)، فیلم SAS: Red Notice (گروه ضربت: اعلان قرمز)، فیلم Long Shot (تیری در تاریکی)، فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) و فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام جویان: عصر اولتران) و غیره اشاره کرد. در فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند تام هاردی در نقش ادی براک/ونوم، میشل ویلیامز در نقش ان وینگ، نائومی هریس در نقش فرانسیس باریسون/شریک، رید اسکات در نقش دن لوئیس، استیفن گراهام در نقش مالیگان و وودی هارلسون در نقش کلیتس کسیدی/کارنیج و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) در سینماهای شهر لندن، برای اولین‌بار نمایش داده شد. سازندگان این اثر در نظر داشتند که ونوم: بگذارید کارنیج بیاید را در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) به‌صورت عمومی در سینماهای ایالات متحده نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۴۷ را از بین ۳۷ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کلی مارسل بوده است. این هنرمندان فیلمنامه‌ی خود را براساس داستانی که خود کلی مارسل و تام هاردی مطرح کرده بودند، نوشتند؛ داستانی که براساس دنیای ونوم از دنیای مارول کامیکس نوشته شده بود. از طرف دیگر هم آوی آراد، مت تولماچ، ایمی پاسکال، کلی مارسل، تام هاردی و هاچ پارکر نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند.

ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، قرار بود در ابتدا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ به نمایش در بیاید. اما به خاطر شرایط سختی که بیماری کرونا در سرتاسر دنیا به وجود آورده بود، یک سال به تاخیر خورد. این اثر نظرات مختلفی از منتقدان دریافت کرد که هرکدام به نقاط متنوع آن اشاره می‌کردند. اما چیزی که در میان آنها مشترک بود، این بود که اکثرا معتقد بودند که این اثر نسبت به قسمت اول پیشرفت‌های زیادی داشته است. از طرف دیگر هم ۱۴۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Venom: Let There Be Carnage در سینماهای لندن و ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ادی براک همچنان با شرایطی که دارد درگیر است و نتوانسته به‌خوبی با موجود تغییرشکل‌دهنده‌ی فرازمینی‌ای به اسم ونوم همزیستی کند و کنار بیاید. وقتی یک قاتل سریالی دیوانه‌ای به اسم کلیتس کسیدی هم میزبان یک سیمبیوت بیگانه می‌شود، براک و ونوم باید اختلافات خود را کنار بگذارند تا بتوانند این سلطنت ترس و وحشت را متوقف کنند.

ونوم و کارنیج در حال مبارزه در پوستر فیلم Venom: Let There Be Carnage

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Venom: Let There Be Carnage بیندازیم:

ویلیام بیبیانی | The Wrap

۸۵ از ۱۰۰

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، یک داستان ابرقهرمانانه جسور و سریع دارد؛ برخلاف دیگر آثار بزرگ هالیوودی که در این ژانر ساخته شدند. با اینکه مسائل زیادی را در این فیلم یک ساعت و نیمِ قرار داده، اما اصلا به نظر نمی‌رسد که باید طولانی‌تر می‌شد. فقط اینطور حس می‌شود که ما فیلم‌های بیشتری مانند این را نیاز داریم.

مایک رایان | آپروکس

۷۰ از ۱۰۰

بله، این فیلم خیلی احمقانه است! اما به نظر می‌رسد که هدف داستان همین باشد. سرکیس به خوبی می‌داند که قلب این فیلم‌ها، در حقیقت همان ارتباط بین ادی و ونوم است.

مالی فریمن | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Venom: Let There Be Carnage صحنه‌های بیشتری را از چیزی که واقعا کار می‌کند، نشان می‌دهد؛ یعنی همان پویایی و ارتباطی که بین ادی براک و ونوم وجود دارد. این در صورتی است که چیزهای دیگری که اطراف آنها وجود دارد، کاملا بهم ریخته و کثیف است.

بنجامین لی | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

حداقل یک فیلم کوتاه است؛ چیزی حدود ۹۰ دقیقه. سرکیس در این فیلم هرگونه داستان اضافی را حذف کرده است. داستان در طی مسیر خود جریان دارد و جلو می‌رود، بدون اینکه کاری کند تا ما هیجان‌زده شویم، لبه‌ی صندلی بنشینیم و توجه کنیم. اجازه ندهید دیگر قسمتی ساخته شود.

وودی هارلسون در نقش کارنیج در فیلم Venom: Let There Be Carnage

مارک فینی | بوستون گلوب

۳۸ از ۱۰۰

اندی سرکیس این فیلم را کارگردانی کرده است. سرکیس که نقش‌های به‌یادماندنی زیادی را ایفا کرده، در این فیلم هیچ درخشندگی خاصی را ایجاد نمی‌کند. فیلمبردار بزرگ سینما یعنی رابرت ریچاردسون این فیلم را فیلمبرداری کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که عدم وجود بافت بصری، آزاردهنده‌تر باشد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۲۵ از ۱۰۰

تماشا کردن این فیلم سراسر رنج و عذاب است؛ مگر اینکه از قبل از طرفداران سرسخت و دیوانه‌ی آن باشید.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۰ از ۱۰۰

اینکه بگویم فیلم Venom: Let There Be Carnage ارزش تماشا کردن ندارد، اصلا کافی نیست. ارزش این را هم ندارد که شما حتی آن را به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. شما نقدی از آن را مطالعه کردید. همین کافی است. حالا، دیگر تا آخر عمرتان هم دوباره به آن فکر نکنید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Venom: Let There Be Carnage نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *