رژیم معجزه آسای pH، جدیدترین پدیده ای است که در جهان رژیم می درخشد. متخصصان سلامتی دریافته اند که دیگر رژیم های محبوب در حال محو شدن هستند. در حالی که دهه ۹۰ با شوق و هیجان رژیم های کم چرب شناخته شده اند، شش هفت سال اخیر روی رژیم های کم کربوهیدرات مانند اتکینز، رژیم ساحل جنوبی، رژیم قدرت پروتئین و شوگرباستر تمرکز کرده اند. از آنجایی که مردم برای استفاده از هر یک از این رژیم ها سردرگم شده اند، به دنبال چیز جدیدی می گردند و رژیم معجزه آسای pH مرکز توجه بسیاری از سلایق مختلف است.

رژیم معجزه آسای pH در نظر بسیاری از مردم بسیار جذاب است چرا که کاملا ۱۸۰ درجه با آنچه که به عنوان رژیم پر پروتئین و کم کربوهیدرات در سال های اخیر شناخته شده است تفاوت دارد. رژیم معجزه آسای pH همچنین به نام های رژیم بازی یا به خاطر مبدع این رژیم با داشتن دیدی کاملا متفاوت به تغذیه، رژیم یانگ شناخته می شود. بسیاری از درمان های جامع و متخصصان تغذیه این رژیم را به عنوان رویکردی متعادل به تغذیه تعریف می کنند که نیازهای درست و واقعی بدن را مورد توجه قرار می دهد.

اساساً، بدن انسان دارای pH تقریبا بازی است. بر اساس این تئوری از آنجا که بدن ما در این pH حرکت می کند، غذاهایی را که مصرف می کنیم نیز باید در همین بازه غذاهای بازی باشند. رژیم استاندارد آمریکایی غذاهای بسیاری دارد که به عنوان غذاهای اسیدی شناخته می شوند مانند پروتئین حیوانی، شکر، کافئین و غذاهای بسته بندی شده. تمام این غذاها تعادل pH بدن را بهم ریخته و سرچشمه بسیاری از مشکلات می شوند. طرفداران رژیم معجزه آسای pH ادعا می کنند که این غذاهای اسیدی در واقع استفاده بدن از مواد معدنی بازی را دچار مشکل می کنند. این مواد معدنی شامل سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم می باشند که باعث ایجاد بیماری های مزمن می شوند.

این موضوع یک معمای واقعی در اهمیت رژیم pH است. سازمان تغذیه و سلامت به این نتیجه رسیده است که آنچه که انسان ها مصرف می کنند، تاثیری عمیق بر سلامت عمومی بدن دارد. علیرغم اینکه سازمان پزشکی بر داشتن رژیمی متعادل شامل میوه، سبزی گوشت و محصولات لبنی تازه دارد، رژیم غذایی pH قدمی فراتر نهاده و بیان می کند که غذاهای اسیدی در واقع مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را از بین می برند. کسانی که از رژیم معجزه آسای pH پیروی می کنند از مصرف غذاهایی که بر سلامتشان تاثیر مخرب دارد اجتناب می کنند.

بسیاری از غذاهایی که ما اغلب مصرف می کنیم، در رژیم pH منع شده اند. بنابراین یکی از حذفیات غافلگیر کننده محصولات گندم است. سازمان pH محصولات کندم کامل را برای داشتن بدنی سالم تر پیشنهاد می کند اما با توجه به رژیم pH غلاتی مانند گندم، جو، ارزن و برنج همگی اسیدی و مضر هستند. دانه های بازی گندم سیاه، کوینوا و گندم آلمانی یا جلبان معمولا دارای حالت بازی هستند.

عموماً، تمام گوشت ها و لبنیات در رژیم معجزه آسای pH حذف شده اند. اگر نگران پروتئین مورد نیاز بدنتان هستید، شیر بز تقریبا بازی است و همچنین پروتئین های گیاهی مانند لوبیا ها، توفو و برخی مغز ها و دانه های خوراکی نیز می توانند مصرف شوند. بسیاری از سبزی ها تاثیرات قلیایی دارند به جز قارچ ها و از میان میوه ها نارگیل، گریپ فروت، لیمو و لیمو ترش نیز دارای خاصیت اسیدی هستند.

کسانی که از رژیم معجزه آسای pH استفاده کرده اند، همگی اذعان داشته اند که تاثیرات شگرفی در چند هفته اول مشاهده کرده اند. کم کردن میزان مصرف غذاهای آماده و مصرف بیشتر سبزیجات برای هر کسی می تواند پیشنهاد خوبی باشد، چه از این رژیم خاص استفاده بکنند یا نه. در واقع، این موضوع یکی از نقد های وارده به رژیم معجزه آسای pH است. مدافعان این رژیم می گویند اگر افراد از قبل غذاهای تازه مصرف می کرده اند و میزان بسیار زیادی آب در طول روز می نوشیده اند این رژیم دیگر تاثیر به سزایی نخواهد داشت. آنها در واقع از تئوری تعادل اسید و باز چشم پوشی می کنند.

مطلب مهم دیگر این است که هیچ تحقیق و آزمایش علمی ای در اثبات نظریه های پشت رژیم معجزه آسای pH انجام نشده است. همچنین بسیاری از پزشکان در این رژیم هیچ فایده ای نمی بینند با این حال، مبانی این رژیم بر پایه درمان همه جانبه و طب چینی می باشد که قرن هاست که از این روش استفاده می کنند. رژیم معجزه آسای pH در حال حاضر توسط دکتر نیل سالومون از سازمان ملل در دانشگاه جان هاپکینز مورد مطالعه قرار میگیرد. به زودی منتقدین شاید مجبور باشند که دید خود را نسبت به این رژیم برا اساس اصول علمی تغییر دهند.

مجله تناسب اندام

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *