خانه ورزش اخبار ورزش ادامه رسوایی‌ اخلاقی در فوتبال انگلیس؛ فاجعه‌ای عمیق‌تر از آنچه تصور می‌شد

ادامه رسوایی‌ اخلاقی در فوتبال انگلیس؛ فاجعه‌ای عمیق‌تر از آنچه تصور می‌شد

0

پس از آنکه افشاگری‌های جدید در مورد فساد اخلاقی فوتبال جزیره شنیده شده است، از جمله اخبار عجیبی در مورد همکاری نکردن تعدادی از مسئولان رده بالای اتحادیه فوتبال انگلیس، به نظر می‌رسد این رسوایی برخلاف آنچه اعلام شده بود، تنها مربوط به گذشته‌های دور نبوده و در سال‌های اخیر نیز ادامه داشته است.

پیش از این، معمولا از این رسوایی به عنوان مسئله‌ای مربوط به گذشته یاد شده بود. به خصوص پس از گزارشی که در اوائل دسامبر منتشر شد که در آن گفته شده این اتفاقات تقریبا از حوالی سال ۲۰۰۵ ریشه‌کن شده است. با این‌حال حالا به نظر می‌رسد این اعداد خیلی دقیق نیستند. گزارش نشریه گاردین نشان می‌دهد ۴۶ مورد از حوادث گزارش شده از نوامبر گذشته، مربوط به بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶۶ بوده است. ضمن اینکه گزارش پلیس بیانگر آن است که حدود ۲۳ درصد از کلیه گزارش‌های ارسال شده از سو استفاده‌های جنسی صورت گرفته مربوط به ۴ سطح اول فوتبال جزیره بوده است و این اعداد نشانگر آن خواهد بود که فرضیه اینکه این رسوایی‌ها مربوط به دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی است، خیلی دقیق نیست. طبق این گزارش، ۱۸۷ مورد از این پرونده‌ها مربوط به بازیکنانی با تاریخ تولد پس از سال ۱۹۹۶ بوده و ۲۳ مورد نیز پس از سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده است.

درحال حاضر تنها چیزی که به حتم می‌توان گفت آن است که تصور آنکه این رسوایی صرفا مربوط به گذشته بوده یک تصور ساده‌انگارانه بوده است که سوالات زیادی را پیش روی مقامات اتحادیه فوتبال جزیره قرار می‌دهد. به خصوص وقتی این مسئله را نیز لحاظ کنیم که این اتحادیه در سال ۲۰۰۳، کلیه بودجه حمایتی خود برای حفاظت از کودکان توسط پلیس را قطع کرده بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *