Flux استارتاپی در لندن می‌باشد که توسط سه سازنده اپلیکیشن نام‌آشنای Revolut طراحی و راه‌اندازی شده است. محصول استارتاپ فین تک Flux برنامه‌ای کاربردی است برای اینکه تمام جزئیات پرداخت و فاکتور‌هایی که مشتریان دریافت می‌نمایند، دیجیتالی شود.

نزدیک به یک دهه از ورود تکنولوژی به سیستم مالی و امور بانکی کشور‌های مختلف می‌گذرد. در این مدت، امکان انتقال پول، پرداخت وجه و بررسی حساب بصورت غیرحضوری برای صاحبان حساب‌های مختلف بانکی ایجاد و خلاصه بانکداری الکترونیک تقریبا در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود.

اما این تمام تاثیری نیست که می‌توان با نقش‌آفرینی فناوری در امور مالی شاهد آن بود. استارتاپ‌هایی به تازگی از راه رسیده‌اند که می‌توانند اساس صنعت مالی و بانکداری را متحول کرده و از نو بسازند!!

استارتاپ فین تک Flux

استارتاپ‌هایی که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و آمده‌اند تا به شکل دیگری در اکوسیستم اداری بانکی تنفس کنند. فین تک نام این پدیده نوظهور در دنیای خدمات مالی است و استارتاپ فین تک Flux یکی از این شرکت‌های نوپا است که قصد دارد فناوری را برای ارائه خدمات نوآورانه به کسب‎وکار خود تزریق کند.

در توضیح این پلتفرم آمده: قرار است به زودی شکافی که بین دیتای ثبت شده توسط دستگاه‌های pos یا پایانه‌های فروش و پیام‌های برداشت و واریز بانکی دیده می‌شود، برای همیشه حذف گردد.

آشنایی با این استارتاپ در هات اپ نیوز فرصتی است برای استعداد‌های جوان مشغول در بانک‌ها و موسسات مالی تا به دیدی بهتر از این حوزه در کسب وکار برسند.

استارتاپ فین تک Flux

معرفی استارتاپ فین تک Flux

Flux, a fintech startup

شاید بسیاری هنوز با استارتاپ‌های فین تک آشنا نباشند. کسب وکار نوپای فین تک یا فناوری مالی (استارتاپ فین تک) حوزه جدیدی از نوآوری‌ها در عرصه بانکداری و امور مالی است که بسیاری از محدودیت‌های بانکی را ندارد و از این‎رو دایره سرویس‌دهی آن‌ها به مشتریان نیز گسترده‌تر می‌باشد.

کسانی که در فین تک سرمایه‌گذاری می‌کنند از جهات مختلفی سود می‌برند. مهم‌تر از همه بانکداری جهانی و بی حد و مرز است که دیگر به مرز‌های جغرافیایی خلاصه نمی‌شود.

به علاوه این استارتاپ‌ها خدماتی را فراتر از قوانین بانکی هر مملکت عرضه می‌کنند و مثلا وام‌های متمایزی را به مشتریان خود می‌دهند.

در کل هر فعالیتی که در جهت تسهیل امور مالی کاربران نظیر همین دیجیتالی شدن فاکتور‌ها صورت گیرد بخشی از فین تک محسوب می‌شود.

استارتاپ فین تک Flux

چرا فاکتور‌های دیجیتالی؟

فاکتورهای کاغذی دیگر خسته‌کننده شده‌اند. کاغذ خیلی ساده از بین می‌رود و اطلاعات آن برای همیشه حذف می‌شود و حذف این فاکتور‌ها به منزله حذف مهم‌ترین منابع طبیعی یعنی درختان است.

Matty Cusden-Ross یکی از سازندگان این پلتفرم کاربردی در اینباره می‌گوید: به نظر ما عاقلانه نیست در قرن بیست و یکم و زمانی که با این همه فناوری رنگارنگ سروکار داریم، بخواهیم از رسم به کارگیری کاغذهایی برای صدور فاکتور استفاده کنیم که مربوط به 100 سال قبل از میلاد می‌باشد!

این مشکل حاد به سادگی به واسطه تعاملی میان فروشندگان و صاحبان پایانه‌های فروش و البته بانک‌ها، قابل حل است.

استارتاپ فین تک Flux

همکاری استارتاپ فین تک Flux با برند‌های مختلف

اولین تعامل این استارتاپ‌ها با برند‌هایی نظیر EAT ،Bel-Air و تنها بانک دیجیتالی موجود یعنی Monzo بصورت تجاری بوده است.

حتی اگر گام‌های اولیه این تعامل، آزمایشی و موقت باشد؛ باز هم فرصت بزرگی برای Flux به شمار می‌رود؛ چون فاکتور‌ها چه برای مشتریان و چه برای فروشندگان اسناد مهمی به شمار می‌روند.

Flux؛ یک پل ارتباطی چندمنظوره

در این استارتاپ فاصله بوجود آمده میان مشتری، فروشنده و اطلاعات ثبت شده در پرداخت یا واریز برطرف می‌شود. پلتفرمی که طراحی شده پلاگینی واسط است برای اتصال فروشنده به پایانه فروش و خریدار از طریق اپلیکیشن موبایل.

Flux بصورت خودکار لینک فاکتور را به کارت بانکی هر فرد همزمان با فرآیند پرداخت ارسال می‌کند. قبض یا رسید‌های موجود در محل معاملات یا همان حساب بانکی شما محفوظ می‌ماند.

کافی است اپلیکیشن بانکی خود را باز کنید تا هر گونه فاکتوری که با استفاده از حساب همان بانک ثبت شده است را مشاهده نمایید.

استارتاپ فین تک Flux

یک تعامل پُرسود برای مشتری و فروشنده

این پلتفرم هم به مشتری و هم به خریدار وفادار است. در واقع به واسطه این پلاگین، هم مشتری و هم فروشنده، بهره‌مند می‌شوند. با فاکتور‌های دیجیتالی علاوه بر کاغذ نیاز به مهر و استامپ هم نبوده و ضرورتی ندارد هیچ کوپن یا بُن تخفیفی هم رد و بدل شود. این به خودی خود یعنی صرفه‌جویی در زمان!

چنین طرحی، طرح وفاداری مشتری به فروشنده و فروشنده به مشتری است و همه این فرآیند در اپلیکیشن بانک رخ می‌دهد. چنین سیستمی می‌تواند یک برنامه تشویقی برای مشتریان هم باشد. فروشنده خیلی راحت قادر است آمار خرید مشتری را داشته باشد.

در طرح‌های آزمایشی، از این موارد تشویقی هم استفاده شده است. به این شکل که وقتی خرید مشتری به 10 عدد رسید یک اعلان به شکل پوش نوتیفیکیشن توسط فروشنده به مشتری ارسال می‌شود و به او این مژده را می‌دهد که می‌تواند یازدهمین خرید خود را بصورت رایگان درب منزل دریافت کند!

استارتاپ فین تک Flux

فواید دیگر Flux

پلتفرم استارتاپ فین تک Flux نه فقط به نفع خود شخص؛ بلکه به نفع بانک‌ها است. استرداد وجه به این طریق خیلی راحت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و بررسی تاریخچه خرید و زمان پرداخت ساده‌تر است.

Cusden-Ross درباره امکانات بی‌شمار این پلتفرم می‌گوید: این نرم افزار نه فقط به نفع مشتری است بلکه بانک‌ها را نیز مسرور می‌کند!

Flux چشم‌اندازی از بانکداری باز و پُررونق است. بانکداری بازی که علاوه بر افزایش تعامل مشتری؛ به کاهش هزینه‌های عملیاتی آن‌ها هم منجر می‌گردد.

مهم‌تر از همه اختلافاتی که بابت استرداد وجه اجناس کم‌ارزش بین مشتری و خریدار ممکن است رخ دهد؛ به حداقل می‌رسد.

استارتاپ فین تک Flux

سخن آخر:

استارتاپ فین تک Flux تنها کسب‎وکاری نیست که با این شتاب به سمت دیجیتالی کردن فاکتور‌ها و تسهیل امور بانکی حرکت می‌کند. Yocuda نمونه دیگری است که امکانات آن جالب به نظر می‌رسد.

در این پلتفرم امکان ثبت تمام کارت‌های بانکی در یک اپلیکیشن فراهم شده و بنابراین فقط یک برنامه کافی است تا کاربر بتواند برای بررسی جزئیات فاکتور خرید خود از هر حساب بانکی بدان مراجعه کند.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *