استارتاپ Qikpix یکی از کسب وکار‌هایی است که احتمالا اگر ایده اولیه پایه‌گذاری آن را بشنوید نتوانید مانع خندیدن خود شوید!

گاهی اوقات ایده‌های خنده‌داری به ذهن آدم می‌رسد و آن لحظه با خود می‌گوید: اگر می‌شد چه می‌شد! مثلا آسفالت نامناسب کوچه پس کوچه‌های تهران را با نوار چسب به هم وصل کنیم یا در گرمای تابستان تخت خود را به یخچال منتقل و اندکی استراحت نماییم!

عجیب است؛ نه؟ اما گاهی از همین ایده‌های خنده‌دار، کسب وکار‌هایی اساسی و آینده‌داری به وجود می‌آید تا شمایی که تقریبا از همه چیز قطع امید کرده بودید را شگفت‌زده کند.

داستان از تلاش یک نوجوان کم سن و سال برای تولید مجدد کارتریج تونر و جوهر آغاز می‌شود. Jarek Hamilton نوجوانی است که تقریبا در سنین پایین فعالیت هر نوع استارتاپی را تجربه کرده است.

استارتاپ Qikpix

بعد از اینکه ایده راه‌اندازی این شرکت با موفقیت چندانی روبه‎رو نشد کار Hamilton در خط تولید شناور به عنوان بخشی از خدمت او در نیروی دریایی شروع شد.

بعدها Hamilton به افعانستان رفت و به عنوان پیمانکار غیرنظامی برای مدتی در لشکر مهندسین این کشور خدمت کرد.

حالا این کارآفرین پُرتلاش 29 ساله بعد از سپری کردن تمام دوره‌های کاری جورواجور، استارتاپ خود را به تازگی راه‌اندازی نموده است. بدون شک داستان موفقیت استارتاپ Qikpix برای شما هم شنیدنی خواهد بود! ?

معرفی سرویس عکاسی و استارتاپ Qikpix

photography service startup Qikpix

Jarek Hamilton مدیرعامل Bloomington، استارتاپی واقع در ایالت ایلینوی است که سرویس عکاسی را در قالب اپلیکیشن Qikpix ارائه می‌دهد.

استارتاپ Qikpix

استارتاپ Qikpix در سال 2015 بصورت یک همکاری مشترک با همسر Jarek Hamilton تاسیس شد. Qikpix با در اختیار داشتن بهترین عکاسان، سفارش عکاسی از سوژه‌های مختلف را با قیمت خیلی کم‌تر از آتلیه‌های موجود از طریق اپلیکیشن می‌پذیرد.

تاکنون این استارتاپ 150 عکاس حرفه‌ای را از سراسر ایالات متحده جذب نموده و اپلیکیشن آن 600بار توسط کاربران دانلوده شده است. در سال 2016 کمپانی Qikpix توانست حدود 76 هزار دلار سرمایه را از سوی سرمایه‌گذاران جذب کند.

Hamilton به همراه همسرش Katie این استارتاپ را اداره می‌کند. جالب است بدانید Katie برای مدیریت کامل این پروژه شغل قبلی خود، پرستاری را بصورت کامل ترک کرده است.

استارتاپ Qikpix

استارتاپ، جدیت و پشتکار می‌طلبد!

استارتاپ یک فعالیت تازه است. استارتاپ یعنی قدم‌های تازه، یعنی تولد کودکی که برای راه رفتن نیاز به مراقبت و صبر و حوصله والدینش دارد.

زمانی که Hamilton مشغول کار در ارتش بود هیچکس ایده‌هایش را جدی نمی‌گرفت و همکارانش هم سعی داشتند ایده‌های متفاوتش را بکوبند!

Hamilton می‌گوید: وقتی که ایده‌هایم را می‌فهمیدند مسخره می‌کردند و می‌گفتند با ساخت اپلیکیشنت خوش باش! البته برخی از کسانی که آن زمان به من می‌خندیدند اولین کسانی بودند که ورودم را به فاز جدیدی از کسب وکار تبریک گفتند!

رمز موفقیت استارتاپ Qikpix

Hamilton می‌گوید:

این که دیگران به روحیه جاه‌طلبی شما در کارآفرینی بخندند نشانه پیشرفت شما است!

همه آن چیزی که باعث شد دیگران به من بخندند به خاطر این بود که من جرئت کردم و زبانم را برای بیان ایده‌هایم گشودم. اینکه درباره ایده‌ها و ذهنیاتت صحبت کنی اولین قدم است تا همه آن‌ها را بتوانی به واقعیت تبدیل کنی.

درباره ایده‌ها با همه حرف بزنید، از آن‌ها بازخورد این ایده را جویا شوید و توصیه و پیشنهاداتشان را بپرسید و به یاد داشته باشید که به شما می‌خندند؛ چه از طرف بانک، چه از طرف سرمایه‌گذاران، دوستان نزدیک و حتی همسرتان!

اما تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خنده‌هایشان را بپذیرید و عصبانی و ناامید نشوید. در عوض تلاش کنید اشتباهات آن‌ها را ثابت کنید!

استارتاپ Qikpix

شما چطور؟

روحیه جاه‌طلبی و پشتکار مدیرعامل استارتاپ Qikpix را باوجود ایده‌های ساده و شاید خنده‌دارش می‌پسندید؟ روحیه و نگرش خودتان را در چنین شرایطی چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

شما می‌توانید اپلیکیشن Qikpix برای اندروید و iOS را از طریق لینک‌ها زیر دریافت کنید:

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *