بازدید مدیرعامل اپل از یک استارتاپ چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟ شاید در نگاه اول متوجه این قضیه نشوید ولی اگر شما هم توسعه دهنده اپلیکیشن یا بازی موبایل هستید، همانند استارتاپ ustwo قدر این فرصت را خواهید دانست!!

تمام قوا فکری و مالی خود را به کار می‌برید و حتی هزینه‌های روانی طاقت‌فرسا را به جان می‌خرید تا استارتاپی درست و حسابی داشته باشید؛ افسوس که تب استارتاپی موجود حتی با داشتن اپلیکیشنی مستقل که بالاخره از آب‌وگل درآمده است، باعث می‌شود تلاش شما نادیده گرفته شود.

اصلا استارتاپی چند؟! اوضاع کسب وکار نه شتابی دارد و نه سرمایه گذار درست و درمانی! ایده‌های قشنگِ خاک خوردهِ ما تنها زمانی به ثمر می‌نشینند که اکوسیستم استارتاپ‌ها تغییر اساسی داشته باشد.

استارتاپ ustwo

نه فقط استارتاپ‌های ایرانی بلکه تمام استارتاپ‌هایی که ایده دارند اما شرایط پیاده سازی آن را ندارند، نیاز به کاتالیزوری دارند که چرخه رشد را سرعت بخشد.

اگرچه اکثر استارتاپ‌ها از نبود چنین عامل محرکی متضرر شده‌اند اما برخی مثل استارتاپ ustwo از همه جهت حمایت می‌شوند و خوش می‌درخشند!

استارتاپ ustwo کمپانی بازیسازی انگلیسی موفقی می‌باشد که مدتی است در لندن آغاز به کار کرده. بازی مشهور Monument Valley گیمی شبیه سازی شده با الهام از بازی نقش اول شخصیت محبوب رسانه‌ای سریال خانه پوشالی، فرانک آندروود، محصول همین کمپانی صاحب‌نام می‌باشد.

استارتاپ ustwo

Matt Miller و John Sinclair دو بنیانگذار و سازنده خوشفکر این بازی هستند. علاوه بر توانایی و خوشفکری این تیم دو نفره، بازدید تیم کوک، مدیر فعلی اپل، از محصول آینده استارتاپ ustwo که پیش نمایشی از آن در دانشگاه لندن شمالی ارائه شده بود، خبرساز شده است!

با مطلب امروز هات اپ نیوز با ما باشید تا پرونده جالب و خواندنی شکل‌گیری و موفقیت‌های این کمپانی را با هم ورق زنیم.

بازدید مدیر اپل، تیم کوک، از استارتاپ ustwo

CEO Tim Cook visited London startup ustwo Games

تیم کوک در ادامه تور اروپایی خود در کنار ملاقات با نخست وزیر Theresa May، بازدید کوتاهی از دانشگاه لندن داشت. داستان از آنجایی شروع شد که تیم کوک بعد از بازدید خود از محصول آینده استارتاپ ustwo توییت جدیدی از خودش منتشر کرد که حاوی دو عکس بود:

یکی در کنار Mills و Dan Gray و دیگری در کنار کل تیم خلاق سازنده بازی Monument Valley.

این توییت در حکم همان کاتالیزوری بود که بسیاری از کسب وکار‌ها آرزوی داشتنش را دارند. مسلما معرفی بزرگترین کمپانی چند ملیتی آمریکایی در حوزه موبایل و تکنولوژی، تبلیغ خوبی برای برند‌ها محسوب می‌شود.

استارتاپ ustwo

معرفی مختصر بازی Monument Valley

Monument Valley بازی نیمه رایگانی است که در اواسط آن لازم است مبلغ 3.99 دلار برای ادامه بازی بپردازید. بازی روایت جستجوگری شخصیت صامتی به نام Ida است که قصد دارد با گذر از موانع شیطانی به سرزمین اسرارآمیز برسد.

تا مارس 2015 این بازی بر اساس آمار BBC بیش از 2.15 بار دانلود شده است و باعث شد درآمد استارتاپ ustwo در آن سال به 3.94 میلیون یورو برسد.

در سال بعد یعنی 2016 دفعات دانلود افزایشی غیرقابل باور داشت و به 26 میلیون بار رسید. درآمد این کمپانی تا پایان سال 2016 نزدیک به 11.5 میلیون یورو (معادل 14.4 میلیون دلار) تخمین زده می‌شود.

استارتاپ ustwo

تیم کوک در بازدید این تیم آرزو کرده است محصول آینده کمپانی نظیر نسخه iOS بازی Monument Valley پُرطرفدار و موفق باشد. توییت تیم کوک را در ادامه می‌خوانید:

در لندن ملاقاتی با تیم خلاق سازنده بازی Monument Valley، کمپانی ustwo و بازدیدی یواشکی از آخرین پروژه‌های اپل داشتم!

ملاقات با تیم کوک؛ فراتر از انتظار!

Dan Gray یکی از مدیران استارتاپ ustwo در مصاحبه روز جمعه گذشته خود همنشینی با تیم کوک را صمیمی‌تر از آن چه که انتظار داشت توصیف کرد و افزود: ارتباط ما و سازندگان آیفون رابطه‌ای عمیق و مدت‌دار خواهد بود.

استارتاپ ustwo

محصول آینده استارتاپ ustwo

Gray در پاسخ به سوال خبرنگاران برای اطلاعات بیش‌تر درباره بازی آینده این کمپانی گفته است: چیز خاصی در این بازی تجربه می‌کنید که تاکنون در هیچ یک از بازی‌های ویدیویی تجربه نکرده‌اید. البته دمو یا نسخه آزمایشی این بازی به تیم کوک نشان داده شده است.

استارتاپ ustwo

تولید سایر اپلیکیشن‌ها توسط استارتاپ ustwo

ustwo در کنار تولید بازی اپلیکیشن‌های دیگری برای کمپانی‌های بزرگی نظیر گوگل،اسکای، فیسبوک و دیپ مایند تولید می‌کند. به عنوان مثال اپلیکیشن استریمینگ کمپانی دیپ مایند با دخالت مستقیم استارتاپ ustwo تولید شده است.

دیپ مایند از تکنولوژی استریم استفاده می‌کند و نظیر اپلیکیشن NHS برای بررسی و مانیتورینگ دائمی اوضاع بیماران در بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمایت مالی از استارتاپ‌ها

بخش دیگری از رسالت این استارتاپ کمک مالی به استارتاپ‌های دیگر است. به عنوان مثال ustwo در سال گذشته منابع مالی اپلیکیشن رزرو بلیت کنسرت موسیقی Dice را تامین کرده و همچنین در راه‌اندازی استارتاپ Tribe نقش داشته است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *