مارک زاکربرگ از استخدام 3000 نفر در فیسبوک برای بررسی تمام پُست‌ها و ویدئوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی خبر داد. ویدئوهایی که حاوی صحنه‌های وحشتناک و یا خودکشی یا بطور کلی مضامین نامناسب هستند؛ توسط این افراد بررسی خواهند شد.

استخدام 3000 نفر در فیسبوک جایگزین کوتاه‎مدت هوش مصنوعی

فیسبوک قصد دارد اقدامات جدی در جهت حذف پُست‌های نامناسب و ویدئوهای خشونت‎آمیز انجام دهد.

راه‌حل اصلی فیسبوک ساخت یک تکنولوژی هوش مصنوعی برای حذف خودکارِ محتوای خشونت‌آمیز و پُست‌های نامناسب است اما راه‎حل کوتاه‎مدت، استخدام 30000 نفر در فیسبوک برای ردیابی و حذف محتوای اینچنینی خواهد بود.

به گفته زاکربرگ این کمپانی با استخدام 3000 نفر در فیسبوک علاوه بر مدیریت محتوا بصورت هفتگی، میلیون‌ها گزارش را نیز بررسی کرده و به مرور این روند را برای پیشرفت سریع ارتقا خواهیم داد.

استخدام 3000 نفر در فیسبوک

فیسبوک در حال حاضر فقط 4500 کارمند برای بررسی محتوا در سراسر جهان دارد و بطور کلی 17000نفر برای فیسبوک مشغول به کار هستند.

این حرکت در پاسخ به حادثه اخیر قتل کلیولند و اعتراف به آن که ویدئوی آن بصورت لایو از فیسبوک پخش شد انجام گرفته است.

زاکربرگ اشاره‌ای به ویدئوی کلیولند نداشته است؛ اما این حادثه، علت اصلی استخدام 3000 نفر برای فیسبوک بوده است.

به گفته زاکربرگ: افراد زیادی به خودشان و دیگران در شبکه‌های اجتماعی مشابه فیسبوک آسیب می‌زنند و این ویدئوها یا بصورت لایو و یا بعدا منتشر می‌شوند، ما برای بهبود این جامعه تلاش بیشتری خواهیم کرد.

زاکربرگ در حال ساخت هوش مصنوعی برای مدیریت محتوای فیسبوک بصورت خودکار است که به گفته خودش این هوش مصنوعی برای رسیدن به سطحی که ما نیاز داریم به چند سال زمان نیاز دارد.

شغلی که کاملا منحصر به فرد است!

استخدام 3000 نفر در فیسبوک

استخدام این 3000 نفر برای فیسبوک خود انتقاداتی به دنبال داشته است. اینکه شغل شما هر روز مشاهده ویدئوهای قتل، خودکشی و پُست‌های نامناسب باشد حتی اگر برای فیسبوک کار کنید، به هیچ وجه ایده جالبی نیست.

فیسبوک در مورد سیاست‌های خود برای آینده این افراد هیچ نظری نداده است. سخنگوی این کمپانی فقط به این موضوع اشاره کرده است که افراد بررسی کننده محتوا از امکانات رفاهی و پشتیبانی روانی بهره خواهند برد.

هنوز هم در مورد اینکه این 3000 نفر رسمی یا قراردادی خواهند بود نیز اطلاعاتی وجود ندارد. این افراد از نظر سلامت ذهنی و روانی در خطر بوده و نیاز به یادگیری شیوه‌های مدیریت استرس خواهند داشت.

این کارمندان باید از نظر فیزیکی و روانی کاملا آماده باشند تا قادر به برخورد با فضای استرس‌زای این شغل و ضربه‌های روحی ناشی از آن باشند.

استخدام 3000 نفر در فیسبوک

فیسبوک باید دقیقا نحوه برخورد این کارمندان جدید را با فشارهای منحصر به فرد این شغل بررسی کند.

محتوای منتشر شده در فیسبوک ایستا نیست و حتی اگر یک ویدئوی نامناسب به موقع حذف شود؛ محتوا همچنان در حال تولید شدن است و مدیریت این وضعیت، یکی از چالش‌های بزرگ فیسبوک خواهد بود.

هات اپ نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *