تصور کنید قدم به داخل خیابان می‌گذارید و متوجه می شوید که زمین در حال ذوب شدن است. اوضاع به نظرتان غیرقابل باور می آید چون هوا بارانیست اما می فهمید که بارانی در کار نیست و آنچه می بارد اسید سولفوریک است! دیگر چترتان هم شروع به ذوب شدن می‌کند…

این سناریوی وحشتناک را چندی پیش فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ مطرح کرده است و اظهار داشت نگران جهنمی است که به زودی بر روی زمین حاکم خواهد شد. حتما می‌پرسید علت چیست؟ مشخص است، دونالد ترامپ!

هاوکینگ در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده گفته است:

ما در آستانه ورود به نقطه ای هستیم که در آن دیگر امکان بازگشت از گرمایش زمین وجود ندارد. با اقدامات اخیر ترامپ زمین احتمالا به آستانه تحمل خود می رسد و به جایی نظیر زهره بدل می شود که دمایی برابر با ۲۵۰ درجه دارد و مدام در معرض بارش باران های اسیدی است.

او در صحبت هایش مشخصا به ترامپ اشاره می کرد که به تازگی از پیمان اقلیمی پاریس کناره گیری کرده و معتقد است مفهوم گرمایش زمین را چینی ها ابداع کرده اند، آن هم صرفا برای مقاصد مالی(!).

هاوکینگ در ادامه اضافه کرد:

دونالد ترامپ با نفی شواهد موجود در رابطه با گرمایش زمین و همچنین خروج از پیمان اقلیمی پاریس منجر به وارد آمدن آسیب های زیست محیطی قابل اجتنابی به سیاره زیبایمان میشود و این دنیا را هم برای ما و هم فرزندانمان به مکانی خطرناک بدل خواهد کرد.

در مورد افکار این دانشمندان ۷۵ ساله بد نیست بدانید که نگران است فضایی ها از ما تنفر داشته باشند ویا اصرار می‌کند که بشر هرچه سریعتر و ظرف تنها صد سال باید زمین را ترک کند.

2fasl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *