طبق اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد که استودیوی CD Projekt Red حق امتیاز مجموعه کتاب‌های The Witcher را با قیمت 9 هزار و 500 دلار خریداری و آن را به یک مجموعه بازی معروف با فروش بیش از 20 میلیون نسخه تبدیل کرده است.

هفته گذشته شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه آقای «اندره سپکووسکی» (Andrzej Sapkowski)، نویسنده کتاب‌های The Witcher، حق امتیاز این کتاب‌ها را با قیمت 4 هزار دلار به استودیوی «متراپلس سافتور» (Metropolis Software)، استودیویی که قرار بود بازی The Witcher را بسازد، اما پس از مدتی تعطیل شد، فروحته است. البته این شایعه‌ پس از مدت زمان کوتاهی توسط آقای «ادرین اشمیلارز» (Adrian Chmielarz) تکذیب شد.

اما مسئله مهم این بوده که حق امتیاز این مجموعه کتاب‌ها با چه قیمتی به استودیوی CD Projekt فروخته شده است؟ این استودیو موفق شد بازی‌های The Witcher را با اقتباس از همین کتاب‌ها به وجود بیاورد و آن‌ها را ( به لطف قسمت آخر که با نام The Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد) بر سر زبان‌ها بیندازد.

بر اساس گفته‌های آقای «سباستین زلینسکی» (Sebastian Zieliński)، رییس سابق استودیوی CD Projekt، آن‌ها سر جمع مبلغ 9 هزار و 500 هزار دلار را بابت خرید حق امتیاز مجموعه‌ کتاب‌های The Witcher به آقای اندره سپکووسکی پرداخت کرده‌اند. زلینسکی در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع نیز اشاره کرد که آن‌ها قصد داشتند نام شخصیت اصلی را اندکی تغییر دهند، اما این مورد با مخالفت شدید آقای سپکووسکی همراه شد.

لازم به ذکر بوده که قسمت اول بازی The Witcher در سال 2007 منتشر شد و توانست نمرات خوبی را از طرف منتقدان کسب کند. قسمت دوم آن با نام The Witcher 2: Assassins of Kings  در سال 2011 منتشر شد که با نقدهای بسیار مثبتی همراه شده و به یک نام محبوب در میان بازیکنان دوست دار سبک نقش آفرینی تبدیل شد. قسمت سوم این مجموعه که The Witcher 3: Wild Hunt  نام دارد در سال 2015 منتشر شد و توانست به یکی از پرافتخارترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران تبدیل شود. علاوه بر افتخاراتی که این عنوان در همه نمایشگاه‌ها و نشریه‌های معتبر و مرتبط کسب کرد، موفق شد فروش بسیار خوبی را نیز تجربه کند.

جالب است بدانید که در ماه گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد شبکه نتفلیکس مشتاق است سریالی تلویزیوتی بر اساس مجموعه رمان‌های The Witcher بسازد. امیدوار هستیم که این سریال همانند مجموعه بازی‌های استودیوی CD Projekt Red به یک پدیده تبدیل شده و بتواند از منبع اصلی خود بهره کافی را ببرد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *