یکی از ویژگی های جالب توجه ای که برای مدل آیفون اختصاصیِ دهمین سالگرد تولید این مدل گوشی ها (آیفون ۸) در نظر گرفته می شد و شایعات و پیش بینی های بسیاری نیز در خصوص آن منتشر شده، دوربین سلفی پیشرفته آن است که بنا به نظر  Ming-Chi Kuo – تحلیلگر و افشا کننده معروف حوزه تکنولوژی – یک ویژگی انقلابی محسوب می شود. دوربین جلویی شامل یک سنسور سه بعدی که قابلیت ترکیب شدن با واقعیت افزوده (AR) را داراست. از این دوربین همچنین به منظور باز کردن قفل گوشی و احراز هویت صاحب دستگاه نیز استفاده می شود. دوربینی که گفته می شد از تولیدات سونی خواهد بود و کمپانی شارپ تحت مدیریت فاکسکان، مسئولیت ریسیورهای مادون قرمز آن را برعهده دارد که در زمینه محاسبه عمق میدان اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.

امسال شاهد تکنولوژی حسگر سه بعدی در آیفون نخواهیم بود؛ احتمال به تعویق افتادن آن تا سال 2018 و iPhone 8s

امسال شاهد تکنولوژی حسگر سه بعدی در آیفون نخواهیم بود؛ احتمال به تعویق افتادن آن تا سال ۲۰۱۸ و iPhone 8s

انتظار می رفت که استفاده از تکنولوژی سنسور سه بعدی، یکی از ویژگی های دوربین جلوی آیفون ۸ در سال جاری باشد و در ادامه نیز در تمام مدل ایفون های سال ۲۰۱۸ حضور داشته باشد. بطوریکه با وجود این تکنولوژی، مدل های آیفون آینده تنها با داشتن یک دوربین مجهز به ویژگی حالت پرتره آیفون ۷ پلاس خواهند بود؛ در حال حاضر در آیفون ۷ پلاس این ویژگی به واسطه وجود دو دوربین عملی شده است. اما امروز اخبار جدیدی منتشر شده که طبق آن استفاده از این تکنولوژی در گوشی های آیفون به تعویق افتاده و در مدل پریمیوم سال ۲۰۱۸ که iPhone 8s نامیده می شود، شاهد حضور سنسور ۳D خواهیم بود.

همچنین گفته می شود که کمپانی های هواوی، Oppo و Vivo اولین برندهایی خواهند بود که این تکنولوژی را در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار معرفی خواهند کرد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *