به نظر می رسد که هوآوی اولین OEM غیر گوگلی باشد که تست اندروید O را شروع می کند. حدود یک ماه پیش، نسخه جدید پلتفرم موبایلی اندروید عرضه شد و برخی کاربران گوشی های نکسوز و پیکسل، هم اکنون نسخه دولوپر Android O را بر روی دستگاه های خود اجرا می کنند.

به نظر می رسد که همین اتفاق در حال رخ دادن برای گوشی Mate 9 باشد، اسمارت فونی که از طرف هوآوی برای تست کردن این نسخه از اندروید که هنوز به طور رسمی عرضه نشده، انتخاب شده است. این کمپانی گوشی سازی چینی به تازگی internal build های این نسخه از اندروید را برای فبلت پرچمدار خود عرضه کرده و در تلاش است تا رابط کاربری EMUI  خود را با ملزومات مورد نیاز این سیستم عامل جدید همگام سازد.

البته این internal build ها که در بین آزمایش شوندگان در جریان خواهد داشت، فاقد ویژگی های مهمی است که به آنها اجازه استفاده شدن به عنوان درایورهای روزانه را می دهند. برای مثال، گوگل پلی استور پس از نصب این نسخه  buildآزمایشی، بدون سایدلود کردن Google Play Services فعال نخواهد شد.

همچنین تنها دو گزینه زبان برای این build از اندروید O در نظر گرفته شده که شامل زبان انگلیسی و چینی می شود. اگر بخواهیم جنبه های مثبت این اقدام هواوی را در نظر بگیریم، باید به اضافه شدن برخی فایل های اپلیکیشن جدید و گزینه های دولوپر اشاره کرد.

خوشبختانه هوآوی قادر به وارد کردن اندروید O به میت ۹ خود کمی بعد از عرضه نسخه نهایی این نسخه توسط گوگل خواهد بود.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *