اپل پس از امضای قراردادی ۹ میلیارد دلاری و ۲ ساله با کمپانی سامسونگ در اوایل ماه جاری میلادی مبنی بر تامین نمایشگرهای  OLED مورد نیاز خود از این کمپانی کره ای، هم اکنون در حال بررسی شرایط برای وارد شدن به حوزه ساخت تراشه مدیریت انرژی اختصاصی خود است. بنا به تصمیم Karsten Iltgen ، تحلیلگر بانک خصوصی Bankhaus Lampe آلمان، نرخ بهره این بانک بر سهام کمپانیDialog Semiconductor – کمپانی تامین کننده تراشه های مورد نیز اپل – در روز سه شنبه کاهش پیدا کرده است که به موجب آن ارزش سهام این شرکت افت پیدا کرده است.  بنا به اظهارات Iltgen، شواهدی قوی مبنی بر پایان یافتن استفاده اپل از مدارهای مجتمع مدیریت انرژی یا (PMIC) تولیدی کمپانیDialog  وجود دارد و همچنین او بیان داشته که اپل در حال کار بر روی ساخت چیپ های اختصاصی خود است که احتمالا در سال ۲۰۱۹ آماده خواهند شد.

پس از این تصمیم بانک Bankhaus Lampe، ارزش سهام این شرکت ۳۶% کاهش پیدا کرده است. ۷۰% از فروش Dialog  در سال ۲۰۱۶ ناشی از تجارت این کمپانی با غول تکنولوژی کالیفرنیایی (اپل) بوده است. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که Dialog Semiconductor حدود ۲۰ درصد از بازار را در دست داشته و یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه ساخت تراشه های PMIC در دنیاست.

هفته گذشته نیز بیانیه ای از طرف کمپانی Imagination Technologies منتشر شد که در آن به برنامه ریزی های اپل برای ساخت چیپ های گرافیکی اختصاصی اشاره شده بود، چرا که ارزش سهام این شرکت نیز ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

در نهایت به نظر می رسد که آیفون بعدی دستگاهی خاص خواهد بود که تعداد قطعات سخت افزاری بیشتری از آن در مقایسه با آیفون های نسل پیشین، از تولیدات خود اپل خواهند بود.

اپل در حال توسعه تراشه های مدیریت انرژی اختصاصی خود

اپل در حال توسعه تراشه های مدیریت انرژی اختصاصی خود

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *