رویداد MWC بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با گوشی‌های هوشمند در جهان است. این رویداد، امسال از 27 فوریه تا 2 مارس برگزار می‌شود پس نیازی به انتظاری طولانی ندارید.

خیلی از گوشی‌های رده‌بالا همچون Samsung Galaxy S8 و LG G6 به احتمال زیاد در این رویداد رونمایی می‌شوند، اما فقط هم گوشی‌های هوشمند نیستند که این رویداد را در تصرف خود دارند، در این رویداد شاهد تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای قابل حمل الکترونیکی خواهیم بود.

در ادامه به بررسی خبرها، شایعه‌ها و گمانه‌هایی می‌پردازیم که حول و حوش این رویداد وجود دارد. بگذارید شروع کنیم.

برویم سر اصل مطلب

از چه رویدادی صحبت می‌کنیم؟ بزرگ‌ترین رویداد مربوط به گوشی‌های هوشمند در سال 2017.

این رویداد چه زمانی برگزار می‌شود؟ از 27 فوریه تا 2 مارس امسال در بارسلونا.

گلکسی اس 8 سامسونگ

به احتمال زیاد گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ یکی از گوشی‌هایی باشد که در MWC امسال مورد توجه زیادی قرار گیرد و با توجه به اتفاقی که برای عضو قبلی این سری افتاد منتظریم ببینیم چه واکنش‌هایی نسبت به این گوشی مشاهده خواهد شد.

سامسونگ قصد دارد گوشی جدید سری اس خود را در حین این رویداد، یا حتی شاید یک روز قبل از آن عرضه کند که به این ترتیب می‌توانیم از تاریخ 26 فوریه منتظر رونمایی این گوشی سامسونگ باشیم.

MWC 2017چنین تاریخی برای عرضه‌ی این گوشی نه تنها با عادت‌های رفتاری عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ مطابقت دارد بلکه در چند خبر درز کرده نیز به آن اشاره شده است. اما اخیراً نیز خبرهایی می‌شنویم حاکی از این که ممکن است تاریخ عرضه‌ی این گوشی به ماه آوریل تغییر پیدا کنید. تاخیری که دلیل آن عقب افتادن فرآیند ساخت این محصول است و به این ترتیب ممکن است گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از رویداد MWC جا بماند.

با این حال تاریخ عرضه‌ی این گوشی هر زمان که باشد انتظار ما از این گوشی انتظار بالایی است و البته که خبرهایی که در مورد آن نیز منتشر می‌شود از گوشی قدرتمندی خبر می‌دهند. طبق آن‌چه در خبرها می‌خوانیم گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ مجهز به دوربینی با دو لنز، باتری 4200 میلی آمپری، چیپست Snapdragon 830 یا Exynos 8895، 6 گیگابایت رم، اسکنر شناسایی عنبیه چشم،‌ دستیار هوشمند مجازی و صفحه نمایشی منحنی از نوع QHD یا 4K‌ است.

همچنین این گوشی ممکن است مجهز به اسپیکری از نوع dual stereo باشد و همچنین صحبت‌هایی از قابلیت صفحه نمایش این گوشی برای تشخیص اثر انگشت وجود دارد. گفته می‌شود ممکن است گلکسی اس 8 سامسونگ قابلیتی داشته باشد که با اتصال آن به مانیتور بتوانیم تجربه‌ای شبیه استفاده از کامپیوترهای شخصی را با آن داشته باشیم.

گلکسی اس 8 اج سامسونگ

مطمئنیم که در کنار گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ شاهد نسخه‌ی اج آن نیز خواهیم بود (که البته وقتی قرار است هر دو نسخه صفحه نمایش منحنی داشته باشند معلوم نیست پسوند اج باز هم در نام این گوشی خواهد بود یا نه).

مشخصات این گوشی شبیه به نسخه‌ی عادی آن خواهد بود اما گفته می‌شود که صفحه نمایش این نسخه اندازه‌ای بزرگ‌تر با سایز 5.5، 5.7 یا 6.2 اینچ خواهد داشت که به معنی رزولوشن 4K است که می‌تواند برای تجربه‌ی واقعیت مجازی ایده‌آل باشد.

همچنین ممکن است این نسخه از گلکسی اس 8 از فضای اضافی خود برای قرار گرفتن باتری‌ای قدرتمندتر استفاده کند، اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌توانیم منتظر گوشی بی‌رقیبی در سال 2017 باشیم.

اچ تی سی 11

از آن‌جایی که HTC 10 در MWC 2016 حضور نداشت زیاد مطمئن نیستیم که بتوانیم HTC 11 را در MWC 2017 ببینیم، با این حال اچ تی سی معمولاً گوشی‌های خود را در اوایل هر سال عرضه می‌کند و رویداد MWC 2017 زمان خوبی برای این کار است.

خبرهایی در مورد این گوشی نیز منتشر شده است. خبرهایی که حاکی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن QHD و از نوع اج دو سویه، بدنه‌ای فلزی، چیپستی از نوع Snapdragon 835، دوربینی 12 مگاپیکسلی و باتری 3700 میلی آمپری است.

همین قابلیت‌ها کافی است تا این گوشی را تبدیل به یک گوشی رده‌بالای واقعی کند. اما خبرهای دیگری نیز شنیده‌ایم که اگر درست باشند می‌توانند این گوشی را به نسخه‌ای واقعاً خاص از گوشی‌های 2017 تبدیل کنند. این خبرها حاکی از 8 گیگابایت رم، صفحه نمایشی منحنی و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

MWC 2017همچنین خبرها حاکی از این‌اند که در اقدامی جدید ممکن است HTC 11 مجهز به قابلیتی به نام Sense Touch باشد، قابلیتی که در ویدیویی درز کرده نشان داده شد و به کاربر امکان می‌دهد که با تپ کردن روی بدنه‌ی فلزی اطراف صفحه نمایش گوشی با آن تعامل داشته باشد.

کارهایی که با چنین قابلیتی می‌توان انجام داد شامل تپ کردن برای گرفتن عکس، جابه‌جا شدن بین تصاویر و یا کم و زیاد کردن صدا یا نور صفحه نمایش است.

جی 6 ال جی

گوشی LG G5 در MWC 2016 رونمایی شده بود و به این ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که LG G6 نیز در رویداد MWC امسال عرضه شود مخصوصاً که خود ال جی نیز به این نکته اشاره کرد که LG G6 به زودی عرضه می‌شود.

این کمپانی همچنین جزئیاتی در مورد صفحه نمایش جدیدخود منتشر کرده است، صفحه نمایشی که به احتمال زیاد در جی 6 شاهد آن باشیم. صفحه نمایشی به اندازه‌ی 5.7 اینچ و از نوع QHD با نسبت ابعاد غیر معمول 18:9.

چنین نسبت ابعادی به این گوشی ظاهری درازتر نسبت به دیگر گوشی‌ها می‌دهد که البته در حالت تقسیم صفحه نمایش (برای استفاده از چندین اپ به صورت همزمان) قابلیت مفیدی است. همچنین به نظر می‌رسد که این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش‌های قبلی ال جی انرژی کمتری مصرف می‌کند، که به این ترتیب می‌توانیم منتظر گوشی‌ای با عمر باتری طولانی‌تر باشیم.

همچنین خبرهایی حاکی از این‌اند که بدنه‌ی این گوشی از جنس فلز یا شیشه خواهد بود، دوربین آن مجهز به دو لنز و خود گوشی مجهز به قابلیت شارژ سریع بی‌سیم خواهد بود. احتمالاً یکی از قابلیت‌هایی که در این گوشی شاهد آن نباشیم قابلیت‌های ماژولار G5 است.

اکسپریا اکس زد 2 سونی

گوشی Xperia XZ 2 یا Xperia X2 یا هر نامی که سونی بالاخره برای این گوشی انتخاب کند نیز ممکن است در MWC 2017 عرضه شود.

گوشی Xperia XZ اخیراً عرضه شد اما سونی معمولاً عادت دارد که چند گوشی رده‌بالا را در یک سال عرضه کند، همانطور که دو گوشی Xperia X و Xperia XA در MWC 2016 عرضه شدند.

MWC 2017اگر هم شاهد عرضه‌ی گوشی Xperia XZ 2 در این رویداد نباشیم باید منتظر رونمایی از یک گوشی میان‌رده‌ی دیگر از این کمپانی در MWC 2017 بمانیم. معلوم نیست که گوشی رده‌بالای بعدی سونی چه مشخصاتی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد صفحه نمایشی با رزولوشن 1080p، طراحی مستطیلی با گوشه های تیز و ضد آب بودن از حداقل قابلیت‌های این گوشی باشند.

همچنین احتمال بالایی وجود دارد که برای نسخه‌های خارج از آمریکا، این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت باشد.

خیلی از گوشی‌های دیگر

در کنار گوشی‌های رده‌بالای شناخته‌شده‌ای که در این رویداد رونمایی می‌شوند شاهد گوشی‌های میان‌رده و رده پایینی نیز خواهیم بود و همچنین گوشی‌های رده‌بالایی از کمپانی‌های کمتر شناخته شده نیز در این رویداد قابل مشاهده خواهند بود.

کمپانی‌های HTC و LG در MWC 2016 از چند گوشی خود رونمایی کردند و Alcatel، Microsoft، Xiaomi، Meizu و HP نیز گوشی‌هایی در این رویداد داشتند. احتمالاً دقیقاً شاهد همین برندها در رویداد امسال نباشیم اما منتظر این هستیم که طیف وسیعی از گوشی‌های مختلف را در رویداد امسال ببینیم.

ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و بیشتر از این‌ها

گرچه رویداد MWC با محوریت گوشی‌های هوشمند برگزار می‌شود اما گوشی‌های هوشمند همه‌ی آن چیزی نیست که در این رویداد شاهد آن خواهیم بود. معمولاً در این رویداد از ساعت‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و تبلت‌های جدید نیز رونمایی می‌شود.

چنین چیزی می‌تواند وعده‌ی عرضه‌ی تبلت Sony Xperia Z6 و ساعت‌های هوشمند جدید ال جی در این رویداد باشد.

بیشتر از این نمی‌توانیم حدس بزنیم و فقط می‌توانیم بگوییم که احتمالاً تا زمان انتشار Android Wear 2.0 شاهد ساعت‌های هوشمند جدیدی نباشیم با این حال گوگل خبر از عرضه‌ی دو ساعت هوشمند جدید برای  ماه‌های ابتدایی سال 2017 داده است.

دیگر چه چیزهایی می‌خواهیم ببینیم

در مورد چیزهایی که احتمالاً شاهد آن‌ها باشیم صحبت کردیم اما در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم به بررسی چیزهایی که دوست داریم در این رویداد ببینیم بپردازیم.

گوشی‌ای با قابلیت تا شدن

به نظر می‌رسد که هر سال در حال گفتن چنین آرزویی هستیم و البته که آن را آنقدر می‌گوییم تا بالاخره اتفاق بیفتد، و البته امسال ممکن است واقعاً شاهد چنین اتفاقی باشیم. خبرهایی حاکی از این‌اند که سامسونگ قصد دارد امسال دو گوشی با قابلیت تا شدن عرضه کند اما ممکن است که عرضه‌ی این گوشی‌ها لزوماً همزمان با MWC 2017 نباشد.

MWC 2017نمونه‌های اولیه‌ی زیادی از گوشی‌هایی با قابلیت تا شدن در سال‌های گذشته به نمایش گذاشته شده است و با عمومی شدن صفحه‌نمایش‌های منحنی در قدم بعدی به احتمال زیاد شاهد چنین گوشی‌هایی خواهیم بود. اگر گوشی‌های تاشوند در رویداد MWC 2017 رونمایی شوند می‌توانند به یکی از مهم‌ترین خبرهای این رویداد تبدیل شوند.

باتری‌هایی با طول عمر زیاد

این مورد یکی دیگر از مواردی است که همیشه در انتظار آن بوده‌ایم و گرچه هر چند وقت گوشی‌هایی عرضه می‌شوند که می‌توانند تا دو روز بدون شارژ دوام بیاورند، گوشی‌ای با باتری خوب هنوز یکی از رخدادهای نادر جهان گوشی‌های هوشمند است.

امیدواریم که در رویداد MWC 2017 شاهد گوشی‌های هوشمندی باشیم که طول عمر باتری برای آن‌ها نسبت به طراحی ظریف‌تر در اولیت بالاتری باشد. شارژ بی‌سیم و شارژ سریع در سال‌های گذشته تبدیل به قابلیتی عمومی شده‌اند اما با این حال نیز نمی‌توانند جای گوشی‌ای را بگیرند که نیاز به تعداد شارژهای کمتری دارد.

صفحه نمایش‌های 4K

صفحه‌نمایش‌های 4K برای گوشی‌های هوشمند نیازی ضروری نیستند، اما با توجه به پلفترم Gear VR سامسونگ و عرضه‌ی Daydream توسط گوگل و همچنین تولید هدست‌های واقعیت مجازی توسط بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند، واضح است که واقعیت مجازی در حال تبدیل شدن به بخشی از تجربه‌ی کاربران در استفاده از گوشی‌های هوشمند است، و وقتی که گوشی هوشمند‌تان آن‌قدر نزدیک به صورت‌تان باشد هر پیکسل از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود.

MWC 2017همه‌ی گوشی‌های پیش‌روی کمپانی‌ها

رویداد MWC 2017 به اندازه‌ی گوشی‌های هوشمندی که در آن عرضه می‌شود به یاد ماندنی خواهد بود و امیدواریم که در این رویداد شاهد گوشی‌های رده‌بالا و پیش‌روی کمپانی‌های مختلفی باشیم. چنین اتفاقی به کاربران نیز دید بهتری از بازار خواهد داد و کاربران می‌توانند بدون نیاز به منتظر ماندن برای دیگر گوشی‌ها و همچنین بدون استرس از دست دادن گوشی رده‌بالای کمپانی‌های دیگری به خرید بپردازند.

تبلت اندرویدی قابل توجه

زمان زیادی از عرضه‌ی تبلت اندرویدی قابل توجهی می‌گذرد و خوب خواهد بود اگر در رویداد MWC 2017 از رقیبی برای iPad Pro رونمایی شود.

اگر قرار باشد از چنین تبلتی رونمایی شود باید متعلق به سونی یا سامسونگ باشد چون بعد از Pixel C و سری گوشی‌های Nexus این دو کمپانی هستند که بزرگ‌ترین تبلت‌های اندرویدی را روانه‌ی بازار می‌کنند. گرچه منتظر چنین رویدادی نیستیم اما اگر اتفاق بیفتد می‌تواند اتفاق غافل‌گیرکننده‌ی جالبی باشد.

و البته مطمئنیم که نباید انتظار یک گوشی را در MWC 2017 داشته باشیم که آن گوشی نیز گوشی آیفون 8 اپل است.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *