همه‌ی ما می‌دانیم که ذهن انسان در دوران کودکی از یادگیری بسیار بالایی برخوردار است. والدین برای تربیت هرچه بهتر فرزندانشان باید این کار را از سنین کودکی آنها آغاز کنند تا بتوانند تاثیرات عمیق تری در تنظیم تفکر کودکان داشته باشند. آنها باید این کار با دقت و حوصله بالایی انجام دهند، چرا که تربیت نادرست و اشتباه می تواند پیامدهای منفی زیادی در آینده داشته باشد.

در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی توسط استاد دانشگاه استنفورد، والتر میشل تحقیقاتی انجام شد که اخیرا نتایج آن با دقت بیشتری بررسی شده و راه حلی مفید در اختیار والدین قرار داده است.

آزمایش بر روی صد کودک انجام شد. این کودکان در اتاقی قرار گرفتند که در آن خوراکی هایی برای آنها مهیا شده بود. برای کودکانی که می توانستند خود را تا آمدن مربی کنترل کنند و خوراکی خود را نخورند جایزه ای در نظر گرفته شد. بعضی از کودکان به محض رفتن مربی خوراکی هایشان را خوردند و عده ای از آنها نیز تا آمدن مربی صبر کردند. عده ای هم بعد از اندکی صبر تسلیم شده و خوراکیشان را خوردند. یک نتیجه ابتدایی از این تحقیق در سال ۱۹۷۲ منتشر شد. اما برای رسیدن به نتایج دقیق تر، این آزمایش باید در طولانی مدت مورد بررسی قرار می گرفت.

نتایج تحقیق

اکنون و بعد از گذشت چندین سال مطالعه ای جدید بر روی زندگی این افراد انجام شده که نتایج بسیار جالبی در بر داشته است. کودکانی که در آن اتاق دارای خوراکی توانستند تا آمدن مربی صبر کنند، اکنون کمتر از بقیه دچار استرس، مصرف مواد مخدر و چاقی شده اند.

با این نتایج به نظر می رسد مقابله با هوس می تواند یکی از عوامل موفقیت در زندگی باشد. در واقع راز داشتن یک زندگی ایده آل مقابله با لذت های زودگذر است که می تواند مقاومت افراد در برابر مشکلات زندگی را بالا ببرد.

بنابراین بهتر است که در دوران کودکی به فرزندانتان صبر و استقامت و مقابله با هوس های زود گذر را آموزش دهید تا بتوانید نتایج چشمگیر آن را در آینده نظاره گر باشید.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *