13 بلاک باستر مهم سینما در سال 2018

2017 میلادی نیز با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید. امروز سال جدید میلادی آغاز شده و هم زمان با آن فیلمسازان و سینماگران نیز برای فعالیت و تکاپوی بیشتر آماده می شوند. در ابتدای سال جدید میلادی تصمیم گرفتیم نگاهی به مورد انتظار ترین بلاک باستر های هالیوود بیفکنیم. فیلم هایی که با هزینه های گزاف ساخته می شوند و مخاطبانی چند میلیونی در سراسر جهان دارند. بدون سخن اضافه به سراغ فهرستی از مهم ترین بلاک باستر های سینما می رویم که در سال جدید میلادی اکران می شوند اما قبل از ادامه بهتر است تعریف بلاک باستر را باهم مرور کنیم. بلاک باستر در سینما و حوزه ی رسانه به پروژه هایی گفته می شود که با بودجه ی سنگین تولید می شوند و بازار های جهانی را هدف قرار می دهند.

» فیلم ها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی معرفی شده اند.

  • Ant-Man and the Wasp

تاریخ اکران: 15 تیرماه 97

فیلم Ant-Man نخستین بار در 2015 اکران شد و حالا بعد از گذشت دو سال نوبت به اکران دومین نسخه از آن رسیده است. فیلمی که قرار شده تا بیستمین عنوان سینمایی استودیوی مارول باشد و کارگردانی آن نیز به «پیتون رید» سپرده شده است. رئیس مارول یعنی «کوین فایگی»، خود تهیه کنندگی اثر را بر عهده دارد و بازیگرانی از جمله «Paul Rudd»، «Evangeline Lily» ، «Michelle Pfeiffer» و …در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. این فیلم تا قبل از اکران «Thor:Rognarok» به راحتی لقب «فان ترین» فیلم مارول را به خود اختصاص داده بود تا اینکه اکران فیلم ثور تمام محاسبات را به هم ریخت.

  • Aquaman

تاریخ اکران: 30 آذر 97

دومین استودیوی فیلمسازی بزرگ هالیوود در سال 2017 یعنی «برادران وارنر» برای سال جدید برنامه های بسیاری دارد. یکی از این برنامه ها تبدیل کردن کامیک بوک «آکوآمن» به اثری سینمائیست. فیلمی که «جیمز وان» کارگردانی اش را بر عهده گرفته و متن فیلمنامه اش اثری به قلم «ویل بیل» است. این فیلم ابرقهرمانی مربوط به دنیای سینمایی دی سی است و در آن بازیگرانی از جمله «Jason Momoa»، «Amber Heard» و «Patrick Wilson» بازی می کنند. شخصیت آکوامن که نخستین بار در فیلم «لیگ عدالت» به سینما معرفی شد، در این فیلم داستان مخصوص به خود را دنبال می کنند و مخاطبان نیز به داستانی مستقل از زندگی این شخصیت خیالی خواهند نگریست. این فیلم با بودجه ای بالغ بر 160 میلیون دلار در حال تولید است و طبق برنامه قرار است در 21 دسامبر 2018 اکران خود را در آمریکا آغاز نماید.

  • Avengers: Infinity War

تاریخ اکران: 14 اردیبهشت 97

نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول، اثری به کارگردانی «آنتونی و جو روسو» می باشد که قرار است دنباله ای بر فیلم های «The Avengers 2012» و «Avengers: Age of Ultron 2015» باشد. این فیلم که تحت حمایت والت دیزنی است از بازیگرانی چون «رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک روفالو»، «جاش برولین» و «کریس اوانز» بهره می برد و بار دیگر مخاطبان را به دنیای پر حادثه ی «انتقام جویان» می برد. تولید این فیلم از 2014 تاکنون ادامه دارد و به راحتی می توان حدس زد که هزینه ی بسیار بیشتری نسبت به عناوین قبلی خود دارد. تریلر این فیلم در کمتر از یک ماه مرز 100 میلیون بازدید را در رسانه ای چون توئیتر در نوردید و باعث شد فیلم به راحتی تبدیل به یکی از بحث برانگیز ترین عناوین چند سال اخیر هالیوود شود.

  • Black Panther

تاریخ اکران: 27 بهمن 96

قبل از اکران نسخه ی جدید انتقام جویان، استودیوی مارول تصمیم گرفته تا اندک زمانی را با شخصیت «Black Panther» سپری نماید. این فیلم که هجدهمین اقدام سینمایی مارول به حساب می آید، اثری به کارگردانی «رایان کوگلر» و نویسندگی «رابرت کل» می باشد که در آن بازیگرانی از جمله «چادویک باسمن»، «مایکل بی.جوردن» و «مارتین فریمن» به هنرنمایی خواهند پرداخت.

  • Deadpool 2

تاریخ اکران: 11 خرداد 97

بدون شک شخصیت «ددپول» یکی از محبوبترین ابرقهرمانان دنیای مارول به حساب می آید. این کارکتر با ایفای نقش «رایان رینولدز» نخستین بار در سال 2016 پا به دنیای سینما نهاد و موفقیت بسیار خوب اثر باعث شد برنامه های مارول برای ساخت نسخه ی دوم آن سریع تر از قبل به جریان بیفتند. در این نسخه، بار دیگر «David Leith» به همراه نویسندگانی از جمله «Rhett Reese» و «Paul Wernick» قرار است ماجراجویی های دیگری از ددپول را به تصویر بکشند. شاخصه ی اصلی فیلم ددپول آن بود که با وجود حجم بالایی از اتفاقات خنده دار، میزان خشونتی که به تصویر می کشید سطح بسیار بالایی داشت. در نسخه ی دوم این فیلم قرار است «جاش برولین» را در نقش شخصیت «کابل» ببینیم. این بازیگر در نسخه ی بعدی «Avengers» نیز ایفای نقش شخصیت «تانوس» را برعهده دارد.

  • Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

تاریخ اکران: 25 آبان 97

دومین بلاک باستر مهم برادران وارنر در سال پیش رو ادامه ایست بر فیلم «Fantastic Beasts and Where to Find Them» که در سال 2016 اکران شد. «جی.کی رولینگ» خالق و نویسنده ی دنیای «هری پاتر» بعد از موفقیت چشمگیر مجموعه رمان هایش بار دیگر به دنیای سینما بازگشت و این بار داستان های تازه ای جادوگران را به مخاطبان نشان می دهد. «ادی ردمین»، «کترین واترستون» و «جانی دپ» در کنار «جود لا» چهار تن از بازیگران سرشناس این فیلم هستند. در انتهای فیلم اول که بیشتر جنبه ی معرفی و خوشامدگویی به شخصیت ها را داشت اتفاقاتی افتاد که قرار شده در نسخه ی دوم آن ها را ادامه دهیم. حضور جانی دپ در آخرین لحظات فیلم نخست شور و هیجان بسیاری در محافل خبری به پا کرد و همگان منتظرند تا این بازیگر توانا را این بار در نقشی به غیر از «جک اسپارو» به تماشا بنشینند.

  • Incredibles 2

تاریخ اکران: 25 خرداد 97

انیمیشن نام آشنای والت دیزنی، نخستین بار در سال 2004 به مانند یک بمب سر و صدا کرد و توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبین را به خود جلب نمود. این انیمیشن که در آن سال با بودجه ی 92 میلیون دلاری ساخته شده بود توانست به فروش بالغ بر 630 میلیون دلار دست یابد. حال بعد از گذشت این همه سال، بار دیگر والت دیزنی و پیکسار دست به دست هم داده اند تا یکی از محبوبترین کامیک بوک های موجود را تبدیل به انیمیشن نمایند. از جمله صداگذاران این اثر می توان به «ساموئل ال.جکسون»، «کرگ نلسون» و «هالی هانتر» اشاره نمود.

  • Jurassic World: Fallen Kingdom

تاریخ اکران: 1 تیر 97

مجموعه ی دنیای ژوراسیک همواره یکی از جذابترین فیلم ها برای سینما دوستان بوده است. این فیلم علمی تخیلی به کارگردانی «جی.ای. بایونا» در ادامه ی فیلم «Jurassic World» محصول 2015 ساخته می شود و پنجمین نسخه از مجموعه فیلم های «پارک ژوراسیک» به حساب می آید. بازیگران تائید شده برای این فیلم عبارتند از «کریس پرت»، «برایس دالاس هاوارد» و «بی. دی وانگ» که قرار است به جزیره ی محل سکونت دایناسور ها بروند و آن ها را از وقوع آتشفشانی مهیب نجات دهند. استودیوی یونیورسال فیلم مذکور را برای اکران در تاریخ ذکر شده آماده می کند.

  • Mission Impossible 6

تاریخ اکران: 5 مرداد 97

ششمین نسخه از مجموعه ی اکشن و هیجان انگیز «ماموریت غیرممکن» با همکاری مجدد فیلمسازانی از جمله «کریستوفر مک کوئیر»، «تام کروز»، «جی.جی آبرامز» و «برایان برک» قرار است در سال پیش رو اکران شود و همه ی بازیگران نسخه های گذشته قرار است در آن روح تازه ای به کارکتر های خود بدمند. اسودیوی پارامونت یکی از سرشناس ترین اماکن فیلمسازی هالیوود چشم امید بسیاری به این فیلم دوخته است. باید منتظر ماند و دید این فیلم که نزدیک به سه سال مراحل تولید خود را پشت سر می گذارد چه چیزی برای مان به ارمغان می آورد. بنظر می رسد به پایان راه مجموعه ماموریت های غیرممکن نزدیک شده ایم، چرا که تام کروز با افزایش سن دیگر بنیه ی جوانی اش را برای انجام بدلکاری های مختلف ندارد و دیر یا زود باید منتظر خبر اتمام این مجموعه ی محبوب باشیم. مجموعه «Mission Impossible» از سال 1996 تاکنون در قالب پنج فیلم سینمایی اکران شده است و سال جاری منتظر نسخه ی ششم آن خواهیم بود.

  • Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2

تاریخ اکران: 30 آبان 97

نزدیک به شش سال از زمان اکران انیمیشن «رالف خرابکار» می گذرد و اکنون والت دیزنی بار دیگر در تلاش است استاندارد های ساخت انیمیشن را در صنعت سینما از نو تعریف نماید. رالف خرابکار از زمان اکران خود تاکنون به عنوان یکی از خوش ساخت ترین انیمیشن های قرن 21 شناخته شده است. انیمیشنی که با هزینه ی 165 میلیون دلاری ساخته شده بود توانست در آخرین روز های فروش خود مرز 471 میلیون دلار را پشت سر بگذارد. این اثر در آن سالی که ساخته شده بود پنجاه و دومین اثر پویانمایی والت دیزنی به حساب می آمد و بعد از اکران خود توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین محصولات والت دیزنی به جهانیان بشناساند.

  • Ready Player One

تاریخ اکران: 10 فروردین 97

استیون اسپیلبرگ یکی از سرشناس ترین فیلمسازان معاصر این بار به سراغ کارگردانی فیلمی اقتباسی رفته است. اثری که بر اساس داستانی با همین نام، نوشته ی «ارنست کلاین» ساخته می شود از بازیگرانی چون «تای شرایدن»، «اولیویا کوک» و «بن مندلسون» بهره می برد. فیلم داستان خود را در آخرالزمانی روایت می کند که بیشتر ساکنان زمین وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. اسپیلبرگ با وجود 71 سال سن، همچنان به عنوان یکی از پرکارترین فیلمسازان عصر حاضر شناخته می شود. او این بار به سراغ ژانر علمی تخیلی می رود و با توجه به اخبار موجود می توان چنین پنداشت که این فیلم اهمیت ویژه ای در کارنامه ی هنری وی خواهد داشت، چرا که او تمام تمرکز خود را در حال حاضر بر روی ساخت این عنوان معطوف ساخته است.

  • Venom

تاریخ اکران: 13 مهر 97

در ابتدا که استودیوی مارول خبر ساخت فیلمی بر اساس کامیک بوک «ونوم» را داد آنچنان خبر مهمی به حساب نمی آمد، ولی وقتی اعلام شد که «تام هاردی» قرار است نقش اول این فیلم را بازی کند به ناگهان از فیلم مذکور به عنوان یکی از مهمترین آثار سال 2018 نام برده شد. فیلمی به کارگردانی «روبن فلشر» و نویسندگی «اسکات رزنبرگ و امی پاسکال» که بازیگر تائید شده ی دیگر آن کسی جز «میشل ویلیامز» نیست. نخستین بار در سال 2007 بود که خبر ساخت اسپین آفی از مجموعه فیلم های «مردعنکبوتی» به گوش رسید. بعد از وقفه های طولانی، بالاخره در سالی که گذشت خبر رسمی تولید این فیلم منتشر شد. حال باید منتظر ماند و دید که تام هاردی چگونه از پس نقشی این چنین بر می آید.

  • X-Men: Dark Phoenix

تاریخ اکران: 11 آبان 97

سیزدهمین نسخه از مجموعه فیلم های «مردان اکس» با نام «ققنوس سیاه» در سال جاری با کارگردانی «سایمون کینبرگ» و «هاچ پارکر» ساخته می شود و بازیگرانی از جمله «جیمز مک آوی»، «مایکل فسبندر»، «جنیفر لاورنس» و «سوفی ترنر» در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. «برایان سینگر» یکی از تهیه کنندگان اصلی این فیلم از سال 2003 تاکنون ایده ی ساخت چنین فیلمی را در ذهن خود پرورانده است و امسال با حضور در کنار نویسندگان دیگر قرار است بخش عمده ای از اتفاقات فیلم را از نگاه خود به مخاطبان نشان دهد. بازیگر نام آشنای فیلم یعنی «سوفی ترنر» در مصاحبه ی جدید خود اعلام کرده که این فیلم یک شگفتی در بین آثار ابرقهرمانی به حساب خواهد آمد و همگان امیدوارند بعد از فیلم قبلی این مجموعه، با اثری بسیار خوش ساخت مواجه شوند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *