هیچ شکی نیست که سریال Game of Thrones طرفداران بی‌شماری در سر تا سر جهان دارد، افرادی که مدام در حال بررسی و خلق تئوری‌ها مختلف برای پایان این مجموعه هستند.

سریال Game of Thrones از معروف‎ترین سریال‎هاست و در همه مواقع به خصوص زمانی که قسمت‎های جدیدی از آن پخش می‎شوند، مورد بحث بسیاری از مردم قرار می‎گیرد و آن‎ها درباره نحوه غافلگیر شدنشان توسط این سریال سخن می‎گویند. این سریال که اقتباسی از مجموعه کامل نشده رمان‎های نغمه آتش و یخ نوشته، جورج آر. آر. مارتین است، از داستان کتاب پیشی گرفته و بسیاری از حوادث آن را عوض کرده است، با توجه به کهولت سن مارتین مشخص نیست که آیا او می‎تواند این مجموعه را قبل از مرگ خود به پایان برساند یا خیر. حال با توجه به این که فصل هشتم فقط 6 قسمت دارد، طرفدارن بیش از پیش سعی در پیش‌بینی پایان این سریال دارند. در 6 فصل گذشته و حتی در چند قسمت اخیر اتفاقات غیر منتظره بسیاری رخ داده‎اند، پس زمانی که پای وستروس وسط باشد باید انتظار هر چیزی را داشت، هیچ تضمینی مبنی بر وجود پایانی خوش برای سریال وجود ندارد. همراه ما باشید تا 15 عدد از معروف‎ترین تئوری‎ها را بررسی کنیم.

توجه: اگر تاکنون تمامی 66 قسمت پخش شده از سریال را ندیده‌اید از خواند ادامه مطلب خودداری نمایید زیرا بخشی از داستان برای شما لو خواهد رفت.

15. جان با تشکر از قیام بزرگ شمال به حکومت می‎رسد

سریال Game of Thrones

این تئوری که بیشتر با نام قیام بزرگ شمال شناخته می‎شود، اظهار دارد، راب استارک بعد از شنیدن خبر مرگ دو برادرش در وینترفل (خبری جعلی که توسط تیون پخش شد) به فکر فرو رفت. این موضوع که او آخرین استارک زنده است او را به وحشت انداخت، زیرا در صورت مرگش ممکن بود با توجه به ازدواج سانسا و تیریون، لنیتسرها در وینترفل حکومت کنند، به همین دلیل او قبل از مرگ غیر منتظره‎اش جان را در حضور نزدیک‎ترین یارانش مشروع کرد. حتی با وجود این که راب به همراه بخش گسترده‎ای از ارتش و مادرش در عروسی خونین به قتل رسیدند، تعدادی از یاران او که از مشروع شدن جان اطلاع داشتند، هنوز زنده هستند. این تئوری پا را فراتر می‎گذارد و اعلام می‎کند، اتفاقات پشت پرده‎ی بسیاری جریان دارند و به زودی شمالی‎ها هم درگیر جنگ برای تاج و تخت خواهند شد. اگر این تئوری درست باشد حتی خود جان هم از هیچ چیز خبر ندارد و به زودی از موقعیتی برخوردار خواهد شد که شاید حتی علاقه‎ای به آن نداشته باشد، جان تا اینجای کار هیچ علاقه‎ای برای حکم راندن بر وستروس از خود نشان نداده و بیشتر نگران ارتش مردگان است. حال اگر در این میان که جان تمام تلاش خود را برای ایجاد اتحاد میان تمام خاندان‎ها می‎کند، عده‎ای از یاران او به ایجاد تفرقه فکر کنند، او مطمئنا خوشحال نخواهد شد.

14. دنریس تخت آهنین را پس می‎گیرد

سریال Game of Thrones

تئوری دیگری از پس گرفته شدن تخت آهنین توسط دنریس خبر می‎دهد. با توجه به این که او اکنون دو اژدها در جوار خود دارد، به نظر می‎رسد که بیشترین شانس را برای غلبه بر تمام رقبایش در راه رسیدن به تخت آهنین داشته باشد البته اگر تا پایان شب طولانی اژدهایان او نمرده باشند. با این وجود که او متحدان قوی مانند دورنیش‎ها و تایرل‎ها در وستروس داشت، به نظر می‎رسد سرسی کاملا توانایی مقابله با این تهدید جدید را دارد، حرکت استراتژیک او مبنی بر خالی کردن کسترلی راک و حمله به هایگاردن این موضوع را به وضوح نشان می‎دهد. دنریس که در ابتدا قصد فتح وستروس با کمترین خونریزی را داشت، اکنون بسیاری به پدرش، ایریس تارگرین ملقب به شاه دیوانه، شباهت پیدا کرده است؛ البته نمی‎توان فداکاری دنریس برای نجات جان و افرادش را نادیده گرفت، ولی حال که دنریس برای به دست آوردن آن زامبی یکی از اژدهایان خود را از دست داده است او هر کس را که این فداکاریش را نادیده بگیرد، سخت مجازات خواهد کرد. هم‌اکنون که از هویت دقیق پدر و مادر جان اطلاع داریم، مشتاقانه منتظر شکل‎گیری اتحادی قوی بین جان و دنریس هستیم، اگر هویت والدین او در سراسر وستروس پخش شود، بعید به نظر می‎رسد، دنریس جنگی علیه او به را اندازد. آیا او با جان هم‎زیستی و حکمرانی خواهد کرد یا این که او را تهدیدی دیگر خواهید دید؟

13. تمام این‎ها یک رویا است!

سریال Game of Thrones

افردای وجود دارند که فکر می‎کنند تمام اتفاقات رخ داده در سریال همه و همه رویاهایی هستند که توسط برن دیده می‎شوند، تمام این رویاها از زمانی شروع شد که جیمی برن را از یکی از برج‎های وینترفل به پایین پرت کرد. این‎ها همچنین می‎تواند نوعی الهام باشند که به برن اجازه می‎دهند از اتفاقات غم‎انگیزی که تا به حال رخ داده‎اند، جلوگیری کند. با این حال ما مطمئن هستیم که دی. بی. وایس و دیوید بنیاف پایان سریال را این گونه رقم نخواهند زد، حتی اگر داستان اصلی نوشته شده توسط مارتین این چنین به پایان برسد.

12. هیچکس حکومت نخواهد کرد و همه کشته خواهند شد

سریال Game of Thrones

این احتمال وجود دارد که شخصیت‎هایی که به عقیده‎مان شانسی برای نشستن بر تخت آهنین داشتند در یک نبرد نهایی گرد هم بیایند و همه‎‏شان در پایان داستان بمیرند. ما در نبرد حرامزادگان حرکات دیوانه‎وار جان را مشاهده کرده‎ایم او که به دلیل مرگ برادرش بسیار خشمگین شده بود خود را در مقابل صفوف سوار نظام رمزی قرار داد که حرکتی دور از منطق بود. همچنین برای به دست آوردن یکی از سربازان نایت کینگ خود و افرادش را تا پای مرگ کشاند. به علاوه دنریس هم قبلا در مشکلات غرق شده بود، هرچند که توانست سوار بر اژدهای خود از مهلکه فرار کند. مطمئنا وقتی سخن از سلاح به دست گرفتن و جنگیدن به میان می‎آید شخصیت‎هایی ترسوتر  وجود دارند، ولی در دنیای سریال Game of Thrones را‎ه‎های زیادی برای شتافتن به دیار باقی وجود دارد! اگر حکومت‎های سراسر هفت اقلیم فرو بپاشند به نظر نمی‎آید شهروندان نیازی به یک حکومت مرکزی داشته باشند، شاید آن‎های بتوانند بدون یک حاکم و فرمانروا زندگی کنند، هر چند که این موضوع بعید به نظر می‎رسد در هر جامعه‎ای، حتی در دنیای فانتزی، بدون وجود یک رهبر، پیشرفت و همزیستی غیر ممکن است.

11. رویا نیست ولی یکی از دنیاهای مجازی دلوس است

سریال Game of Thrones

برای فهم این تئوری باید قوه‎ی تخیلی فراتر از حد معمول داشته باشید و این تئوری بیشتر یک ایده خیالی است ولی چه جالب می‎شد اگر سریال Westworld که در سال 2016 شروع شد، با پایان سریال Game of Thrones مرتبط باشد. این امکان وجود دارد که تمام شخصیت‎های سریال Game of Thrones در یکی از دنیاهای مجازی سریال Westworld باشند، جایی که واقعیت مجازی از زندگی واقعی حقیقی‎تر به نظر می‎رسد، به عمق فکر افراد فرو رفته و آن‎ها را مجبور به انجام کارهایی می‎کند که تصور انجام دادنشان در دنیای واقعی محال به نظر می‎رسد.در فصل اول سریال Westworld ما شاهد ورود شخصیت‎های سریال به جهانی با تم وسترن یا غرب وحشی بودیم، به تصور ما دنیایی با تم قرون وسطایی چیز عجیبی برای سازمان دلوس نخواهد بود. اگر سرسی و جیمی و جان ودنریس از تجربه مجازی خود خارج شوند آیا قادر خواهند بود در دنیای واقعی تفاوت‎های خود را کنار گذارند، یا این که در همین جا هم گلوی یکدیگر را پاره خواهند کرد؟ بیایید رو راست باشیم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد ولی صحبت کردن درباره آن جالب بود.

10. داستان از زبان سومل تارلی پیر که اکنون یک استاد است روایت می‎شود

سریال Game of Thrones

این تئوری که در طول پخش فصل 6 بر سر زبان‎ها افتاد، سمول تارلی را نویسنده و روایتگر داستان سریال Game of Thrones معرفی می‎کند. در آخرین قسمت فصل 6 سم به همراه گیلی وارد کتابخانه اولد تاون شد و همچنین در چند قسمت اخیر شاهد دستاوردهای چشمگیر او در درمان بیماری جوراه مورمنت و اطلاع دادن موقعیت قرارگیری معدنی از شیشه اژدها به جان بودیم. او در این مکان در جست و جوی دانش است و به تعداد بی‎شماری کتاب از تاریخ وستروس دسترسی دارد، او که به مطالعه علاقمند است، شاید باقی روزهای عمر خود را در همین مکان بگذراند و تاریخ دوره معاصر را از دید خود بنویسد، البته در قسمت قبل دیدیم که او سیتادل را برای انجام کارهای بزرگ ترک کرد ولی این احتمال وجود دارد که در صورت زنده ماندنش در پایان به اینجا بازگردد تا استاد شود.

9. مشخص می‎شود که برن در واقع چند شخصیت متمایز است

سریال Game of Thrones

در کتب تاریخی برندون معمار مردی بود که به دلیل ساختن دیوار و قلعه وینترفل به کمک جادو مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. همچنین شایعاتی وجود دارد که همان برن بود که به دوران چگونگی ساخت قلعه استورمز اند در سرزمین‎های طوفان را آموزش داد. این شباهت اسمی عاملی است که نظریه پردازان را تشویق کرده است تا تئوری دیگری بیان کنند. حال که قدرت‎های بی‎حد و مرز برن را دیده‎ایم و همچنین شاهد توانایی او  در تاثیر گذاشتن بر گذشته بوده‎ایم، می‎توانیم چیزهای بسیاری را توجیه کنیم. بسیاری از طرفداران این تئوری فکر می‎کنند برن شخصیت‎های مختلفی در طول تاریخ باشد، عده‎ای حتی به این نتیجه رسیده‎اند که صدای او بود که ایریس تارگرین دوم را به دیوانگی کشاند. تمامی نکات گفته شده، سخنان دایه برندون را تاید می‎‏کند، البته بسیاری حرف‎های او را خزعبلات یک پیرزن که به دلیل سن زیاد به زوال عقل دچار شده می‎دانند.

8. دیوار فرو می‎ریزد

سریال Game of Thrones

خب تقریبا تمام طرفداران این تئوری را قبول دارند، اکنون فقط بحث بر سر این است که این دیوار یخی عظیم کی و چگونه فرو می‎ریزد، بیایید به گذشته باز گردیم، کودکان جنگل که مسئول خلقت وایت واکرها بودند، آن‎ها را ساختند تا متحد آنان در جنگ علیه انسان‎ها باشند، ولی کنترل آن‎ها از دستان کودکان خارج شد و وایت واکرها شروع به کشتن کودکان کردند. در این زمان بود که کودکان دست دوستی به سمت نژاد انسان دراز و به آن‎ها کمک کردند تا دیواری جادویی برای دور نگه داشتن وایت واکرها از وستروس بسازند. حال از شما می‎خواهم که قسمت ششم فصل ششم را به یاد آورید، برندون در گذشته سفر کرد تا ارتش نایت کینگ را ببیند، در همین زمان بود که نایت کینگ دست برن را گرفت و علامت خود را روی او گذاشت (پس تا این جای کار فقط برن نیست که می‎تواند گذشته را ببیند و جادو را حس کند به علاوه در قسمت پنجم فصل هقتم وقتی برن از توانایی خود برای رفتن به جلد کلاغ استفاده کرد تا ارتش نایت کینگ را مشاهده کند آن موجود پلید یخی حضور او را تشخیص داد) به همین دلیل بود که ارتش مردگان توانست وارد غار کودکان شود و همه به خصوص هودور را سلاخی کند. خب پس حال که برن از دیوار رد شده است این امکان وجود دارد که نایت کینگ بتواند با اشاره‎ای آن دیوار عظیم را خرد کند، که البته با توجه به قدرت عظیم آن موجود یخی این احتمال وقوع این اتفاق بسیار زیاد است.

7. جان و دنریس با هم فرمانروایی خواهند کرد

سریال Game of Thrones

در فصل قبل هویت واقعی والدین جان برملا شد و در قسمت پنجم فصل هفتم مشخص شد که او نه تنها یک حرامزاده نیست بلکه فرزند مشروع ریگار تارگرین و لیانا استارک است، این که بعد از مدت‎ها حدس و گمان بالاخره شاهد اثبات شدن این تئوری بودیم بسیار جالب بود. حال که جان و دنریس از یک خون و از یک خاندان هستند ( البته هیچکس به جز برندون از این موضوع آگاهی ندارد) مشخص نیست که سرنوشت این دو چگونه رقم خواهد خورد. بعضی از طرفداران جان و دنریس را به نوعی به وایت واکرها مرتبط می‎دانند و عقیده دارند وایت واکرها چیزی بیشتر از یک مشت زامبی هستند؛ عده‎ای دیگر احتمال وقوع علاقه و ارتباط عاشقانه بین این دو شخصیت دوست داشتنی را می‎دهند، اگر چنین اتفاقی بیفتد احتمالا این زوج با هم بر هفت پادشاهی حکم خواهند راند با توجه به رابطه عمیقی که بین این دو شکل گرفت احتمال ازدواج این دو بسیار بالا است، البته در صورتی که بعد از شب طولانی زنده بمانند، ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد مشخص نیست که آیا هویت جان توسط برن برملا خواهد شد یا خیر ولی تا این جای کار جان نشان داده است که ارتباط خوبی با اژدهایان دارد و این که یک تارگرین واقعی است، مطمئنا در فصل آینده شاهد اژدهاسواری او خواهیم بود.

6. نغمه آتش و یخ در اصل نبرد اژدهایان با وایت واکرها است

سریال Game of Thrones

خب قسمت پنجم شاهد نبرد آتش و یخ بودیم در لحظه آخر دنریس به همراه اژدهایان خود به کمک جان شتافت ولی غم‎انگیزترین صحنه این قسمت لحظه کشته شدن ویسریون، یکی از اژدهیان او بود، حال دنریس تنها دو اژدها دارد و نکته ترسناک‎تر این است که ارتش مردگان هم، اکنون یک اژدهای یخی دارند، تئوری تبدیل شدن یکی از اژدهایان دنریس به اژدهایی یخی توسط نایت کینگ از دیرباز بر سر زبان‎ها بود ولی هیچکس انتظار آن را در قسمت شش فصل هفتم نداشت حال دو اژدهای دیگر دنریس بیشتر در خطر هستند زیرا علاوه بر نیزه‎های یخی نایت کینگ برادر یخی خودشان هم ممکن است این دو را بکشد، حتی اگر این اتفاق رخ ندهد ارتش مردگان نایت کینگ تعداد زیادی غول یخی دارد، اگر به یاد داشته باشید غول‎ها بسیار قدرتمند هستند، در حمله وحشی‎ها به دیوار آن‎ها تیرهایی به طول چند متر را با کمان‎های غول‎پیکر خود تا بالای دیوار پرتاب می‎کردند پس تعداد کثیری از آنان می‎‏توانند اژدهایان دنریس را به راحتی شکار کنند، به علاوه در فصل ششم شاهد قدرت آخرین بازمانده زنده این موجودات در وینترفل بودیم، و دیدیم که یکی از آن‎ها می‎تواند در یک قلعه را از جا بکند، پس اگر آن‎ها موفق شوند اژدهایان دنریس را زخمی و زمینگیر کنند قدرت چند تن از این غول‎ها برای تکه تکه کردن یک اژدها کافی است.

5. دنریس به ملکه‎ای دیوانه تبدیل خواهد شد

سریال Game of Thrones

دنریس همواره ترس خود را از تبدیل شدن به یک فرد روانی نشان داده است، ولی شاید متوجه نباشد که بسیار به مرز جنون نزدیک است، او که در فصل‎های اولیه بر نجات جان انسان‎ها تاکید داشت، در قسمت پنجم فصل چهارم فصل هفت شاهد کشته شدن هزاران نفر به دست اژدهایان خود بود، او این مرگ‎های پیش آمده را برای رسیدن به تخت آهین اجباری می‎داند حتی در قسمت قبل شاهد کشته شدن رندیل تارلی و پسرش دیکان که به ترتیب پدر و برادر سم هستند، به دست دروگون بودیم؛ پس در همین زمان این هشدار را به طرفدارن دنریس می‎دهم که زمانی فرا خواهد رسید که حتی مشاوران و دوستان دنریس هم علیه او قیام کرده و مرگ او را آرزو می‎کنند، با توجه به روند جنون او می‎توان گفت در آن لحظه حتی طرفدارانش هم از مرگ او ناراحت نخواهند شد. البته این روند به آرامی طی می‎شود و خود دنریس متوجه آن نیست و زمانی به خود می‎آید؛ می می‎بیند دستش به خون بیگناهان بسیاری آلوده است. البته شایان ذکر است رابطه عمیق دنریس با جان او را مهربان‎تر از همیشه کرده است و همین موضوع دنی کوچک ما را به وحشت انداخته ولی دیر یا زود روزی خواهد رسید که این دو دست در دست هم گذاشته و ازدواج خواهند کنند، شاید همین موضوع او را از تبدیل شدن به یک ملکه دیوانه باز دارد.

4. مشخص می‎شود تیریون یک تارگرین است

سریال Game of Thrones

حال که از هویت جان مطمئن شده‎ایم فرصت پاسخ‎‏دهی به یکی دیگر از تئوری‎های مشهور هویتی می‎رسد! باریستان سلمی در مکالمه‎ای اظهار داشت که ایریس تارگین دوم یا همان پادشاه دیوانه علاقه وافری به جوانا لنیستر، مادر تیریون داشته و حتی این امکان وجود دارد که او رابطه مخفیانه‎ای با جوانا داشته است. به علاوه ما توانایی خارق‎العاده تیریون در ارتباط بر قرار کردن با اژدهایان را مشاهده کرده‎ایم و به یاد داریم که او چگونه به سرداب مرین که دو اژدهای دنریس که در آن‎جا زندانی بودند رفت و حتی بدون این که آسیب ببیند آن‎ها را لمس کرد، درست مانند صحنه‎‎ای که در قسمت پنجم فصل هفتم دیدیم، زمانی که جان دروگون را لمس و به نوعی او را رام کرد. همچنین با وجود این که تیرون و تایوین پدر و پسر هستند رابطه‎ای همراه با انزجار بین آن‎ها وجود داشت، تایوین در آخرین لحظات عمر خود به تیریون گفت تو پسر من نیستی، این امکان وجود دارد که تایوین این جمله را در معنای واقعی‎اش به کار برده و فقط قصد عصبانی کردن تیریون را نداشته است. مطمئنا همه شما تئوری سه سر اژدها را شنیده‎اید، این تئوری بیان می‎کند که اژدها همواره سه سر دارد، درست مانند اژدهای سه سر پرچم خاندان تارگرین، خب جان و دنریس تا اینجای کار دو سر اژدها هستند ولی آیا این امکان وجود دارد که تیریون سر سوم اژدها باشد، اگر شواهد را بررسی کنید این احتمال چندان هم دور از ذهن نیست، اما حال تنها دو اژدها زنده هستند و مطمئنا یکی از آن‎ها متعلق به جان خواهد بود و اژدهایی برای تیریون باقی نخواهد ماند. البته نظریه پردازان سریال Game of Thrones فکر می‎کنند زمانی که ریگال و ویسریون در سرداب میرین بودند، در آنجا تخم گذاشته‎اند و ممکن است اژدهایان دیگری نیز زاده شوند، پس شاید تیریون هم به عنوان یک تارگرین سوار بر یکی از این موجودات آتشین شود.

3. جیمی والونکار خواهد بود

سریال Game of Thrones

وقتی سرسی لنیستر کودکی بیش نبود، او به ملاقات یک زن به نام مگی رفت و از او خواست که فالش را بگیرد و او را از آینده با خبر سازد. در همان جا بود که به سرسی گفته شد او به دستان والونکار کشته می‎شود، شخصیتی که هویتش تا به این جا مشخص نیست. از آن‎ جا که کلمه والونکار معادل کلمه برادر کوچک‎ در زبان والریایی کهن است، سرسی فکر می‎کند او تیریون باشد، البته این امکان وجود دارد که والونکار جیمی نیز باشد، زیرا با این حال که سرسی و جیمی دوقلو بودند، جیمی دقایقی بعد از سرسی به دنیا آمد. پیشگویی تا به اینجای کار کاملا درست بوده است، این که بعد از او ملکه زیباتری می‎آید که جای او را بگیرد که اشاره به مارجری دارد، به علاوه عنوان شده است که او سه بچه خواهد داشت که تاج‎هایی از طلا خواهند داشت، همچنینی کفنی طلایی بدن بی‎جان هر سه را خواهد پوشاند، او بیشتر از فرزندانش عمر می‎کند و مرگ هر سه را می‎بیند و در آخر والونکار دستانش را به دور گلوی سفیدش حلقه خواهد کرد و او را خواهد کشت. عده‎ای جیمی را از این لقب مستثنی می‎‏دانند زیرا عقیده دارند جیمی یک دست بیشتر ندارد ولی دست طلایی او به اندازه کافی برای خفه کردن سرسی کارآمد است. هنگامی که تیریون به کمک جیمی از زندان فرار کرد، به سراغ پدرش رفت و وقتی شی را در اتاق پدرش دید خشم آنچنان وجود او را فرا گرفت که او معشوق خود را با زنجیری که روی میز بود خفه کرد، این زنجیر یک نماد قدیمی و کهن است که به دست پادشاه اهدا می‎شود، حال آیا این امکان وجود دارد که جیمی از این زنجیر برای کشتن سرسی استفاده کند؟ البته بعید به نظر می‎رسد با توجه به علاقه شدیدی که جیمی به سرسی دارد شاهد چنین صحنه‎ای باشیم، تنها کسی که در حال حاضر با وجود تمام شرایط پیش آمده ذره‎ای عشق به سرسی دارد همان جیمی است.

2. وایت واکرها آدم خوب‎های داستان هستند!

سریال Game of Thrones

نکته‎ای که باید به آن توجه کنیم این است که وایت واکرها تا به حال فقط در شمال دیوار مرتکب قتل شده‎اند، آیا این بدان معنی است که آن‎ها دارند از سرزمین خود دفاع می‎کنند؟ اگر چنین باشد برن تنها کسی است که می‎تواند هدف اصلی آن‎ها را متوجه شود و سعی در برقراری ارتباط با آن‎ها کند. تاکنون که وایت واکرها نشان داده‎اند که تهدید بزرگی در میدان نبرد هستند، شاید آن‎‏ها قصد رساندن پیامی دارند. اگر ما هم در دنیای سریال Game of Thrones حضور داشتیم تمام تلاش خود را می‎کردیم تا از خانه‌مان دفاع کنیم. آیا این امکان وجود دارد که وایت واکرها به دیوار برسند سلاح‎هایشان را بیندازند و پیام صلح بفرستند! بعید است که این طور شود. اخیرا شاهد ظهور فیلم‎ها وسریال‎هایی بوده‎ایم که بر خلاف گذشته علت به وجود آمده شخصیت‎های منفی را بیان می‎کنند و به آن تاکید دارند، به عنوان مثال فیلم Maleficent که در سال 2014 اکران شد علت بد شدن و تبدیل شدن شخصیت اصلی فیلم به یک فرد شرور و پلید را به تصویر می‎کشد و بر خلاف گذشته شاهد درستکار شدن این شخصیت می‎شویم، پس شاید این پایانی است که مارتین برای سریال خود تصور کرده است، وایت واکرها که در اصل به عنوان سلاحی برای کشتار بشر خلق شده بودند، شاید اکنون که کودکان جنگل از بین رفته‎اند سعی در برقراری صلح با زندگان باشند، که البته یکی از دلخوشی‎ها طرفداران است، زیرا وایت واکرها تنها سلاحی برای کشتار هستند و شما نمی‎توانید از آن‎ها انتظار دیگری داشته باشید، البته ابهامات زیادی درباره آن‎ها وجود دارد و مشخص نیست که آیا تا پایان سریال شاهد برطرف شدن آن‎ها خواهیم بود یا خیر به عنوان مثال قدرت عظیم نایت کینگ از چه چیزی سرچشمه می‎گیرد و این که وایت واکرها موجوداتی هوشمند و متفکر هستند یا این که تنها مردگانی متحرک هستند و شخص دیگری آن‎ها را هدایت می‎کند.

1. آزورآهای دوباره ظهور خواهد کرد

سریال Game of Thrones

شخصیت‎های زیادی وجود دارند که امکان دارد آزورآهای باشند ولی اکثر طرفداران و همچنین تئوری‎ها جان را آزورآهای و شاهزاده وعده داده شده می‎دانند، ولی با توجه به اهمیتی که این پیشگویی دارد، به نظر می‎آید برای مشخص شدن هویت آزورآهای باید تا پایان سریال صبر کنیم. از ویژگی‎های آزورآهای این است که تولدی از میان دود و نمک در حالی که ستاره‎ای خونین در آسمان می‎درخشد داشته است و قهرمانی بوده که در گذشته هزاران سال زندگی کرده و اکنون بازگشته است تا در حوادث زمستان نقشی داشته باشد. گفته شده که آزورآهای شمشیری آتشین به نام لایت‎برینگر حمل می‎کند، اگر به یاد داشته باشید ملیساند شمشیری آتشین به استنیس داد و ادعا کرد که همان لایت‎برینگر است. به علاوه گفته شده که آزورآهای شمشیر خود را با فدا کردن همسرش ساخته است، پس یکی دیگر از ویژگی‎های آزور‎آهای فدا کردن معشوق است. خب تا به این جای کار جان و دنریس تمام ویژگی‎ها را دارند، هر دو دوباره متولد شده‎اند و معشوق‎هایشان را فدای هدف خود کردند، همچنین دنریس دو اژدهای آتشین دارد که می‎تواند تعبیری از لایت‎برینگر باشد، همان سلاح سرخ و آتشین قهرمانان.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *