سال 2016 برای کمپانی‌های سازنده‌ اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند سال پُرباری بود. به نظر می‌رسد غول‌های این صنعت از جمله فیسبوک و گوگل لیست تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016 را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر اپل را هم به حساب بیاورید باید گفت اپل موزیک هم، جایی در انتهای این لیست قرار دارد. نگاهی دقیق‌تر به جزئیات لیست تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016 خواهیم داشت.

فیسبوک و گوگل تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016 را در انحصار خود داشتند

در مطالعه‌ای که اخیرا توسط Nielsen منتشر شده است به بررسی برترین اپلیکیشن‌های سال 2016 به همراه سیستم عامل‌هایی که این اپلیکیشن‌ها بر روی آنها دانلود شده‌اند، پرداخته شده است.

امسال در آمریکا فیسبوک در راس این لیست قرار داشت. این غول شبکه‌های اجتماعی با میزان 146 میلیون کاربر ماهیانه در رتبه‌ نخست قرار داشت.

فیسبوک تنها اپلیکیشن این کمپانی در لیست تاپ‌ترین اپلیکیشن‌ها نیست، مسنجر فیسبوک با 129 کاربر ماهیانه در رتبه‌ دوم قرار دارد. اینستاگرام با 74 میلیون کاربر ماهیانه در رتبه‌ هشتم قرار دارد.

تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016

 گوگل با 5 اپلیکیشن و اپل با 1 اپلیکیشن در لیست تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016

از سوی دیگر گوگل اگر چه نتوانست رتبه‌ نخست را به دست آورد اما رتبه‌ سوم این لیست را با اپلکیشن یوتیوب به خود اختصاص داد. اپلیکیشن یوتیوب دارای 113 میلیون کاربر ماهیانه است.

اپلیکیشن‌های دیگر گوگل در این لیست شامل گوگل مپ با 105 میلیون، گوگل سرچ با 103 میلیون و گوگل پلی با 99 میلیون و جیمیل با 88 میلیون کاربر ماهیانه است.

بنابراین با اینکه گوگل موفق به صعود به رتبه‌ اول نشده است اما دارای بیشترین اپلیکیشن‌ها با کاربران ثابت در این لیست است.

سرویس استریمینگ اپل موزیک نیز در این لیست قرار دارد. قرار گرفتن در رتبه‌ی نهم و 68 میلیون کاربر ماهیانه نسبت به سال قبل 20 درصد رشد نشان می‌دهد، بنابراین چندان جای ناامیدی برای اپل نیست.

آخرین اپلیکیشنی که در لیست برترین اپلیکیشن‌های سال 2016 قرار دارد اپلیکیشن آمازون با 65 میلیون کاربر ماهیانه است. ورود یک اپلیکیشن‌ فروشگاهی به این لیست با 43 درصد رشد نسبت به سال 2015، حاکی از خبرهای خوبی برای این بخش است.

تاپ‌ترین اپلیکیشن‌های 2016

اپلیکیشن‌های ذکر شده در سه ماهه‌ چهارم 2016 در 53 درصد موارد بر روی گوشی‌های اندرویدی و در 45 درصد موارد بر روی iOS باز شدند. بلک بری و ویندوزفون هم که طبق معمول درصد اندکی از سهم بازار سیستم عامل‌ها را به خود اختصاص داده بودند.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *