گوگل رسماً اعلام کرد که از سال 2018 میلادی نمایش تبلیغات 30 ثانیه‌ای غیر قابل رد کردن را در وب سایت یوتیوب متوقف خواهد کرد.

سخنگوی شرکت گوگل، روز شنبه در گفتگو با بی بی سی، برنامه‌های این کمپانی جهت حذف این جنبه آزار دهنده از وب سایت مشهور استریم ویدیو، یعنی یوتیوب، را تأیید و اعلام کرد که پس از این اقدام، گوگل تمرکز خود را بر روی روش‌هایی که هم برای بینندگان و هم برای تبلیغ کننده‌ها به طور یکسان جذاب هستند، معطوف خواهد کرد.

در حال حاضر، نمایش تبلیغات منبع اصلی درآمد یوتیوب و همچنین تولید کنندگان محتوا در این وب سایت به شمار می‌آید. آن‌ها برای این کار از روشی بسیار ساده و سرراست استفاده می‌کنند: هر چه میزان نمایش آگهی بیشتر باشد، به همان میزان پول بیشتری از تبلیغ شوندگان دریافت می‌شود.

تبلیغات یوتیوببا این حال، یافتن مناسب‌ترین و سودآورترین روش برای چنین تبلیغات آنلاینی همچنان موضوع بحث‌های شدید و داغی است. آقای ویل اسمیت (Will Smyth)، رئیس بخش رسانه‌ای آژانس بازاریابی و تبلیغاتی Agenda 21، ضمن موافقت با تصمیم گوگل، فرمت تبلیغات 30 ثانیه‌ای را روشی تاریخ گذشته می‌داند:

آگهی‌های 30 ثانیه‌ای میراثی از دوران تلویزیون است. این روش در واقع یک استاندارد مربوط به تلویزیون می‌باشد که وارد فضای آنلاین شده است، اما نمی‌توان آن را موثرترین راه برای تبلیغ دانست … این اقدام گوگل می‌تواند تبلیغ کننده‌ها را تشویق به استفاده خلاقانه‌تر از این پلتفرم نماید. استفاده از تبلیغات قابل رد کردن، به نفع همه است زیرا مردم مجبور نیستند که همه آگهی‌ها را تماشا کنند، و تبلیغ شوندگان نیز لازم نیست تا برای آگهی‌های رد شده و دیده نشده خود، هزینه‌ای پرداخت کنند.

بدون شک این خبر خوبی است، اما به معنای حذف همه تبلیغ‌های غیر قابل رد کردن، نخواهد بود. تبلیغات شش ثانیه‌ای میان ویدیوها که سال گذشته معرفی شده بود احتمالاً بیشتر از گذشته خواهد شد، در حالی که حتی تبلیغات کوتاه‌تر و با زمان‌های 15 و 20 ثانیه نیز هنوز پابرجا خواهند بود.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *