اگر فکر می کنید که عکسهای اینستاگرامتان به اندازه عکسها و تصاویری که دوستانتان تهیه می کنند زیبا نیست، حتما راهنمای زیر را به دقت بخوانید. در این آموزش کوتاه که اولین بار در سایت پِتاپیکسل (PetaPixel) منتشر شد سه عامل اصلی که با رعایت آنها می توانید عکسهای زیبایی برای حساب اینستاگرام خود بگیرید را معرفی کرده ایم.

اولین نکته مهم رعایت پرسپکتیو (Perspective) یا عمق تصویر است. سه پرسپکتیوی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند این حالت ها هستند: خنثی (مستقیم روی جسم)، زاویه 45 درجه و یا از نگاه کلی (چشم پرنده، مستقیم از بالا). با استفاده از هرکدام از این پرسپکتیوها میتوان عکس های مختلفی با موضوعات متنوع گرفت و نمی توان گفت که یک پرسپکتیو همیشه از بقیه حالت ها بهتر است. از سوژه عکاسی مورد نظرتان با هر سه پرسپکتیو تصویربرداری کنید و در نهایت بهترین عکس را انتخاب کنید.

حالت چشم پرنده در سمت راست، زاویه درجه در وسط و حالت خنثی در سمت چپ تصویر مشاهده می شود
حالت چشم پرنده در سمت راست، زاویه 45 درجه در وسط و حالت خنثی در سمت چپ تصویر مشاهده می شود

دومین نکته قاب بندی و اشیائی است که در تصویر قرار می گیرند. بسیاری از کاربران سوژه اصلی را در وسط قاب قرار می دهند و عکس برداری می کنند، در حالی که بهتر است گاهی اوقات سوژه ها را در کنار قاب و یا حتی بصورت نصفه و نیمه در عکس قرار دهید. به این ترتیب بیننده احساس خوشایندی پیدا می کند و اینگونه تصور می شود که عکس شما حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.

بعضی از سوژه ها بصورت نصفه در کادر قرار دارند
بعضی از سوژه ها بصورت نصفه در کادر قرار دارند

و نکته ی آخر اینکه همیشه سعی کنید یک روند و ترتیب خاص برای سوژه های عکاسی خود پیدا کنید. قرار دادن اشیاء درون قاب بصورتی که پشت هم باشند و یک خط راست تشکیل دهند به بیننده حس قدرت و مردانگی را القا می کند، در حالی که قرار دادن اشیاء بصورت منحنی های S شکل احساس لطافت و زنانگی بیشتری به عکس می دهد. همانند پرسپکتیو نمیتوان گفت کدام حالت بهتر است. باید چندین روند و چینش را انجام دهید و در نهایت بهترین حالت را انتخاب کنید.

چینش منحنی در سمت راست تصویر و چینش مستقیم در سمت چپ تصویر قابل مشاهده است
چینش منحنی در سمت راست تصویر و چینش مستقیم در سمت چپ تصویر قابل مشاهده است

و البته یک پیشنهاد دوستانه اینکه این ترفندها را به جای کافی شاپ، در خانه تمرین کنید!

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *