حرکت نمادین بازیگران در «Golden Globe 2018»؛ مشکی پوشیدن و «Time’s Up»

همه می دانستند که ترند امسال گلدن گلوب سیاه پوشیدن در مراسم در اعتراض به رسوایی های اخلاقی اخیر در صنعت سرگرمی و ایجاد آگاهی در این باب است، ولی در دیگر حرکت حرکت برخی از ستارگان سینما و به همراه داشتن پین «Time’s Up» خیلی ها را شگفت زده کرد. با یک جستجوی ساده این عبارت در گوگل به سایتی هدایت می شوید که به کمک کردن به قربانیان آزار و حمله های جنسی اختصاص داده شده است.

خسته از ستاره های دنیای سرگرمی که به راحتی از دیگران سو استفاده کرده و خیلی راحت از کاری که کرده اند فرار می کردند، 2017 سالی بود که بقیه مشاهیر دنیای سرگرمی و مردم جلوی این موج ایستادند و این افراد را در برابر اعمالشان قرار دادند. در گلدن گلوب امسال، بسیاری از این افراد غایب بوده اند که از آن ها می توان به «هاروی وینستین» اشاره کرد. دیگر ستارگان دنیای سرگرمی به صراحت و با افتخار در جبهه مقابل این افراد، در مصاحبه ها و سخنرانی های خود به این قضایا اشاره کردند.

با به پایان رسیدن سال 2017 میلادی با تم پشت سر گذاشتن هرآنچه در گذشته اتفاق افتاده، به نظر می رسید که تلاش هایی که برای پاک سازی صنعت سرگرمی از افراد سواستفاده گرانجام شد، در سال 2018 به فراموشی سپرده می شود. اما جنبش «Time’s Up» حرکت بزرگی است که خلاف این قضیه را نشان می دهد.

این سایت در اولین روز از سال 2018 ایجاد شد و پیام روشن و واضحی دارد، که سال جدید خاطرات سال گذشته و رسوایی های اخلاقی را از خاطر هیچکس پاک نخواهد کرد. مهم تر از آن، این جنبش در تلاش است تا از مشاهیر به سمت مردم حرکت کند و آگاهی اتفاقات افتاده و رسوایی ها را به مردم عموم مردم برساند. در صفحه اصلی این سایت نامه از جانب 700.000 زن شاغل در ایالات متحده وجود دارد که توضیح می دهد که در صنایعی که در آن مشغول به کار هستند، چه آزار و اذیت هایی وجود دارد و خوشحالی خود را از این جنبشی که مشاهیر صنعت سرگرمی به راه انداخته اند و از جایگاهشان استفاده می کنند تا درباره این موضوع آگاهی برسانند و صحبت کنند، ابراز می کنند. این همان دلیلی است که «Time’s Up» را صرفا به ستاره های دنیای سرگرمی محدود نمی کند، بلکه پیام خود را تا بین مردم عادی که آزار و اذیت شده اند، گسترش می دهد.

“Time’s Up” یک مکالمه و یا آگاهی صرف نیست. قسمت بزرگی از این سایت به حمایت از افرادی که تحت آزار جنسی در محل کارشان قرار گرفته اند، می پردازد. این سایت با حمایت مالی و حقوقی خود کمک میکند تا این افراد بتوانند در دادگاه از حقوق خود دفاع کنند. این حمایت مالی در اختیار هرکسی که بخواهد از سواستفاده گر شکایتی کند، قرار خواهد گرفت. با 16 میلیون دلار پشتیبانی توسط «GoFundMe»، حمایت مالی و اهدایی این سایت همچنان در اختیار مردم است. بسیاری از ستارگان همچون «تیلور سویفت»، «مریل استریپ»، «اپرا وینفری»، «جاستین تیمبرلیک» و «کیت بلانشت» مبالغ بالایی را برای شکل گیری این سایت و حمایت از قربانیان پرداخت کرده اند.

به نظر می رسد که همچنان بسیاری از مردم رسوایی های 2017 را به یاد دارند، و همچنان این موج برای به پایان رساندن این رفتار های سواستفاده گر در سال 2018 نیز ادامه خواهد داشت.

تانی کال

30nama

  • golden-globe

    Golden Globe

  • Golden Globe

    Golden Globe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *