پاناسونیک یکی از قدیمی ترین سازندگان وسایل الکترونیک در دنیاست و به همراه سونی، هیتاچی، توشیبا و کنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ژاپنی وسایل و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. پاناسونیک به جز محصولات الکترونیکی، برخی سرویس‌ها مثل خدمات بازسازی خانه‌ها را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت علاوه بر ژاپن، در سایر کشورهای دنیا مثل آمریکا نیز دارای سایت تولیدی است و در مجموع دارای 330 هزار کارمند و 580 شرکت زیر مجموعه است. برندهای ناسیونال، سانیو و جِی وی سی نیز متعلق به پاناسونیک هستند.

 

پاناسونیک در سال 1918 توسط کونوسوکه ماتسوشیتا تاسیس شد. این شرکت یکی از قدیمیترین کمپانی‌های فعال در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی است. مقر اصلی شرکت در اوزاکا ژاپن قرار دارد.


تا سال 2008 این کمپانی با نام صنایع الکتریکی ماتسوشیتا (MATSUSHITA ELECTRIC INDUSTRIAL CO., LTD) فعالیت می‌کرد، اما در این سال با تایید سهامداران و کسب اجازه از خانواده ماتسوشیتا، نام شرکت برای هماهنگی با برند جهانی آن، به PANASONIC CORPORATION تغییر کرد.


پاناسونیک یکی از پرفروشترین و خوشنام ترین برندهای سازنده تلویزیون در دنیاست. این شرکت در سال 2012 چهارمین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در دنیا بود.


سهام این شرکت علاوه بر بورس توکیو، در بورس نیویورک نیز معامله می‌شود.


پاناسونیک در سال 1918 کار خود را با ساخت پایه لامپ آغاز کرد و در سال 1927 شروع به ساخت لامپ‌های دوچرخه نمود و کم کم با افزایش محصولات خود به یکی از بزرگترین سازندگان محصولات الکترونیکی دنیا تبدیل شد.


در جنگ جهانی دوم، این شرکت دارای چندین کارخانه فعال در سراسر ژاپن بود و قطعات الکترونیکی، لامپ برق، اتو، موتور، تجهیزات بدون سیم و لامپ خلا تولید می‌کرد.


از المپیک 1988 سئول تا به امروز، این کمپانی همیشه یکی از اسپانسرهای اصلی رقابت‌های المپیک بوده است.


باتری خودروهای تسلا 3، تسلا S و تسلا X توسط سامسونگ تولید می‌شود.


کمپانی ضبط و پخش موسیقی یونیورسال (UNIVERSAL) از سال 1990 تا 1995 تحت مالکیت پاناسونیک بود و با نام MUSIC CORPORATION OF AMERICA فعالیت می‌کرد.


پاناسونیک اسپانسر مارکو رویس، لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی هند است.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *