«دنی ویلنوو» از طرف «انجمن منتقدین هالیوود» به عنوان فیلمساز دهه انتخاب شد

«دنی ویلنوو» کارگردان کانادایی از طرف «انجمن منتقدین هالیوود» به عنوان فیلمساز دهه برگزیده شد. او این جایزه را ۹ ژانویه سال آینده‌ میلادی در طی مراسمی دریافت خواهد کرد. ویلنوو ۵۲ ساله در سال‌های اخیر فیلم‌های درخشان «زندانیان» (Prisoners)، «سیکاریو» (Sicario)، «ظهور» (Arrival) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) را ساخته است.

پروژه‌ی بعدی او اقتباسی از رمان جنایی «پسر» (The Son) و رمان علمی تخیلی «شنزار» (Dune) خواهد بود. ویلنوو که زاده‌ی کبک است تاکنون هشت فیلم کارگردانی کرده و در مجموع به فروش جهانی ۷۰۰ میلیون دلاری دست یافته است. فیلم‌های این کارگردان ۱۸ بار نامزد اسکار شده و سه بار برای «ظهور» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را به خانه برده است. او ۲۱ نامزدی و ۳ جایزه‌ی بفتا برای همین دو فیلم را هم در کارنامه دارد. «ظهور» در دو بخش نیز نامزد دریافت گلدن گلوب بود.

تا امروز حضور «ربکا فرگوسن»، «خاویر باردم»، «جاش برولین»، «دیو باتیستا»، «استلان اسکارزگارد»، «شارلوت رمپلینگ» و «اسکار آیزک» در فیلم «شنزار» به تأیید رسیده و قرار است «هانس زیمر» برای آن آهنگسازی کند. داستان «شنزار» در آینده‌ای دور روی می‌دهد و سرگذشت «پال اتریدیز» را بازگو می‌کند که خانواده‌اش کنترل سیاره‌ی بیابانی «آراکیس» را به دست می‌گیرد. این سیاره تنها منبع دارویی با ارزش است که سفر در زمان را ممکن می‌سازد. ژوئن گذشته گزارش شد که ویلنوو تهیه‌کنندگی سریال «شنزار: خواهری» (Dune: The Sisterhood) را برای لجندری برعهده خواهد گرفت. تولید این سریال پس از پایان نسخه‌ی سینمایی آن آغاز می‌شود.

فیلم «شنزار» که بنابر ادعای ویلنوو «جنگ ستارگانی برای بزرگسالان» است، در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • BLADE RUNNER 2049

    تغییر فیلمنامه‌ Blade Runner 2049 برای دنی ویلنوو

    تغییر فیلمنامه‌ Blade Runner 2049 برای دنی ویلنوو کارگردان فیلم Blade Runner 2049 «بلید را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *