افراد بسیار زیادی با فرا رسیدن سال جدید، برای زندگی پیش روی خود، تصمیمات و برنامه های زیادی را درنظر می گیرند. در این میان عوامل زیادی وجود دارد که به سرانجام رساندن این برنامه ها را مختل می کند. عواملی مانند عدم درک اهمیت کار، به تعویق انداختن آن و یا مشخص نبودن هدف نهایی که می توانند تمام برنامه های پیش رو را تحت تاثیر خود قرار دهند.

در این مقاله راهکارهایی موثر برای مبارزه با موانع تعهدات نسبت به اهداف سال جدید، آورده شده است.

  • سنجیدن ارزش اهداف

قبل از اینکه تلاشی بکنید باید در مورد هدفی که دنبال می کنید فکر کنید و ببینید که چه تغییری می تواند در تمام زندگی تان ایجاد کند. تجزیه و تحلیل هدف مورد نظر و پاسخ به این سوال که برنامه پیش روی شما چه برآوردهایی برای شما به همراه دارد می تواند باعث شود که هیچ گاه اهداف خود را نادیده نگیرید مگر اینکه آن هدف خیالی و غیر واقعی باشد.

  • عزم و اراده قوی

برای نیل به اهداف باید از قدرت ذهن برخوردار بود و ترکیبی از قوه ی تشخیص و تصمیم گیری را برای رسیدن به آنها به کار گرفت. اگر اینگونه تمام اهداف خود را دنبال کنید متوجه تغییرات مثبت خواهید شد و تلاش هایتان بی نتیجه نخواهد ماند.

  • بحث

مواقعی که ذهن شما از قدرت کافی برخوردار نیست باید از یک سیستم پشتیبانی کمک بگیرید و به منظور تبدیل پایبندی و متعهد بودن به عادت، از حمایت دیگران بهره مند شوید. زمانی که انگیزه و تشویق از یک منبع بیرونی دریافت شود، تاثیرات مثبت و عمیق تری بر فرد می گذارد. ممکن است هر فردی در رسیدن به اهداف خود بی انگیزه و سست شود، بنابراین انگیزه های بیرونی می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند.

  • تلاش مداوم و همیشگی

وقتی اهداف مشخص می شوند، ممکن است فرد به تمام آن اهداف دست نیابد و سختی های زیادی را متحمل شود. اما موضوعی که حائز اهمیت بوده این است که فرد نباید در مسیر پیش روی خود متوقف شده و دست از تلاش بردارد. اگر در مسیر با مشکلاتی روبرو شدید، متوقف نشوید، بایستید و استراحت کنید. اما دوباره در مسیر قرار گیرید و برای تحقق بخشیدن به رویاهای تان تلاش کنید.

  • طرح هوشمندانه

بسیاری از افراد در اثر روزمرگی اهداف خود را فراموش می کنند و حتی اطراف آنها کسی نیست که این مسئله را به آنها یادآوری کند. پس باید یک طرح هوشمندانه داشته باشید و راه هایی برای یادآوری ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید از تلفن همراه یا اعلان های کامپیوتر استفاده کنید تا هرچند مدت یک بار دلیل اهداف سال جدیدتان را یادآور شود.

  • قدم های کوچک

فردی که پای خود را در چندین قایق بگذارد یقینا غرق خواهد شد. این موضوع در زندگی واقعی هم به همین صورت است. افراد باید اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنند و با اولویت دادن به آنها قدم ها را یکی پس از دیگری بردارند. با این کار قدم به قدم به هدف بزرگ خود نزدیک می شوند و حتی برای ادامه ی مسیر نیز انگیزه خود را از دست نمی دهند.

همیشه در مسیر رسیدن به اهداف موانعی وجود دارد ولی موضوع مهم این است که آنها را بشناسید و به جای رها کردن همه چیز، راهی برای برطرف کردن آن بیابید. تنها در این صورت است که می توانید به فردی موفق تبدیل شوید. امید و اراده قوی را هرگز از یاد نبرید و آن را در خود به یک عادت تبدیل کنید.

Vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *