به نظر می‌رسد اینستاگرام تصمیم گرفته به بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان تبدیل شود. آپدیت‌های متنوع، قابلیت‌های تازه و ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده تا کاربران با انتشار هر بروزرسانی جدید، به امکانات تازه‌ای دست یابند و همین موضوع، علاوه بر افزایش تعداد علاقمندان این شبکه اجتماعی، باعث رضایت بیشتر کاربران فعلی اینستاگرام نیز خواهد شد.

در کنفرانس رسمی سالیانه فیسبوک در شهر سن‌خوزه، از قابلیت جدید و بسیار کاربردی اینستاگرام رونمایی شد. در این کنفرانس اعلام شد که به زودی کاربران اینستاگرام می‌توانند به صورت آفلاین نیز از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنند. اسکرول پست‌ها و جابه‌جایی بین صفحات از قابلیت‌هایی است که در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن بدون نیاز به وصل بودن به اینترنت در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. همانطور که پیش‌تر ذکر شده بود، استوری‌های اینستاگرام نیز بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و این نرم‌افزار با ویژگی‌های جدیدی در این بخش (که از اسنپ‌چت وام گرفته شده‌اند) آپدیت شده بود.

مطابق گفته‌های آقای هندری (Hendri)، یکی از مهندسان مسئول اینستاگرام، تعداد کاربران فعال این برنامه روز به روز در حال افزایش است، به همین‌ دلیل این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته دقیقا همان راهی را که برای نرم‌افزار رسمی فیسبوک رفته بود برای این اپلیکیشن نیز تکرار کرده و یک حالت آفلاین مناسب و کاربردی را برای اینستاگرام ارایه دهد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که وقتی به صورت آفلاین در گشت‌ و گذار در این شبکه اجتماعی هستید در واقع شما فقط قادر به تماشای محتویات و رسانه‌هایی هستید که قبلا توسط این برنامه بارگذاری شده باشند. همچنین می‌توانید در زیر پست‌های دلخواه‌تان نظر گذاشته و آنها را لایک یا ذخیره کنید. علاوه بر این موارد حتی قادر خواهید بود که فرد یا صفحه مورد نظرتان را آنفالو کنید.

اینستاگرام

هنگامی که دوباره دستگاه شما به اینترنت متصل شود، حساب کاربری‌تان آنلاین می‌شود. تمامی موارد بیان شده در پس‌زمینه اجرا و محتویات اکانت شما تازه خواهد شد. همچنین پروفایل‌ یا صفحاتی را که در زمان آفلاین بودن مشاهده کرده‌اید، در لیست کارهای اخیر انجام شده‌ شما، تحت عنوان فایل‌های پنهان (cache) ذخیره می‌شوند. هنوز جزییاتی درباره اینکه آیا استوری‌های اینستاگرام نیز به صورت آفلاین قابل مشاهده هستند یا خیر، اعلام نشده است ولی اضافه کردن این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی بوده و اغلب کاربران را شگفت زده کند.

در حقیقت انتشار این بروزرسانی به کاربران کشور‌های در حال توسعه که دسترسی به اینترنت پایدار و مناسب ندارند، کمک بزرگی خواهد کرد. باید گفت که عرضه یک نسخه مینی و سبک‌تر از اینستاگرام برای چنین کشور‌هایی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *