مایکروسافت درخشش چندانی در دنیای ویندوزفون‌ها نداشت اما به این راحتی‌ها هم حاضر به عقب نشینی نیست! ایده یک گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل مایکروسافت، هنوز هم در ردموند زنده است؛ اما گوشی بعدی مایکروسافت چگونه خواهد بود؟

گوشی بعدی مایکروسافت از نظر فرم و عملکرد متفاوت خواهد بود

چندی پیش در مصاحبه‌ای سئوال‌هایی در مورد آینده گوشی‌های مایکروسافت از ساتیا نادلا پرسیده شد. نادلا تاکید کرد اگر قرار باشد یک گوشی جدید بسازیم مطمئنا چیزی در حد Surface خواهد بود و طبقه محصولات جدیدی را در بر خواهد گرفت.

به گفته نادلا: ما امروز هم گوشی‌هایی ارائه داده‌ایم، شرکت‌های همچون HP و شرکت‌های دیگر که با تمرکز بر مدیریت، امنیت و ویژگی Continuum که یک گوشی را به یک رایانه تبدیل خواهد کرد، در حال فعالیت هستند.

گوشی بعدی مایکروسافت

ما در مرحله‌ای قرار داریم که تمام نرم افزارهای خود را برای iOS و اندروید نیز منتشر کرده‌ایم، تغییرات بعدی در فرم و عملکرد خواهد بود. دقیقا همان کاری که در مورد محصولات Surface انجام دادیم مثال خوبی است.

هیچکس پیش از ما به لپ تاپ‌های 2 در 1 فکر نکرده بود اما ما این محصولات را ساختیم. بنابراین وقتی پرسیده می‌شود آیا مایکروسافت گوشی دیگری ارائه خواهد داد؟ من مطمئنا پاسخ خواهم داد بله اما گوشی مایکروسافت مشابه آنچه که شما امروز می‌بینید، نخواهد بود.
گوشی بعدی مایکروسافت

تاکنون شایعات زیادی در مورد فرم‌های مختلف شنیده‌ایم، برای مثال یک گوشی انعطاف پذیر و تاشو که قادر به اجرای همه اپلیکیشن‌های ویندوز 10 بر روی ARM خواهد بود.

گزینه دیگر عینک‌های واقعیت افزوده همچون هولولنز است که احتمالا روزی جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد.

اینکه گوشی جدید مایکروسافت قادر به شکستن بازار iOS و اندروید خواهد بود یا نه؛ هنوز هم مشخص نیست. شایعات زیادی در مورد سرفیس فون وجود دارند اما به نظر نمی‌رسد امسال یا حتی سال آینده از این گوشی خبری باشد!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *