در سراسر دنیا ، چهره‌های سرشناس زیادی وجود دارند که با اینکه شما نمی‌دانید و یا حتی انتظارش را ندارید ، مسلمان هستند . در مطلب پیش رو سلبریتی‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که از شنیدن مسلمان بودنشان متعجب خواهید شد . همچنین صحبت‌های آنها را در اینمورد بازگو خواهیم کرد :

مسلمان 1

کمیل نانجیانی ( Kumail Nanjiani ) ، بازیگر و کمدین :

” مردم واقعا تصویر درستی از یک مسلمان در ذهن خود ندارند . هنگامی‌که مردم به اسلام فکر می‌کنند ، تصاویر خاصی در ذهن خود می‌بینند ………. آنها تعصب و خرافه پرستی می‌بینند … شما می‌توانید یک فرد مسیحی قدیمی‌یا یک فرد یهودی غیر مذهبی را در ذهن خود تصور کنید ، اما واقعا هیچ تصویری از یک فرد مسلمان معمولی و غیر افراطی وجود ندارد . ”

دکتر آز ( Dr. Mehmet Öz ) :مسلمان 2

” من با هویت مسلمان خود مشکلات زیادی داشتم ، به عنوان یک ترک، که در امریکا بزرگ می‌شد آن هم با والدینی که یکی این طرف دیوار مذهبی بود و دیگری آن طرف ، مشکلات فراوان بود ؛ و البته امریکا به وضوح از پس زمینه سکولار حمایت می‌کرد . اینطور شد که من بیشتر و بیشتر به سمت یخش روحانی مذهب کشیده شدم ، و نه جنبه شرعی دین است ”

آصف مندوی ( Aasif Mandvi ) ، کمدین و خبرنگار :مسلمان 3

“مردم از مسلمانان می‌ترسند ،…. در حالی که ۷۰٪ از آمریکایی‌ها توسط آمریکایی‌های دیگر با اسلحه کشته می‌شوند ، نه توسط تروریست‌های خارجی . آنوقت ما سفید پوستان اسلحه به دست را خارج از کشور نگه نمی‌داریم ! به جایش پناهندگان اهل سوریه را خارج از کشور نگه می‌داریم ! خیلی آسان است بگویم ، خوب ، اینها مسلمانان هستند ،این خشونت بخشی از دین آنهاست و ما آن را درک نمی‌کنیم . هر زمان که خشونت رخ می‌دهد و مسبب آن یک مرد با پوست قهوه ای و یا یک مسلمان است ، آن را به تروریسم نسبت می‌دهند ، اما زمانی که سفید پوست باشد ، آن را فقط یک شخص دیوانه می‌دانند که پدر و مادر و کودکی خوبی نداشته است . ”

زین مالک ( Zayn Malik ) ، نوازنده و موسیقی دان :مسلمان 4

” ممکن است زمانی بیاید که من احساس کنم چیزی دارم که در مورد یک موضوع خاص بگویم ، و به اندازه کافی نیز اطلاعات دقیق در مورد آن دارم تا به کسی توهین نشود ، اما متاسفانه در این دور و زمانه ، سخت است که چیزی بگویید و به کسی توهین نشود ! من نمی‌خواهم آتش بیار معرکه باشم یا نمک روی زخم کسی بپاشم . خودتان می‌دانید که این کار خود به خود انجام می‌شود . اصلا لازم نیست چیزی بگویم . همه چیز گویاست …. می‌گذارم همانطور گویا بماند ”

ماهرشالا علی ( Mahershala Ali ) بازیگر :مسلمان 6

او از تجربه و احساسش پس از دیدن یک مسجد میگوید : ” وقتی صدای نماز و دعا را شنیدم …. بدنم به طرز عجیبی واکنش نشان داد … یک واکنش قوی ! … گریه کردم ! …یک هفته بعد از خواب که بیدار شدم با خودم گفتم باید بروم مسجد …. حلاصه آن روز ، روز تغییر من بود . ”

آیس کیوب ( Ice Cube ) رپر ، بازیگر و تهیه کننده :مسلمان 7

” من خودم را یک مسلمان معمولی می‌دانم ، چرا که فقط من هستم و خدا . شما می‌دانید که من با انجام مراسم‌ها و سنت‌ها و رفتن به مسجد و امثال آن کلا میانه ی خوبی ندارم . برای همین آنها را انجام نمی‌دهم . ”

اِیکان ( Akon ) رپر، تهیه کننده و بازیگر :مسلمان 8

” من یک مسلمان متولد شدم ، در حال حاضر در موقعیتی نیستم که بخواهم در مورد کسی قضاوت کنم و انتظار دارم کسی هم در مورد من قضاوت نکند ، اما مهم نیست چه تصمیمی‌می‌گیرید فقط در آن خوب باشید و کار دست را انجام دهید. چون در پایان روز، خداوند ناظر است و او از آنچه قلب است با خبر است . ”

دی جی خالد ( DJ Khaled ) ، تهیه کننده و دی جی :مسلمان 9

” من آرامش را پیدا کردم …. عشق را پیدا کردم … وحدت و همبستگی را یافتم و دوست دارم دیگران هم این احساس مرا تجریه کنند “

دوفصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *