هرچند سریال Game Of Thrones سرشار از رمز و رازهای هیجان‌انگیز است، اما بدون شک بزرگ‌ترین معمایی که هنوز حل نشده، به آزور آهای مربوط می‌شود.

سریال Game Of Thrones شبکه HBO به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی چند سال اخیر تبدیل شده است و بینندگان بسیاری از سرتاسر دنیا منتظر هستند تا فصل هفتم آن بر روی آنتن برود. همانطور که اطلاع دارید، این سریال از مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش، به نویسندگی «جورج آر.آر. مارتین» (George R.R. Martin) اقتباس شده است و مطمئنا به یکی از بزرگ‌ترین معماهای این مجموعه (آزور آهای)، در فصل‌های آخر خود جواب خواهد داد. البته تا به این لحظه هیچ مدرک رسمی مبنی بر قرار گرفتن داستان آزور آهاری در سریال Game Of Thrones منتشر نشده است، اما تقریبا همه طرفداران و بینندگان این سریال امیدوار هستند که چنین اتفاقی بیفتد. حال سوال اصلی این‌جا است که آزور آهای چه ویژگی‌هایی دارد و چه شخصیتی (‌شخصیت‌هایی) در Game Of Thrones می‌توانند آزور آهای باشد؟

در طول مجموعه کتاب‌های اصلی، ترجمه‌ها و تعبیرهای مختلفی از شخصیت آزور آهای شده است، اما در تعریف خود سریال (که در نسخه بلوری فصل سوم موجود است) این‌گونه بیان می‌شود که آزور آهای یک قهرمان افسانه‌ای بوده که باری دیگر متولد می‌شود تا خطر بزرگ (شاه شب و دیگر وایت واکرها) را از بین ببرد. این شخصیت افسانه‌ای اژدهای سنگی را از خواب بیدار خواهد کرد و شمشیری آتشین به نام «لایت‌برینگر» (Lightbringer) به دست خواهد داشت. البته باید خاطرنشان کنیم که طبق گفته‌های خود شخص جورج آر.آر. مارتین، پیشگویی‌ها لزوما آن چیزی نیستند که مردم انتظار دارند، بنابراین، ممکن است بسیاری از این نوشته‌ها تنها استعاره‌ای از منظور اصلی باشند؛ به این صورت که لایت‌برینگر نماد یک سلاح است و این سلاح ممکن است هر چیزی (از اژدها گرفته تا شمشیری آتشین و حتی یک شخص) باشد.

به طور کلی تنها مشخصه اصلی آزور آهای (حداقل در سریال) این است که او جهان را از شر وایت واکرها که بزرگ‌ترین تهدید برای بشریت هستند، نجات می‌دهد. به همین خاطر شخصیت‌های زیادی در سریال وجود دارند که می‌توانند شاهزاده پیش‌بینی شده یا همان آزور آهای افسانه‌ای باشند.

در ادامه می‌توانید لیست 15 شخصیت سریال Game Of Thrones را مشاهده کنید که احتمال می‌رود آزور آهای باشند:

  1. کال دروگو

از زمان مرگ «کال دروگو» (Khal Drogo) مدت زیادی گذشته است، به همین خاطر او کم‌ترین شانس برای تبدیل شدن به آزور آهای را دارد. شاید مرگ دروگو به اندازه مرگ «ند استارک» (Ned Stark) تاثیرگذار و شوکه کننده نبود، اما هواداران سریال همچنان او را به یاد دارند و امیدوار هستند که باری دیگر او را در بخش دیگری از این سریال مشاهده کنند. اگر Game Of Thrones بخواهد سنت‌ شکنی کند و یک شخصیت قدیمی و با ابهت را برای ایفای نقش آزور آهای برگزیند، هیچ فردی به جز کال دروگو شایستگی بیشتری برای ایفای این نقش را نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که این کال دروگو بود که دنریس را به یک ملکه توانا تبدیل کرد و به طور غیر مستقیم از او یک رهبر شایسه ساخت. می‌توانیم اینگونه برداشت کنیم که دروگو با تغییر شخصیت دنیریس، اژدهای سنگی (دنریس) را بیدار کرده است. از قدرت بدنی و تکنیک‌های رزمی دروگو به عنوان یک جنگجو نیز نباید غافل شد. او قبل از مرگش نقشه داشت تا به وستروس حمله کند و کل آن قاره را تحت سلطنت خود دربیاورد. در صورتی که اگر کال دروگو زنده می‌ماند و به آرزوی خود می‌رسید، می‌توانست شاهزاده وعده داده شده باشد چرا که وایت واکرها در وستروس هستند و حمله به وستروس به معنی حمله به وایت واکرها و ارتش مردگان نیز است. او شمشیر آتشینی ندارد، اما در عوض صاحب یک اژدهای واقعی با نفس آتشین به نام دروگون بوده که به افتخار او ناگذاری شده است. مطمئنا یک اژدهای آتشین نسبت به شمشیر شعله ور سلاح قدرتمندتری به شمار می‌رود.

  1. استنیس براتیون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، «استنیس براتیون» (Stannis Bratheon) در مجموعه کتاب‌های اصلی هنوز زنده است، اما متاسفانه این شخصیت در سریال کشته شده و دلایل برگشت آن به زندگی نیز بسیار ناچیز هستند. همانطور که در بخش مربوط به کال دروگو اشاره کردیم، ممکن است مارتین و دیگر عوامل سازنده سریال تصمیم بگیرند تا برای بالاتر بردن سطح هیجان این مجموعه، شخصیتی را برای ایفای نقش آزور آهای انتخاب کنند که قبلا مرده باشد!

در پیش‌گویی اشاره‌ای به شکست ناپذیر بودن آزور آهای نشده است. این احتمال وجود دارد که مرگ استنیس در سریال یک بی‌عدالتی در حق او طلقی شود و خدای روشنایی او را باری دیگر به زندگی برگرداند. دلیل «بریین» (Brienne) برای به قتل رساندن استنیس، انجام عدالت نبوده و تقریبا همه قانع شده‌اند که او برای تسلی خاطر خود، و انتقام گرفتن از کسی که عشق زندگی‌اش (رنلی) را از بین برده است، با استنیس دشمنی دارد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که استنیس برادر خود (رنلی) را نکشته است و باید «ملیساندرا» (Melisandre) را مسئول این کار دانست.

ملیساندرا پس از مرگ استنیس (در سریال) او را رها کرد و به جان اسنو پیوست، اما او دلایل خودش را برای آزور آهای خطاب کردن استنیس داشت و به این دلایل نیز بسیار پایبند بود. استنیس در دراگون استون (اژدهای سنگی) زندگی می‌کرد و شمشیری آتشین نیز به نام لایت‌برینگر برای خود ساخته بود. شاید ملیساندرا در مورد استنیس اشتباه کرده است و شاید هم این طور نباشد! تنها زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

  1. سموئل تارلی

دیدگاه کلی درمورد آزور آهای این است که جنگجویی افسانه‌ای و قدرتمند به کمک سلاح آتشین خود تاریکی را شکست داده و روشنایی را بر وستروس استوار خواهد کرد. این دیدگاه بسیار سنتی و ادبی به نظر می‌رسد و احتمالا تا کنون به این نتیجه رسیده‌اید که سریال Game Of Thrones به ندرت المان‌های سنتی و کلیشه‌ای را به تصویر می‌کشد. برخی از تئوری‌ پردازان سریال معتقد هستند که آزور آهای لزوما خود وارد نبرد نمی‌شود و با کمک دانش و قدرت علمی که دارد، وایت واکرها را شکست می‌دهد. با این توضیحات احتمالا به یاد دومین (تریون جایگاه اول را اشغال کرده است!) دوست‌دار کتاب محبوب سریال یعنی «سموئل تارلی» (Samwell Tarly) می‌افتید.

سم به سیتادل سفر کرده است تا در آن‌جا به درجه استادی نائل شده و طریقه از بین بردن و شکست دادن وایت واکرها را کشف کند. لازم به ذکر بوده که سم اولین شخصیتی به حساب می‌آید که با مطالعه کتب تاریخی متوجه شد وایت واکرها در مقابل فلز والریایی و شیشه اژدها آسیب پذیر هستند. همانند جنگجوی افسانه‌ای، به نظر می‌رسد که اژدهای سنگی نیز تنها یک استعاره ادبی بوده و به اژدهای واقعی که از سنگ ساخته شده است، مربوط نشود. طرفدارانی که سموئل تارلی را آزور آهای می‌دانند، معتقدند که اژدهای سنگی نام سلاحی است که شاه شب توسط آن از بین می‌رود.

سم مسیر (ذهنی و شخصیتی) بسیار طولانی را از آغاز سریال تاکنون پیموده است. او در ابتدا یک ترسو و بزدل بود و همیشه خود را با همین صفات خطاب می‌کرد، اما کم کم اعتماد به نفس خود را پیدا کرد و توانست یک وایت واکر را توسط شیشه اژدها از بین ببرد. آیا این دلایل برای تبدیل شدن شخصیت دوست داشتنی و تپل داستان به آزور آهای افسانه‌ای کافی خواهند بود؟

  1. تیان گریجوی

درست مثل سموئل تارلی، «تیان گریجوی» (Theon Greyjoy) نیز قوس شخصیتی پر پیچ و خمی را در طول سریال Game Of Thrones طی کرده و شخصیت او در طول داستان چندین بار از اول متولد شده است. به نظر می‌رسد که تیان اکنون در مسیر رستگاری قرار گرفته باشد. باید این احتمال را هم در نظر گرفت که دلیل محکمی برای زنده بودن تیان آن هم تا این نقطه از داستان، وجود دارد. او و خواهرش به ارتش دنیریس ملحق شده‌اند تا در نبردهای پیش رو شرکت کنند. اگر سریال Game Of Thrones از مسیر گذشته خود خارج نشود، مطمئنا آزور آهای پایان خوشی نخواهد داشت. تئوری جدیدی در اینترنت مطرح شده است مبنی بر این‌ که تیان گریجوی خودش را فدا خواهد کرد تا اشتباهات گذشته خود را جبران کند. این قربانی کردن یک اتفاق معمولی نخواهد بود و گفته می‌شود که تیان با فدا کردن خود شاه شب را نیز از بین می‌برد.

شاید تیان برای تبدیل شدن به آزور آهای چندان مناسب نباشد و بسیاری او را به عنوان یک قهرمان با ابهت قبول نداشته باشند. دقیقا به همین خاطر بوده که شانس آزور آهای بودن تیان بیشتر از سه شخصیت قبلی است. عوامل سریال Game Of Thrones علاقه زیادی به سورپرایز کردن مخاطبان دارند و طبیعتا تغییر شخصیت تیان گریجوی از «ریک» (Reek) به آزور آهای بسیار غافل‌گیر کنده خواهد بود.

  1. یارا گریجوی

جالب است بدانید که منظور پیش‌گویی از شاهزاده وعده داده شده یک شخصیت مذکر نیست و هیچ ربطی به نوع جنسیت فرد مذکور ندارد. بنابراین، به همان اندازه که شخصیت‌های مذکر می‌توانند آزور آهای باشند، شخصیت‌های مونث نیز می‌توانند به عنوان قهرمان افسانه‌ای مقرر شده در میدان مبارزه حضور پیدا کنند. «یارا گریجوی» (Yara Greyjoy) درست همانند برادر خود به دنیریس پیوسته است و قصد دارد تا او را در نبردهای آینده همراهی کند. تمامی دلایلی که برای آزور آهای بودن تیان وجود دارند، برای یارا نیز صدق می‌کنند با این تقاوت که این شخصیت نسبت به برادر ناقص (جسمی) و شکسته (روحی) خود، جنگجوی ماهرتر و با تجربه‌تری است.

جسور بودن و شجاعت یارا باعث شده است تا دنریس به او اعتماد کرده و مقام ویژه‌ای را در ارتش خود به او نسبت دهد. ما در طول سریال Game Of Thrones تا به این لحظه صحنه بسیار حماسی را در مورد یارا شاهد نبوده‌ایم و صرفا این شخصیت را به دلیل مهارت‌های سطح بالایی که در رهبری و کشتی‌رانی دارد، قبول کرده‌ایم. شاید سلاح یارا در از بین بردن وایت واکر‌ها یک کشتی باشد و او آن را به عنوان لایت‌برینگر استفاده کند.

  1. هاوند

از آزور آهای همیشه به عنوان نماد آتش یاد می‌شود که به همراه شمشیر آتشین خود تاریکی و زمستان ابدی را شکست می‌دهد و گرما را جایگزین آن می‌کند. شاید هیچ شخصیت دیگری در سریال Game Of Thrones به اندازه «سندور کلگان» (Sandor Clegane) که با نام هاوند نیز شناخته می‌شود، با آتش خاطره نداشته باشد. او به شدت از آتش واهمه دارد چرا که نصف صورتش در کودکی توسط آتش سوخته و از بین رفته است. به همین خاطر تئوری‌هایی به وجود آمده‎‌اند که به غلبه هاوند بر ترس کودکی خود و استفاده از آتش برای از بین بردن وایت واکرها تاکید می‌کنند.

لازم به ذکر بوده که هاوند برای مدت نسبتا طولانی مرده تصور می‌شد و کسی انتظار نداشت که باری دیگر شاهد این مرد دوچهره در فصل ششم سریال Game Of Thrones باشد. ناگفته نماند که در دنیای این مجموعه همه چیز حتی کوچک‌ترین جزییات نیز مهم هستند و ممکن است در آینده نقش بسیار تاثیرگذار و کلیدی را ایفا کنند، درنتیجه، بازگشت هاوند، شخصیت فرعی که مدت زمان زیادی از دید غائب بود و کم کم رو به فراموشی سپرده می‌شد، نمی‌تواند بی‌دلیل باشد و چه دلیلی بهتر از این‌که او شاهزاده وعده داده شده است؟

هاوند هیچ ارتباطی با اژدها و سنگ ندارد، اما این مورد در آینده و با حضور بیشتر او در سریال ممکن است تغییر کند. هاوند علاوه‌بر صورت خشن و ترسناکش، یک جنگجوی بسیار نیرومند نیز به شمار می‌رود. هر چند تبدیل شدن او به آزور آهای با دلایل موجود نمی‌تواند چندان قانع کننده باشد، اما او مطمئنا نقش تاثیرگذاری را در داستان سریال ایفا خواهد کرد، با این تفاسیر، او را به دقت زیر نظر داشته باشید.

  1. سانسا استارک

تماشاگران و طرفداران سریال در طول 6 فصل گذشته مشتاقانه منتظر حرکت جالب و خاطره‌انگیزی از سوی «سانسا استارک» (Sansa Stark) بوده‌اند. خوشبختانه او در قسمت‌های نهایی فصل گذشته توانست خودی نشان داده و با بازپس گرفتن وینترفل از دست رمزی و کشتن او، اندکی شخصیت جدید خود را نشان دهد، اما همچنان طرفداران او را به عنوان ملکه‌ای قدرتمند قبول ندارند.

سیر تغییر و تحولات سانسا و شخصیتش همیشه به نرمی و آهستگی پیش رفته است و تعجبی ندارد که او تا آخرین لحظات سریال نیز همچنان در حال بلوغ فکری و شخصیتی باشد. سانسا همیشه مورد ظلم و ستم اطرافیانش قرار گرفته و به عنوان قربانی دست به دست شده است، اما بزرگ‌ترین وارث حقیقی خاندان استارک می‌تواند در آخرین لحظات سریال دست به کار بزرگی بزند و به یک فرد موفق تبدیل شود.

البته انتظار نداریم که این شخصیت در نهایت شمشیر به دست گرفته و در میدان نبرد به مبارزه با وایت واکرها بپردازد، اما سلاح به دست نگرفتن او در میدان مبارزه لزوما به این معنی نیست که او در نبرد نهایی شرکت نخواهد داشت و با رهبری خود وایت واکرها را نابود نخواهد کرد. ممکن است جان اسنو شخصی باشد که «شاه شب» (Night’s King) را از بین ببرد، اما این احتمال بیشتر است که سانسا به او استراتژی این کار را یاد بدهد. جان اسنو در نبرد حرامزاده‌ها نشان داد که به هیچ وجه استراتژیست خوبی نیست و از روی احساس (نه منطق) عمل می‌کند. سانسا استارک در صورتی می‌تواند آزور آهای باشد که از جان اسنو (که در اصل تارگیرین بوده و از نژاد اژدها است) به عنوان سلاح (لایت‌برینگر) خود استفاده کند. شاید متوجه نشده باشید، اما این سانسا بود که با متقاعد کردن جان به پس گرفتن سرزمین اجدادی خود، اژدها (جان) را بیدار کرد.

  1. آریا استارک

شاید آریا از لحاظ سنی آن شخصی نباشد که همه از آزور آهای انتظار دارند، اما مطمئنا او تاثیر به سزایی را در از بین بردن وایت واکرها خواهد داشت. آریا شخصیت بسیار تهاجمی و با اراده‌ای دارد. این 2 خصوصیت شخصیتی برای از بین بردن هر نوع تهدیدی (به ویژه در برابر وایت واکرها و ارتش مردگان) لازم و ضروری هستند.

همانطور که در جریان هستید، نزدیک‌ترین شخصیت به آریا، برادر ناتنی او یل همان جان اسنو است. این 2 فرد مدت‌هاست که همدیگر را ندیده‌اند و با توجه به اینکه جان در حال سفر به جنوب و آریا در حال عزیمت به شمال است، انتظار داریم که در فصل هفتم سریال Game Of Thrones اتحاد دوباره این دو فرد را شاهد باشیم. در بخش مربوط به سانسا اشاره ‌کردیم که او می‌تواند از جان اسنو به عنوان اژدهای سنگی (به دلیل نژاد واقعی جان) و همچنین سلاح لایت‌برینگر (برای از بین بردن شاه شب و رییس وایت واکرها) استفاده کند. این موارد در مورد آریا نیز صدق می‌کنند و او به دلیل پیوند عاطفی نزدیکی که با برادر ناتی‌اش دارد، شانس بیشتری برای متقاعد کردن جان برای از بین بردن وایت واکرها را دارا است.

شاید شمشیر کوچک و باریک آریا که «نیدل» (Needle) نامیده می‌شود، آتشین نباشد، اما اگر به خاطر داشته باشید این شمشیر توسط جان اسنو (تارگیرین و نژاد اژدها) به او هدیه داده شده است. به یاد داشته باشید که پیش‌گویی‌ها همیشه دوپهلو و گنگ هستند و در اکثر مواقع به صورت غیر مستقیم منظور خود را می‌رسانند.

  1. بریک دنداریون

گفته می‌شود که آزور آهای ارتباط نزدیکی با خدای روشنایی دارد و شاهزاده وعده داده شده از طریق قدرت او می‌تواند دنیا را از دست تاریکی نجات دهد. ملیساندرا در ابتدا استانیس براتیون و سپس جان اسنو را به عنوان شاهزاده وعده داده شده (آزور آهای) معرفی کرد، اما «توروس اهل میر» (Thoros of Myr)، راهب سرخ‌پوش مهم دیگری که در وستروس زندگی می‌کند، معتقد است که «بریک دنداریون» (Beric Dondarrion) باید آزور آهای واقعی باشد.

توروس دلایل نسبتا منطقی مخصوص خودش را هم دارد. تا کنون بریک دنداریون چندین بار توسط خدای روشنایی به زندگی بازگشته است و همه او را به عنوان یک جنگجوی نیرومند می‌شناسند. دنداریون به صورت خود جوش در حال اجرای عدالت و تنبیه کردن ظالمان و متجاوزان است و به نظر نمی‌رسد که در آینده ظالم‌تر و متجاوزتر از وایت واکرها در وستروس قد علم کنند! در تریلر منتشر شده از فصل هفتم مشاهده می‌کنیم که بریک شمشیر آتشینی را به دست دارد، هرچند همه ما می‌دانیم که او به کمک ماده‌ای شمشیرهای خود را آتش می‌زند و پس از هر نبرد از شمشیر جدیدی استفاده می‌کند، اما باز هم در پیش‌گویی به صورت مستقیم از لایت‌برینگر به عنوان شمشیری آتشین یاد شده است و ما همانطور که به دنبال معنای مخفی جمله هستیم، باید به ظاهر این جمله نیز توجه کنیم.

متاسفانه بریک دنداریون ربطی به اژدها و خاندان تارگیرن ندارد و انتظار هم نمی‌رود که در آینده بتواند اژدهایی را برای خودش پیدا کند. کمبود همین گزینه باعث می‌شود که شانس او برای گرفتن نقش آزور آهای نسبت به شخصیت‌های دیگر ادامه لیست، کم‌تر باشد.

  1. جیمی لنیستر

در داستان‌های تاریخی آمده است که آزور آهای با قربانی کردن معشوقه‌اش و فرو بردن شمشیر گداخته در قلب او صاحب لایت‌برینگر می‌شود. در سریال Game Of Thrones تنها «جیمی لنیستر» (Jaime Lannister) را می‌توانیم پیدا کنیم که احتمال دارد عشق زندگی‌اش را با دستان خود به قتل برساند. تئوری بسیار محبوبی مطرح شده است مبنی بر اینکه جیمی لنیستر همانند کاری که با شاه دیوانه انجام داد، خواهر دوقلوی خودش را (مسلما از رابطه عاطفی میان این 2 فرد آگاه هستید!) نیز توسط شمشیر خود به قتل می‌رساند. بازیگر نقش جیمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این تئوری بسیار جالب و منطقی بوده و ممکن است چنین اتفاقی در سریال رخ دهد.

جیمی لنیستر از فصل سوم تا به این لحظه در حال طی کردن قوس شخصیتی خود در طول سریال است و رفته رفته از شخصیتی منفور به فردی بسیار شریف و قابل اعتماد تبدیل شده است که توانسته قلب بسیاری از تماشاگران را به دست آورد. با این تفاسیر، اصلا بعید نیست که آزور آهای بودن او حقیقت داشته باشد.

در مورد بیدار کردن اژدهای سنگی نیز باید اعلام کنیم که تئوری محبوب دیگری وجود دارد و به این موضوع اشاره می‌کند که شاه دیوانه به مادر سرسی و جیمی (همسر تایوین لنیستر) تجاوز می‌کند و این دوفلوها در اصل بچه‌های اریس تارگیرین (شاه دیوانه) هستند. بیدار شدن اژدهای سنگی نیز می‌تواند به این موضوع دلالت داشته باشد که جیمی در نهایت متوجه می‌شود که یک تارگیرین (نژاد اژدها) است.

  1. جورا مورمونت

زنده بودن «جورا مورمونت» (Jorah Mormont) در سریال Game Of Thrones برای بسیاری از تماشاگران هنوز جای سوال است. جورا کمک زیادی به دنیریس کرد تا مسیر خودش را پیدا کند و به ملکه توانایی که امروز است، تبدیل شود، اما به غیر از این مسئله، او کمک چندانی در پیشبرد داستان سریال نداشته است. او حتی به بیماری لاعلاج «گری‌اسکیل» (greyscale) نیز مبتلا شده ولی همچنان سازندگان سریال و جورج آر.آر. مارتین قصد ندارند او را از داستان خارج کنند.

زنده ماندن او تا این لحظه مطمئنا دلیل محکمی دارد، اما آیا ممکن است او به عنوان آزور آهای در سریال معرفی شود؟ چه دلایلی برای چنین طرز تفکری وجود دارند؟

جورا به همراه دنریس وارد حلقه آتش نشد، اما توانست دنریس را راهنمایی کند و او را به آن مرحله از آمادگی برساند. در حقیقت اکثر تصمیماتی که دنریس در طول حکومتش کشیده است، از صحبت‌ها و مشاوره‌های جورا مورمونت نشات گرفته‌اند. مشابه جان اسنو که می‌تواند لایت‌برینگر سانسا و یا آریا باشد، دنریس هم می‌تواند همین نقش را برای جورا بازی کند. هنوز زنده ماند و یا نماندن او از شر بیماری لاعلاجش مشخص نیست و سرنخی در رابطه با این مورد منتشر نشده است، اما اگر جورا به طرز معجزه آسایی موفق شود از این بیماری رهای پیدا کند، تبدیل شدنش به آزور آهای نباید چندان دشوار باشد.

  1. برن استارک

به جرات می‌توان گفت که در سریال Game Of Thrones و مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش هیچ فرد قدرتمندتری از «برن استارک» (Bran Stark) وجود ندارد. تاثیر قدرت‌های او در ابتدا بسیار ناچیز بوده‌اند، اما اکنون او به قدری قوی شده‌ است که بیشتر به یک خدا شباهت دارد تا یک انسان. او می‌تواند با ذهنش کنترل حیوانات و انسان‌ها را در دست بگیرد و این توانایی را دارد تا در زمان سفر کرده و آینده را تغییر دهد. در قسمت نهایی فصل ششم مشاهده کردیم که برن استارک با رفتن به گذشته توانست راز بسیار قدیمی والدین واقعی جان اسنو را فاش کند. این احتمال می‌رود که برن به کمک قدرت‌هایش در فصل‌های آینده وایت واکرها را از بین می‌برد.

او تنها فردی محسوب می‌شود که از هویت واقعی جان اسنو و تارگیرین بودنش اطلاع دارد، بنابراین، با مطلع کردن جان می‌تواند (اژدهای سنگی) را بیدار کند. اگر هم این سناریو اجرا نشود، او به هر حال یک وارگ است و می‌تواند با نفوذ کردن به ذهن یکی از 3 اژدهای دنریس، کنترل آن را به دست بگیرد و به معناوی واقعی کلمه اژدها را بیدار کند و به سوزاندن وایت واکرها و ارتش مردگان بپردازد!

شاید آزور آهای بودن برن و حل شدن تمام مشکلات وستروس در یک چشم بر هم زدن، آن چیزی نباشد که تا کنون از سریال Game Of Thrones و پایان بندی‌اش انتظار داشته‌ایم، اما مطمئنا برن به قدری قدرت دارد که نمی‌توانیم منکر نقش مهم او در از بین بردن وایت واکرها شویم. در غیر این صورت تمامی آن دقایق و ساعت‌هایی که آموزش او را تحمل کرده‌ایم، هدفی به جز وقت تلف کردن نداشته‌اند.

  1. تیریون لنیستر

در بخش مربوط به جیمی ذکر کردیم که برخی از طرفداران معتقدند جیمی و سرسی فرزندان اریس تارگیرین هستند، اما طرفداران بیشتری ایمان دارند که «تیریون لنیستر» (Tyrion Lannister) فرزند اریس است، نه جیمی و سرسی. آن‌ها دلایل این طرز فکر را سفید بودن موهای تیریون و متفاوت بودن رنگ چشمان او (در کتاب) نسبت به لینسترها می‌دانند. خود تایوین لنیستر نیز بارها (حتی در لحظه مرگش) به تیروین گفته است که فرزند او نیست و او پسری به نام تیریون ندارد. طبق نوشته‌های موجود در مجموعه کتاب‌های اصلی، تیریون در دروان کودکی همواره به اژدها فکر ‌می‌کرده و جالب است بدانید که او یکی از معدود افرادی به شمار می‌رود که توانسته یک اژدها را رام کند. تمامی این دلایل منطقی به اژدهای سنگی بودن خود شخص تیریون (چرا که او نمی‌داند یک تارگیرین است) دلالت دارند.

علاوه‌براین، تیریون یکی از افرادی کمی محسوب می‌شود که هم از وجود وایت واکرها اطلاع دارد و هم می‌تواند درمورد آن چاره‌ای بیندیشد. تیریون هوش و ذکاوت سم، اراده آریا و احتمالا خون اژدها را در خود دارد. شاید تصور جنگیدن تیریون در میدان مبارزه با وایت واکرها سخت باشد، اما او مجبور نیست که مانند جنگجوهای عادی با دشمنانش مبارزه کند. تیریون می‌توانند به لطف رابطه‌ خونی که احتمالا با دنریس دارد، بر روی یکی از 3 اژدهای او سوار شده و ارتش مردگان را به آتش بکشد. باری دیگر ثابت شد که شانس لایت‌برینگر بودن یک اژدها بسیار بالاتر (و البته هیجان‌انگیزتر) از یک شمشیر سنتی آتشین است.

  1. دنریس تارگیرین

«دنریس تارگرین» (Daenerys Targaryen) یکی از 2 کاندیدای اصلی برای تبدیل شدن به آزور آهای است. استاد «ایمون» (Aemon) قبل از مرگش اعلام کرده بود که دنریس آزور آهای واقعی به شمار می‌رود. درواقع دنریس تمامی نکات ذکر شده در پیش‌گویی را دارد. او به طور مستیقم 3 اژدها را از سنگ به دنیا آورد و بیدار کرد. او تصمیم دارد تا وستروس را از دست دشمنانش (فرقی ندارد که انسان باشند یا وایت واکر) بازپس گیرد. در طول سریال Game Of Thrones او بارها خودش را به عنوان یک رهبر بزرگ ثابت کرده و به نظر می‌رسد، (به غیر از فتح وستروس که احتمالا در فصل هفتم اتفاق می‌افتد) آزور آهای بودن تنها کاری به شمار می‌رود که او تا کنون انجام نداده است.

شاید دنریس شمشیر آتشینی نداشته باشد، اما وقتی 3 اژدهای آتشین دارد، یک شمشیر سوزان به چه دردی می‌خورد؟ او نه تنها می‌تواند 3 اژدهای خود را کنترل کند، بلکه می‌تواند در آتش هم گام بردارد و کوچک‌ترین آسیبی نبیند. او می‌تواند هر کدام از 3 اژدهای خود را به عنوان لایت‌برینگر معرفی کند.

تنها مانعی که وجود دارد، این است که آزور آهای بودن دنریس بسیار واضح بوده و پیش‌گویی به شکل مستقیمی به او اشاره می‌کند. با شناختی که از سازندگان سریال Game Of Thrones و به خصوص جورج آر.آر. مارتین داریم، فکر نمی‌کنیم که آن‌ها بخواهند تا به این اندازه با بینندگان روراست و صادق باشند!

  1. جان اسنو

جان اسنو نیز همانند دنریس یکی از شخصیت‌هایی به شمار می‌رود که همه نکات پیش‌گویی در موردش صدق می‌کنند، اما برخی از بینندگان و دوست داران این مجموعه انتظار دارند که شاهد اتفاق غیر منتظره‌ای در پایان سریال Game Of Thrones باشند و آزور آهای به این راحتی‌ها قابل تشخیص نباشد. جان اسنو یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ممکن برای تبدیل شدن به آزور آهای است و نمی‌توانیم صرفا به خاطر علایق شخصی، جایگاه او را نادیده بگیریم. کل داستان جان اسنو رابطه مستقیمی با وایت واکرها داشته است و احتمالا با وایت وکرها نیز به اتمام می‌رسد.

با توجه به والدین واقعی جان، او مثال بارزی از بیداری یک اژدها است. شاید او شمشیر آتشینی را صاحب نباشد، اما او لانگ‌کلاو را دارد که اتفاقا از فلز والریایی ساخته شده و تنها شمشیری طلقی می‌شود که یک وایت واکر را از بین برده است (سم از طریق شیشه اژدها وایت واکر را نابود کرد نه شمشیر).

نباید بازگشت دوباره او به زندگی را نیز فراموش کنیم. قبول داریم که بریک دنداریون نیز به لطف قدرت‌های خدای روشنایی بارها مرده و زنده شده است، اما هیچ کدام از آن دفعات، به اندازه کشته شدن و احیای مجدد جان اسنو مهم نبوده‌اند. جان اسنو بدون شک در هر سریال عادی دیگری به آزور آهای بی قید و شرط آن سریال تبدیل می‌شد، اما مشکل این‌جا است که Game Of Thrones سریال عادی به شمار نمی‌رود؛ این طور نیست؟

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *