تیم کوچک بازی‌سازی No Matter، سازنده عنوان اکشن نقش آفرینی Prey for the Gods، امروز اعلام کرد که نام عنوان خود را به دلیل مخالفت Bethesda با علامت تجاری بازی و وجود کلمه “Prey” در آن به “Praey for the Gods” تغییر داده است.

No Matter با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در ابتدا قصد تغییر نام بازی به Præy for the Gods را داشتند اما به دلیل دشواری تایپ این نام در موتورهای جستجوگر منصرف شدند. با این حال، اگر بر سر این نام به توافق نیز می‌رسیدند به دلیل منع استفاده از دو عنوان “Prey for the Gods” و “Præy for the Gods”  همچنان نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

ZeniMax Media بعنوان کمپانی مادر مجموعه Bethesda به دلیل شباهت این عناوین با نام بازی در آستانه انتشار خود یعنی Prey مخالف استفاده از هر دو آنها بوده است. برا اساس بیاینه No Matter، آنها در ابتدا قصد داشتند با ایجاد یک کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی در وبسایت Kickstarter هزینه لازم برای شکایت از ZeniMax  را به دست آوردند اما در نهایت به دلیل محدودیت منابع و احتمال تاثیر منفی این موضوع بر ساخت بازی منصرف شدند.

این اولین بار نیست که کمپانی مادر مجموعه Bethesda با سازنده‌های دیگر به دلیل استفاده از علامت‌های تجاری مشابه با محصولات خود، شکایت می‌کند.  به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، این کمپانی در سال 2011 با ارسال نامه‌ای به سازنده Minecraft – استدیو بازی‌سازی Mojang که در آن زمان مستقل بود- تغییر نام عنوان در دست ساخت آنها به نام “Scrolls” را خواستار شد.

موسس این استدیو و خالق Minecraft اما کوتاه نیامد و تا لحظه آخر با Zenimax در دادگاه مبارزه کرد. در نهایت با توافق دو طرفه Mojang اجازه استفاده از عنوان Scrolls را پیدا کرد البته به شرط اینکه بر سر مالکیت این علامت تجاری ادعایی نداشته باشد.

مراحل توسعه عنوان Scrolls هرگز از مرحله بتا فراتر نرفت.

Praey for the Gods ابتدا بر روی PC و سپس بر روی PS4 و XboxOne عرضه خواهد شد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *