بعد از هفته‌ها شهادت و دادرسی در پرونده شکایت کمپانی ZeniMax از Facebook و Oculus، شامل احضار “مارک زاکربرگ” (Mark Zuckerberg) به دادگاه برای ارائه توضیحات، به نظر می‌رسد حال روند این پرونده به نقطه حساسی رسیده باشد. صحبت‌های پایانی وکلای دو طرف روز پنج‌شنبه شنیده شد و در حال حاضر پرونده در اختیار هیئت منصفه فدرال تگزاس قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وبسات Law360، وکیل کمپانی ZeniMax در روز پنج‌شنبه با تاکید بر ادعای خود مبنی بر استفاده کمپانی Facebook از اسرار تجاری ZeniMax در توسعه هدست واقعیت مجازی Oculus Rift، به هیئت منصفه اعلام کرده که Facebook بابت اینکار باید 6 میلیارد دلار غرامت به آنها بدهد.

http://static2.gamespot.com/uploads/original/1179/11799911/3187203-oculus1.jpg

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، شکایت‌هایی علیه اعضای ارشد تیم Oculus شامل مدیر تکنولوژی پروژه آقای “جان کارمک” (John Carmack)، مدیر ارشد آقای “پالمر لاکی” (Palmer Luckey) و مدیر سابق کمپانی آقای “برندن آیرایب” (Brendan Iribe) نیز مطرح شده و در صورت تایید هر کدام باید به ترتیب 101.4، 206 و 427 میلیون دلار بعنوان غرامت به ZeniMax پرداخت نمایند.

ZeniMax معتقد است که ساخت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بدون همکاری جان کارمک و پالمر لاکی ممکن نبوده و در حالی که کارمک همچنان در ZeniMax مشغول بوده با آقای لاکی بر روی پروژه واقعیت مجازی همکاری می‌کرده است.

وبسایت Law360 در این رابطه می نویسد: “ZeniMax ادعا می‌کند که هدست Oculus کاملا بر پایه کدها و ایده‌های به سرقت رفته ساخته شده و کمپانی Oculus هرگز نمی‌توانسته به این نوآوری دست پیدا کند مگر با اصلاحاتی که کارمک در آن بوجود آورده است و ترکیب هدست واقعیت مجازی کارمک با هدست لاکی در نهایت باعث ایجاد هدست اصلاح شده Oculus شده است.”

وکیل ZeniMax آقای “تونی سامی” (Tony Sammi) در بیانیه نهایی خود گفته است: “در این کشور نمی‌توانیم به کمپانی‌ای که در ظاهر قابل احترام است اجازه دهیم اینگونه عمل کند.”

تا این لحظه Facebook نقش تاثیرگذار کارمک در شکل‌گیری و ساخت Oculus Rift را تایید کرده است. اما این کمپانی منکر استفاده از کدهای هدستی است که کارمک در ZeniMax نوشته و اصرار دارد که Oculus کاملا پر پایه تکنولوژی خود ساخته شده است.

جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به این پرونده روز دوشنبه برگزار می شود.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *