صحبت های «اسپیلبرگ» درباره ی تیم بازیگری فیلم جدیدش

فیلم جدید «استیون اسپیلبرگ» با عنوان «The Post» درامی سیاسی با ایفای نقش هنرمندانی چون «تام هنکس و مریل استریپ» و نویسندگی «لیز هانا و جاش سینگر» است که 22 دسامبر سال جاری اکران خواهد شد. این فیلم که به تازگی از سوی انجمن منتقدان آمریکا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شده، داستان نخستین خبرنگار زن روزنامه ی واشنگتن پست و همکارش را روایت می کند که با اخبار خود برای چهار تن از رئیس جمهوران ایالات متحده مشکلاتی به وجود می آورند. تیم بازیگری این فیلم متشکل از بازیگرانیست که در مجموع 58 بار نامزد کسب جایزه ی امی شده اند. اسپیلبرگ گاهاً برای ساخت فیلم هایش به سراغ چنین تیمی از بازیگران می رود و در بیشتر مواقع دچار مشکلاتی از جمله پر بودن برنامه ی کاری بازیگران می شود که در نهایت منجر به عدم همکاری اسپیلبرگ با این بازیگران شده است. برای فیلم جدید این کارگردان اما ماجرا کمی متفاوت است و او بار دیگر موفق شده تا تیم مورد علاقه اش را گرد هم آورد. در جلسه ی پرسش و پاسخ اخیر انجمن فیلمسازان لس آنجلس که صبح امروز برگزار شد، اسپیلبرگ بیان کرد که برای ساخت این فیلم خود، فرصت این را یافته که تمام بازیگران مورد نظرش را گرد هم آورد. او در این رابطه چنین گفته است.

گاهاً وقتی تصمیم به ساخت فیلمی می گیرم بنا به دلایل مختلف نمی توانم بازیگران مورد نظرم را یکجا جمع کنم. آن ها گاهی وقت همکاری با مرا ندارند یا از متن فیلمنامه خوش شان نمی آید. موضوع درباره ی فیلم «The Post» کمی متفاوت است. این بار نخستین انتخاب هایم برای بازیگران در اختیارم بودند و اولین بار به هرکس برای حضور در فیلم رو انداختم با پاسخ مثبت مواجه شدم.

اما ویژگی این تیم بازیگری چیست؟ این فیلم مجموعه ای از بازیگران نام آشنا و موفق سینما از جمله «تام هنکس، مریل استریپ، سارا پولسن، باب اودنکرک و…» بهره می برد. حداقل ده تن از بازیگران این فیلم نه تنها سابقه ی بازی در سینما و تلویزیون را دارند، بلکه همگی شان چهره هایی شناخته شده اند. این تیم بازیگری از 58 بار نامزدی شان 18 بار برنده شدند. تقریباً تمام تیم پشت صحنه ی فیلم اعم از کارگردان، نویسندگان، فیلمبرداران و… در جشنواره ها و محافل سینمایی برنده ی جوایز مهمی شده اند که دستمایه ی همکاری شان منجر به تولید فیلمی شده که انجمن منتقدان آمریکا آن را بهترین اثر سال 2017 می داند. باید منتظر ماند و دید که فیلم نام برده بعد از اکران خود در 22 دسامبر با چه استقبالی مواجه می شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *