شاید عادت­ های بد در افراد به ظاهر مشکل چندان بزرگی نباشد اما گاهی اوقات به طور جدی می­ توانند تاثیرات منفی زیادی در روند زندگی و کارتان داشته باشند.

البته هیچ‌کس کامل نیست. در اغلب موارد عادات بد تنها به مشکلات نسبتا جزئی منجر می­ شود. بنابراین اگر شما یک یا چند مورد ازین عادات را در خود می­ بینید چندان جای نگرانی نیست.

اما در مواردی که احساس می­ کنید عادات شما به طور کلی ازین دسته می باشد، می ­توان گفت که رویای موفقیت شما را به طور کل نابود خواهد کرد.

در ادامه ۱۱ مورد از عادات افراد ناموفق را بیان می ­کنیم:

۱- بسته نگه داشتن دهان

مظلوم و سر به زیر هستید. زیاد صحبت نمی­ کنید. از حد خودتان پیشروی نمی ­کنید. شاید فکر کنید که با انجام چنین کارهایی از خودتان محافظت می­ کنید اما در واقع از رویای خود عقب مانده و با این رفتار مانع پیشرفت خود می­ شوید. اگر احساس می ­کنید محیط کاری­ تان منجر به دلسردی کارکنانتان نسبت به ابراز عقایدشان می شود، پس در محیطی مسموم کار می­ کنید؛ اما اگر فکر می ­کنید این مشکلات ناشی از رفتار خودتان است پس متأسفانه درگیر یک عادت بسیار بد شده‌اید.

۲- تأخیر و بدقولی

مطمئنا تأخیر و بدقولی در برخی موارد پیش می­ آید اما تأخیر مداوم و همیشگی در یک محیط حرفه­ ای غیر قابل قبول است و باعث بی­ اعتمادی افراد نسبت به شما خواهد شد. لورا شاکر، بر اساس تحقیقی در دانشگاه سان‌فرانسیسکو برای هافینگتون پست نوشته است: « بدقولی و تأخیر، ویژگی‌های شخصیتی خاصی مانند اضطراب و کمبود اعتمادبه‌نفس را به همراه دارد»

۳- کینه به دل گرفتن

نیازی نیست قدم بزنید و آواز شادی را زمزمه کنید. طبیعی است که افرادی را در زندگی­ تان دوست نداشته و به آنها اعتمادی نداشته باشید. اما بهتر است بدانید کینه به دل گرفتن، باعث اتلاف وقت و  انرژی تان خواهد شد. مایک فیلون بر طبق یکی از مقالات پزشکی اشاره می­ کند که کینه عمیق به دل گرفتن می­ تواند تاثیرات منفی در سلامتی­ تان داشته باشد.

۴- پیرو و انطباق پذیر

پیروی کردن و انطباق دادن خود با شرایط محیط اطراف مناسب دوران راهنمایی است؛ اما حالا شما یک فرد بزرگسال و عاقل هستید که در یک حرفه مشغول به فعالیت هستید. شما بایستی هر آنچه که به صلاح خود و مورد رضایت خود می­ باشد را انجام دهید و آنقدر به رضایت دیگران توجه نکنید.اگر شما تمام وقتتان را به مطابقت دادن خود با دیگران اختصاص دهید، هرگز نمی­ توانید روی پای خود بایستید.

۵- افراط در خرج کردن

اگر فکرمی­ کنید که پول همیشه جیبتان را اذیت می­ کند و وسوسه می­ شوید که مدام آن را خرج کنید، قطعا در آینده­ تان دچار مشکل خواهید شد. صرفه جویی در خرج کردن و پس انداز پول برای آینده مالی شما بسیار حائز اهمیت می ­باشد.

۶- تعلل و تأخیر در انجام کار

تعلل در انجام کارهایتان تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت. این تعلل می­ تواند باعث هدر رفتن وقت، هزینه و از بین رفتن احترام اطرافیانتان نسبت به شما شود.

۷- دروغ گفتن

این مورد بسیار ساده است . صادق باشید. با هربار دروغ گفتن به دام دروغ های بزرگتر و بیشتری خواهید افتاد. این عادت بسیار بد را کنار بگذارید. داستان های زیادی مبنی بر اینکه افرادی با توطئه و دروغ به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده اند، شنیده ایم؛ اما دلیلی نمی­ شود که شما هم با این شیوه سعی در پیش بردن اهدافتان داشته باشید.

۸- غر زدن

شکایت کردن و غر زدن این روزها به یک رقابت تبدیل شده است. گاهی اوقات خوب است که تمام حرف­ هایتان را در دلتان نگه ندارید اما نه اینکه در مورد هر مسئله جزئی مدام بر سر اطرافیانتان غر بزنید و ناله کنید.

۹- خراب کردن پل­ های ارتباطی

برخی اوقات لازم است در زندگی و کارتان پل­ هایی که آن سوی دیگر آن افرادی مضر قرار می­ گیرند را خراب کنید؛ اما این کار نباید به یک قانون حاکم و همیشگی تبدیل شود . در مراحل مختلف زندگی­تان سعی کنید رابطه با افراد سابق را حفظ نمایید.

۱۰- عدم حفظ سلامتی

ممکن است شما موفق­ ترین فرد جهان باشید اما وقتی سلامت خود را حفظ نکنید این موفقیت هیچ سودی نخواهد داشت. هرگز اجازه ندهید که استرس منجر به آن شود که ورزش و رژیم غذایی سالم را فراموش کنید. عدم توجه به سلامت و اهمیت ندادن به این موضوع دیر یا زود شما را از خط زندگی­ تان خارج می ­کند.

۱۱- نداشتن زبان بدن (Body Language) مناسب

زبان بدن می­ تواند تاثیر زیادی در دیدگاه دیگران نسبت به شما داشته باشد، حتی بیشتر از حرف‌هایی که به طور شفاهی به آنها می­ زنید.به همین دلیل زبان بدن نامناسب مانند تماس چشمی ضعیف و یا حالت های بد در ایستادن می ­تواند در نحوه نگاه اطرافیان به شما تاثیر زیادی داشته باشد. با داشتن چنین رفتاری پیش از آنکه حرفی بزنید از چشم طرف مقابلتان خواهید افتاد.

vitrino

  • افراد ناموفق

    دروغ‌هایی که افراد ناموفق به خودشان می‌گویند

    موفقیت در کسب و کار فقط به فروش ختم نمی‌شود بلکه روابط نیز از اهمیت ویژه‌ای برخودار هستند.…
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *