شاید راز موفقیت در یک نگاه کلی ساده به نظر برسد: اولین قدم این است که چند هدف بسیار خوب و مهم را برای خود انتخاب کنید. بعد از این مرحله برای رسیدن به آنها تلاش و برنامه ریزی کنید. آنچه در نهایت ثابت می شود این است که چالش اصلی این روند، تنظیم اهداف نیست بلکه موضوع اصلی اطمینان از تحقق یافتن آنهاست.

توصیه می کنیم ۵ عادت قدرتمند زیر را در زندگی خود اتخاذ کنید تا اهداف و رویاهایتان را تحقق بخشید.

۱- آگاهانه انتخاب کنید

هرچه به اهداف و کارهای خود بیشتر فکر کنیم، نتیجه بهتری را بدست خواهیم آورد. اگر برای ایده ها و اهدافمان زمان بگذاریم و به آنها فکر کنیم تا احتمال عملی بودن یا نبودن آنها را بسنجیم، یعنی کار خود را خوب انجام داده ایم. از بین بردن مواردی که بیش از حد دور از دسترس بوده و یا بیش از حد آسان، تنها ما را از رسیدن به آنها باز می دارند و به ما احساس کاذبی می دهند که به موفقیت نایل شده ایم.

۲- همیشه تصویر وسیع تر را در نظر بگیرید

مراقب باشید که گرفتار قدم های کوچک  نشوید. همیشه به رؤیای نهایی خود که باعث می شود قلبتان به تکاپو افتد، فکر کنید. چه چیزی شما را آنقدر به هیجان می اندازد که شروع به کار می کنید؟ چه چیزی برای شما الهام بخش است؟ دوست دارید در آینده در چه جایگاهی قرار داشته باشید؟ پیش ازآنکه به راه های رسیدن به اهدافتان فکر کنید، به این سؤالات پاسخ دهید، در غیر این صورت، امکان دارد که هیچ یک از اهداف شما محقق نشود.

۳-  از زمانی که در اختیار دارید بهترین استفاده را بکنید

هدف هرچه که باشد، مهم ترین گام در این میان داشتن یک طرح بسیار خوب برای رسیدن به آن است، گامی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. اگر برنامه ای که طرح می کنید یک روند واقع گرایانه و قابل انجام باشد، باعث می شود که شما حتی در شرایطی که دلسرد شده اید هم به کار خود ادامه دهید.

۴-  به طرح و برنامه ریزی تان وفادار باشید

سخت ترین بخش کار متعهد ماندن به برنامه ی طرح شده آن است. برای هر کاری، از رژیم غذایی گرفته تا تکالیف دیگر، سعی کنید به روند برنامه ریزی تان ادامه دهید. هنگامی که بخشی از کار را انجام داده اید، دلهره آور ترین بخش آن، این است که برای ادامه راه خود انگیزه بدست آورید. در چنین مواقعی باید آن تصویر وسیع را در ذهن خود تداعی کنید و به تمام برنامه ریزی خود پایبند باشید. این کارها به شما قدرت لازم برای ادامه روند پیشرفت رو به جلو را می دهد.

۵- از مسیر رسیدن به هدفتان لذت ببرید

یکی از مهمترین نکاتی که اغلب افراد به آن توجه نمی کنند این است که حتی وقتی مقصد نهایی آنها همان هدف اصلی شان است، مسیر رسیدن به آن هم حائز اهمیت و ارزشمند خواهد بود. علاوه بر این که اتمام مسیر رسیدن به هدف مهم است، اینکه چگونه در این مسیر قدم برمی دارید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

Vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *