ما انواع مختلفی از برنامه‌ها را به صورت روزانه استفاده می‌کنیم و گاهی اوقات از آن‌ها با توجه به موقعیت مکانی خود کمک می‌گیریم؛ مانند برنامه‌های ترجمه و یا تبدیل ارز که ممکن است تنها در هنگام مسافرت مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که برنامه‌هایی چون ماشین حساب یا مدیریت ایمیل، می‌توانند به صورت روزانه و صرف نظر از موقعیت مکانی ما استفاده شوند. با در نظر گرفتن این نکته، باید بگوییم که شرکت نیلسن (Nielsen)، به تازگی، لیستی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای گوشی‌های هوشمند را در سال 2016 جمع‌آوری کرده است.

رتبه‌ی نخست در لیست نیلسن، برنامه‌ای نیست جز برنامه‌ی شبکه‌ی اجتماعی محبوب فیسبوک. بر اساس آمارهای نیلسن، برنامه‌ی موبایلی فیسبوک، هر ماه به طور متوسط میزبان 146 میلیون کاربر منحصر به فرد می‌باشد. این آمار، رشد 14 درصدی را نسبت به آمار سال گذشته داشته است. رتبه‌ی دوم نیز در اختیار برنامه‌ی فیسبوک مسنجر قرار دارد. این برنامه، آمار متوسط 129 میلیون کاربر منحصر به فرد در هر ماه را دارا می‌باشد و رشد 28 درصدی نسبت به سال گذاشته را به خود دیده است.

دیگر برنامه‌ی مبتنی بر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ی محبوب اینستاگرام است که در مالکیت فیسبوک قرار دارد. متأسفانه توییتر موفق به حضور در این لیست نشده است و به نظر می‌رسد که این شرکت در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی‌برد. اوایل سال جاری بود که از تلاش آن‌ها برای خریداری شدن توسط شرکت دیزنی (Disney) شنیده بودیم.

برنامه‌های قابل توجه دیگر در این لیست، شامل برنامه‌ی اپل موزیک با متوسط 68 میلیون کاربر منحصر به فرد در هر ماه (اسپاتفای با وجود یوزر بیس بزرگ‌تر در این لیست مشاهده نمی‌شود) و برنامه‌ی خرید آمازون می‌باشد. لیست 10 برنامه‌ی برتر گوشی‌های هوشمند شرکت نیسلن را در پایین می‌توانید مشاهده کنید.

چه عنوان‌هایی محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی در سال 2016 بودند؟

منبع دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *