همانطور که می دانید استفاده مداوم از نمایشگرها می تواند موجب آسیب به چشم باشد. اگر کاربران به طور روزمره و ساعت ها بی وقفه، با نمایشگرها سر و کار داشته باشند، با گذر زمان متوجه آثار مخرب آن بر روی چشم می شوند. به خصوص در ساعات عصر و شب هنگامی که نور آبی در نمایشگر های LCD بیشتر می شود، بیشترین آسیب را به چشم وارد می کند.
محصولات و عینک های بسیاری برای محافظت از چشم طراحی و تولید شده اند که یکی از این محصولات عینک Truvision نام دارد. این محصول که اخیرا به بازار آمده است تا حد بسیاری این آسیب دیدگی را کاهش می دهد و کمک دفع و کم کردن نور آبی در نمایشگر ها می شود. همچنین این عینک با حذف کردن روشنایی زننده، سردرد های ناشی از آن را نیز از بین خواهد برد.

مطالعات نشان می دهد که حدود دو سوم مردم آمریکا به علت استفاده از دستگاه LCD هایی نظیر رایانه های شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها از ناحیه چشمی آسیب جدی می بینند.
این امر سبب پیامدهای ناخوشایند، در رویه ی زندگی هایی شده که با تکنولوژی و مکانیزه شدن آمیخته شده است.
سر درد، خشکی چشم و خستگی ناشی از استفاده دراز مدت از این دستگاه ها ناراحتی های دائمی در بدن پدید می آورد.

عینک های TruVision که برای استفاده از رایانه ها و تبلت و طراحی شده اند تقریبا مشابه لنز های زرد رنگ عمل می کند. به طوری که نور بسیار روشن و زننده را که با پرتو های مضر UV همراه است فیلتر کرده و با ویژگی های منحصر به فرد، از چشم در برابر HEV محافظت می کند. از طرفی این عینک با طراحی قاب های ساده ی سفید و مشکی ظاهری کلاسیک و جذاب به خود گرفته است.

عینک Truvision فیلتر کننده نور آبی مضر در نمایشگرها

Truvision با قیمت ۳۰ دلاری در وبسایت آمازون به فروش می رسد که برای تمامی افرادی که با نمایشگرهای بزرگ، تبلت ها و حتی گوشی های هوشمند سر و کار دارند بسیار مناسب است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *