چنانچه که قبلا هم بارها ذکر کرده ایم صنعت بازی سازی صنعتی رو به رشد است که ظرفیت های بیشتری برای اشتغال جوانان در حال حاضر دارد. اگر فکر می کنید که تولید اپلیکیشن های سه میلیون دلاری و مطرح شدن در این حوزه هوش و سرمایه کلانی می خواهد سخت در اشتباهید. فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی چندان هم پیچیده نیست!

تا به حال به کسب درآمد های میلیونی از بازی سازی و توسعه اپلیکیشن های بازی فکر کرده اید؟ اگر دانش برنامه نویسی دارید یا حداقل ایده های ابتدایی را برای خلق یک بازی در سر می پرورانید به این فکر کرده اید که یک روز از طریق بازی سازی به ثروت و شهرت برسید؟

امثال کلش آف کلنزِ صدرنشین قطعا با هزینه های زیادی به این رتبه رسیده اند. اما برخی از سودآوری ها هم با ایده های ساده تر و سرمایه های کمتر نظیر بازی موفق و کم هزینه War Robots شکل گرفته اند.

بازی Alto’s Adventure یا ماجراجویی آلتو که احتمالا در وب سایت های زیادی نام آن را شنیده اید از آن دسته بازی هایی است که با خلاقیت خود و به کارگیری فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی سبب تحسین منتقدان شده است.

Alto’s Adventure بازی محصول استودیو Noodlecake، سازنده بیشمار بازی های موبایلی است که طی مصاحبه ای ترفندهای درآمدزایی در این بازی را معرفی کرده است.

اگر خاطرتان باشد چندی پیش هم بازی Flappy Golf 2 را از این مجموعه برایتان معرفی نمودیم. این بازی را به هیچ عنوان از دست ندهید!

اگر به میزان درآمدزایی خود از توسعه بازی اهمیت می دهید این بار فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی را در مطلب امروز هات اپ نیوز بیاموزید.

بازی  Alto’s Adventure و فوت و فن درآمدزایی با  بازی سازی

tricks for more revenue with Alto’s Adventure game

معرفی بازی Alto’s Adventure

Alto’s Adventure یا ماجراجویی آلتو یکی از ساده ترین بازی های مخصوص سیستم عامل اندروید است. این بازی به صورت رایگان عرضه شده و مشابه با استارتاپ 9th Impact از توسعه بازی های رایگان کسب درآمد می کند.

به نظر می رسد حرکت در مرز باریک پیچیدگی و تحرک سبب این سادگی شده است؛ تا جایی که شاید هیچ بازی اندرویدی نتواند به سادگی بازی ماجراجویی آلتو باشد.

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

فن اول: سادگی

سادگی بازی ها به خصوص بازی های موبایلی که در دسترس تمام افراد قرار می گیرند اهمیت زیادی دارد. گاهی طراحی ساده و حرفه ای اپلیکیشن است که انبوهی از مخاطبان را برای بازی سازان فراهم می کند.

پیچیدگی های بی مورد در بازی ها گاهی اعتماد کاربر را از بین می برد و او را نسبت به وجود حقه یا کلاهبرداری در بازی مشکوک می کند.

اهمیت توجه به سادگی در بازی ها

بازی های ویدیویی موبایل زمان بیشتری برای تولید نسبت به بازی های کنسولی می طلبند. به علاوه تولیدات استودیو Noodlecake رایگان هستند و برای به دام انداختن فکر و توجه مخاطب باید سریع عمل کرد.

اگر گیم  پلی یک بازی چنان پیچیده باشد که نیاز به مطالعه ی راهنمای بازی داشته باشد و کاربر به تنهایی از پس آن بر نیاید عملا پیچیدگی بازی بر روند درآمدزایی غلبه کرده است.

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

عوامل جذب مخاطب در بازی Alto’s Adventure

تنها سادگی نمی تواند فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی باشد. موفق ترین بازی های موبایل نظیر پوکمون گو هم سادگی های خاص خود را دارند؛ اما ترکیب واقعیت افزوده و نوستالژی و خاطره بازی در گیم پلی از سایر عوامل جذب مخاطب به سمت این بازی بوده اند.

رقابت در برابر مهره های اصلی دنیای بازی

اغلب کمپانی های موبایل مثل نسل آینده بازی های موبایلی نینتندو سادگی را الگوی کار خود قرار داده اند. ارزیابی عملکرد این کمپانی ها نشان می دهد که کار خود را با توجه به ساده بودن بازی مشابه با پرتاب یک توپ گلف آغاز کرده اند.

اما تعداد اندکی همچون پوکمون گو پیشرفتی انفجاری داشتند؛ حرکتی رو به جلو که مشابه با پرتاپ یک توپ فوتبال است تا توپ گلف!

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

فن دوم: انتخاب هوشمندانه پلتفرم

حتما درباره Android TV یا تلویزیون اندروید و Amazon Fire TV یا تلویزیون آتش آمازون شنیده اید. این پلتفرم ها راه را برای بازی های چندنفره هموار کرده اند و کمپانی های زیادی در حال سرمایه گذاری روی این تلویزیون ها هستند.

Alto’s Adventure نیز اخیرا برای صفحه نمایش های بزرگ تر روی این پلتفرم ها راه اندازی شد و نمونه دیگر فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی را امتحان کرد.

توسعه بازی برای اسکرین های بزرگتر

توسعه بازی های مختلف برای صفحه نمایش های بزرگ تر به نحوی توجه به تجربه کاربری افراد در استفاده از اپلیکیشن محسوب می شود.

درخواست های زیادی برای تولید بازی های کنسولی مبتنی بر تلویزیون های اندروید وجود دارد و توسعه دهندگان بازی ها با انتخاب پلتفرم محبوب در هر دوره می توانند به جذب مخاطب بپردازند.

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

فن سوم: تولید برنامه های رایگان

وقتی یک کاربر هزینه هایی را برای دانلود یا ادامه بازی می پردازد بعد از مدتی این حس به او القا می شود که در حال سرمایه گذاری بی سود و نتیجه است.

در واقع شاید برخی برای بازی های پولی هزینه بپردازند اما به صورت میانگین مردم بعد از مدتی از این پرداخت ها دلسرد می شوند. بنابراین در عصری که بازی های رایگان فراوان وجود دارد درآمدزایی با بازی های پولی چندان پایدار و مطمئن نیست.

تفاوت درآمدزایی بازی های رایگان و پولی

نسخه f2p بازی ماجراجویی آلتو بارها و بارها دانلود شده است. امکانات IAP برای فروش محصول تنها یک درصد از درآمد کمپانی های مختلف را تشکیل می دهد.

بنابراین درآمدزایی بازی های پولی در دنیای بازی های ویدیویی کمی مشکل شده است. اما فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی رایگان برای تامین مخارج تولید یک بازی و سوددهی کفایت خواهد کرد.

اهمیت تولید بازی های رایگان

کاربران موبایل به دنبال بازی ها با محیط های رضایت بخشی هستند و اصولا کیفیت در تولید اپلیکیشن ها از جمله ظاهر برنامه، نام توسعه دهنده و…برای هر بازی مهم است.

در بازی های رایگان به پیاده سازی شیوه های مختلف برای کسب درآمد نیازمندید. طبق آمار از 50 بازی برتر دنیا تنها 2 بازی غیر رایگان و پولی هستند. با استفاده از برنامه های رایگان است که می توان مخاطب بیشتری داشت.

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

فن چهارم: انتخاب OS مناسب

برای این که جای خود را در بازارهای مختلف اندروید و iOS پیدا کنید نیاز به آزمون و خطا در زمینه انتخاب بهترین OS یا سیستم عامل دارید.

توسعه دهندگان بازی Alto’s Adventure ابتدا بازی های خود را برای انواع پلتفرم ها و سپس برای iOS منتشر کردند. موفقیت هایی که بعد از انتشار برنامه برای کاربران آیفون حاصل گردید سبب انتشار نسخه اندروید همین برنامه شد.

Alto’s Adventure و انتخاب اندروید

اگر چه بازی های زیادی در بازار وجود دارند که تصور می کنند کسب درآمد در مارکت های iOS برای آن ها ساده تر است اما اگر مروری بر آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد داشته باشند متوجه می شوند که فعالیت در بازار اندروید هم می توان به همان اندازه سودآوری داشته باشد.

چشم انداز آینده ی کمپانی Noodlecake

قرار است در آینده نسخه مبتنی بر کنسول این بازی اندرویدی منتشر شود. همچنین با به روزرسانی اندروید امکانات دیگری نیز به این بازی افزوده خواهد شد.

کمپانی Noodlecake نوآوری های زیادی را در بازی های جدید فعلی و آینده ی خود نظیر Bug Butcher و Flappy Golf به کار گرفته است.

انتشار نسخه iOS و PS4

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی در کمپانی Noodlecake استفاده از تمام ظرفیت های موجود است. با توجه به این که کاربران زیادی از پلی استیشن استفاده می کنند توسعه دهندگان بازی ماجراجویی آلتو به این فکر افتادند تا از PS4 و سیستم عامل iOS نیز در جهت درآمدزایی بیشتر استفاده نمایند.

فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی

استفاده از AR و VR

در 5 سال آینده شکاف میان کنسول ها و بازی های موبایل از بین خواهد رفت. در تمام بازی ها از جمله محصولات Noodlecake همچون ماجراجویی آلتو واقعیت مجازی و افزوده وارد می شود.

بنابراین تا 5 سال دیگر کمپانی Noodlecake  نیز به استارتاپ های واقعیت مجازی می پیوندد.

سخن آخر:

به نظر می رسد بازی های موبایل می توانند به صورت چندگانه به کار گرفته شوند. مثلا همزمان با نصب بازی روی موبایل می توانید از واقعیت های افزوده و مجازی با کنسول ها لذت ببرید و به صورت چند نفره از اسکرین های بزرگ تر برای بازی کردن استفاده کنید.

به هر یک از موارد معرفی شده به عنوان فوت و فن درآمدزایی با بازی سازی توجه کنید و یا بازی های قبلی خود را اصلاح نمایید.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *