فیلم جنجالی The Hunt سرانجام اکران می‌شود

فیلم «شکار» تابستان گذشته با انتشار اولین تریلر رسمی جنجال آفرید. این فیلم به نویسندگی و تهیه‌کنندگی «دیمن لیندلاف» و کارگردانی «کرگ زوبل»، یک اکشن تریلر است که الیت‌ها برای تفریح آدم می‌کشند. «شکار» قرار بود ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۹ اکران شود اما به دنبال حوادث خونین تیراندازی در ال پاسو و دیتون آمریکا و توئیت عجیب «دونالد ترامپ»، یونیورسال تصمیم گرفت که بازاریابی فیلم و در نهایت اکران آن را به تعویق بیندازد. اما شب گذشته، یونیورسال سرانجام با انتشار یک تریلر جدید اعلام کرد که این فیلم را ۱۳ مارس امسال (۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸) روی پرده می‌برد.

زوبل پس از لغو شدن اکران فیلم در مورد وضعیت پیش آمده گفت: «اگر فکر می‌کردم که این فیلم موجب بروز خشونت می‌شود آن را نمی‌ساختم. جاه‌طلبی ما این بود که هر دو طرف را به یک اندازه نقد کنیم.» او در ادامه «شکار» را یک اکشن تریلر سرگرم‌کننده توصیف می‌کند که فرهنگ حال حاضر جامعه آمریکا را هجو می‌کند: «جایی که تصور می‌کنیم با دسته‌بندی افراد به باورهای آنان هم پی برده‌ایم… و سپس شروع می‌کنیم بر سر آنان فریاد کشیدن.»

به نظر می‌رسد که مشکل فیلم بازاریابی آن بوده باشد. چرا که اولین تریلر فیلم نشانی از یک اکشن سرگرم‌کننده و هجوآمیز نداشت. اما یونیورسال پیکچرز با اعلام تاریخ جدید اکران و انتشار تریلری که لحن فیلم را دقیق‌تر مشخص می‌کند و نیز یک پوستر جدید، انتقادات را پذیرفته است.

لیندلاف پس از اکران خصوصی فیلم به «کلایدر» می‌گوید: «به نظر من حس بازی‌گوشی، حس پوچی، و بیدادگرانگی فیلم منعکس نشد، و به همین علت آنچه که اتفاق افتاد به علت شباهتش با رویدادهای واقعی جهان قابل درک است.» در فیلم «شکار» بازیگرانی چون «بتی گیلپین»، «آیک برایانهولتز»، «اما رابرتس» و «هیلاری سوانک» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

تهیه‌کننده‌ی فیلم «جیسون بلوم» است که پیش‌تر فیلم‌های «برو بیرون» (Get Out) و «پاکسازی» (The Purge) را در بلوم‌هاوس به تولید رسانده است. لندلاف نیز خالق سریال «واچمن» (Watchmen) شبکه‌ی HBO است که ماه گذشته پخش فصل اول آن به پایان رسید.

دو روز پس از لغو کمپین بازاریابی «شکار»، ترامپ در صفحه‌ی توئیتر خود به انتقاد از «لیبرال‌های هالیوود» پرداخت و بی‌آنکه نامی از «شکار» ببر نوشت به زودی فیلمی اکران می‌شود که موجب هرج‌ومرج خواهد شد. یک روز بعد یونیورسال اکران فیلم را هم لغو کرد.

بلوم پس از اکران خصوصی فیلم در این باره می‌گوید: «پس از آن احساس طاقت‌فرسا و غافلگیری، سعی کردم بفهمم چگونه می‌توانیم کاری کنیم که رئیس جمهور فیلم را ببیند. این مهم‌ترین مسئله برای من در آن زمان بود. خیلی دوست دارم که رئیس جمهور فیلم را ببیند. در حال حاضر نیز همان احساس را دارم و آرزو می‌کنم که او فیلم را دیده باشد. فیلمی که او در موردش حرف می‌زند فیلمی نیست که ما ساخته‌ایم. فیلمی بود که در موردش گزارش‌هایی منتشر شده بود. اگر گفته بود: «این فیلم مزخرفی است،‌ وقتم را به هدر دادم.» احساس بهتری داشتم چرا که دست کم در مورد فیلم صحبت کرده بود.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *