روز گذشته، گزارشی از تحلیلگر وال استریت ژورنال منتشر شد که طی آن پیش بین شده بود که استفاده از تکنولوژی سنسور سه بعدی در آیفون ها به سال ۲۰۱۸ و مدل iPhone 8s موکول خواهد شد؛ برخلاف پیش بینی های قبلی که مدل آیفون ۸۸ سال جاری را شامل این ویژگی می دانستند. این ویژگی اساسا تنها در دوربین جلوی دستگاه وجود خواهد داشت و امکان باز کردن قفل صفحه آن و احراز هویت کاربر را از طریق تشخصیص چهره او فراهم خواهد کرد. با کمک این فناوری همچنین می توان داده های مربوط به عمق میدان را محاسبه کرده و بدین ترتیب دیگر نیازی به دوربین های دوگانه برای ساخت افکت blur در حالت Portrait آیفون نخواهد بود.

امروز شایعه دیگری از وال استریت ژورنال در خصوص مدل پریمیوم آیفون سال ۲۰۱۷ منتشر شده که طی آن به برخی مشکلات پیش روی اپل اشاره شده است. از آنجایی که اپل درصدد حذف دکمه ها از روی آیفون ۸ است، نمایشگر آن تقریبا تمام بدنه جلویی دستگاه را خواهد پوشاند و طبق برنامه ریزی های این شرکت، قرار بود تا اسکنر اثر انگشت Touch ID نیز در زیر نمایشگر جای داده شود. با توجه به آخرین اخبار رسیده از زنجیره تامین دستگاه آیفون ۸، مشخص شده که نرخ بازدهی کمپانی AuthenTec technology  تحت مدیریت اپل بسیار پایین است – کمپانی ای که مسئولیت طراحی، ساخت و تولید تکنولوژی تاچ  آیدی های آیفون ۸ را برعهده دارد. در این گزارش همچنین آمده است که اپل تمایلی به برون سپاری کردن فرآیند ها و فعالیت های مورد نیاز برای پیاده سازی این تکنولوژی ندارد.

برای نسخه ۵٫۸ اینچی پنل OLED، بزرگ ترین گلوگاه پیش روی اپل همچنان ادغام کردن سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است.

به گفته تحلیلگر این گزارش، سه راه حل پیش روی اپل قرار دارد که باید از بین آنها دست به انتخاب بزند. این شرکت می تواند به طور کلی از تکنولوژی تاچ آیدی صرف نظر کرده و تنها به استفاده از تشخیصگر چهره، در عوض این حسگر اکتفا کند که البته در گزارش آمده که احتمال رخ دادن چنین اتفاقی بعید است. همچنین اپل می تواند سنسور Touch ID را به بدنه پشتی دستگاه منتقل کرده که به نظر می رسد چنین تصمیمی خیلی از طرف کاربران مورد پسند واقع نخواهد شد. انتخاب آخر اپل می تواند این باشد که اپل می تواند از آیفون ۸ همراه با iPhone 7s و iPhone 7s Plus رونمایی کند، اما زمان عرضه آن به بازار را کمی به تعویق انداخته تا زمان کافی برای رفع مشکل پایین بودن نرخ بازدهی AuthenTec داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *