بی‌شک شبکه Xbox Live یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت Microsoft در زمینه سرویس‌دهی محسوب می‌شود و کمتر کسی را می‌توان دید که از کار با شبکه آنلاین Xbox Live خشنود نباشد. از سوی دیگر در نسل هشتم و به طور خاص با عهده‌گیری مدیریت Xbox توسط آقای “فیل‌ اسپنسر”، پس از سال‌ها بار دیگر توجه شرکت Microsoft به حوزه بازی در Windows برگشت و اکنون پشتیبانی بسیار خوبی چه از لحاظ بازی و محتوا و چه از لحاظ امکانات از Windows می‌شود.

اما با مشاهده این دست‌آورد‌ها، جایگاه Microsoft در این صنعت چیست؟ به گزارش پردیس‌گیم، بتازگی آقای “فیل اسپنسر” مصاحبه‌ای را با مجله Time داشته است و در این مصاحبه به جایگاه پلتفرم Xbox در صنعت بازی اشاره کرده است. او در ابتدا گفت:

“زمانی که من به نقطه قوت Microsoft در حوزه بازی‌ها فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که برند XBOX اکنون یک برند معروف و معتبر در حوزه بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. البته در کنار Xbox بی‌شک به عنوان شرکت Microsoft به Windows نیز نگاه ویژه‌ای داریم، زمینه و بستر کاری Windows بسیار گسترده و وسیع است و ما هنوز به طور کامل در این بخش رشد نکرده‌ایم. “

اما بزرگ‌ترین دست‌آورد و دارایی Microsoft در حوزه بازی‌ها چیست؟ اسپنسر پاسخ می‌دهد:

“جدای از این موارد من شخصا Xbox Live را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دارایی Microsoft در این زمینه می‌دانم، زیرا Xbox Live یک سرویس آنلاین موفق است که بر روی کنسول‌های Microsoft و پلتفرم‌های دیگر نظیر Nintendo Switch و iOS و Android و البته PC در دسترس بسیاری از گیمرها می‌باشد.”


به نظر می‌رسد که گیمرهای حرفه‌ای، بر روی بیش از یک پلتفرم بازی می‌کنند. آقای اسپنسر در این مورد گفت:

“همچنین هنگامی که ما در مورد فضای بازار کنسولی فکر می‌کنیم، قطعا این بازار، بزرگ‌ترین فضا در کل صنعت بازی نیست اما طرفداران و مشتریان زیاد و جدی دارد و این افراد بازی‌های کنسولی را نیز بشدت دوست دارند. 

نکته جالب این است که از لحاظ آماری بهترین گیمرهای کنسولی بر روی تمامی دستگاه‌های گیمینگ این بازار فعالیت می‌کنند و در آن‌ها بهترین هستند، این نکته را خیلی‌ها در نظر نمی‌گیرند اما با براساس اطلاعاتی که بدست می‌آوریم به آن دست یافته‌ایم. بنابراین اگر شما یک گیمر بزرگ و شاخص هستید، علاوه بر کنسول خود احتمالا بر روی PC نیز بازی‌های زیادی انجام داده‌اید، بر روی موبایل خود نیز عناوین شاخصی را تجربه کرده‌اید و اصولا شما به عنوان یک گیمر این علاقه را دارید که بر روی هر وسیله‌ای به تجربه بازی بپردازید.”

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *