شناخت درست و داشتن درک دقیق از خود و افراد پیرامون خود می‌تواند شادی و خوشحالی زیادی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد. همه‌ی ما از باور‌های محدودکننده‌ی خود رنج می‌بریم، باور‌هایی که ناشی از تجربیات گذشته‌ و تعامل با دیگران است. این تجربیات باعث شده که در ارتباط با دیگران خود را محدود کنیم و با توجه به احساسات منفی‌ نتوانیم خود واقعی‌مان باشیم. ممکن است با خودمان فکر کرده باشیم که در زمان درست کارهای درستی انجام ندادیم و خودمان را به خاطر نوع رفتارمان با اطرافیان خود بارها ملامت کرده باشیم.

اما الان وقتش رسیده که این افکار را کنار بگذاریم، ما نیاز داریم که به دیدگاه بهتری برسیم تا بتوانیم بدون ترس و مشکلات درونی با اطرافیان‌مان ارتباط برقرار کنیم. به همین دلیل امروز ۵ قانون روانشناسی را به شما معرفی می‌کنیم که با سرلوحه قرار دادن آنها می‌توانید زندگی به مراتب شاد‌تر و ساده‌تری را تجربه کنید. با بنیتا همراه باشید.

۱- دیگران به اندازه‌ی شما به مشکلات‌تان اهمیت نمی‌دهند

ممکن است باورش سخت باشد اما حقیقت است. این روز‌ها هر کسی آن‌قدر در مشکلات زندگی خود فرو رفته که به ندرت می‌توانید افرادی را پیدا کنید که وقت داشته باشد تا شما و سبک زندگی و حتی به مشکلات شما فکر کنند.

باید این تفکر را کنار بگذارید، طرز تفکر دیگران در مورد شما امری شخصی است. شما نباید در قبال افکار تک تک اطرافیان، خودتان را مسئول بدانید. هر کسی می‌تواند آزادانه راجع به شما بیاندیشد و همچنین نباید انتظار کمک و هم فکری از آنها را در حل مشکلات‌تان داشته باشید. یادتان باشد که هر کسی زندگی و درگیری‌های خاص خودش را دارد و نمی‌توانید از این بابت از کسی ناراحت باشید.

۲- همه‌ی ما به طور مداوم در حال تغییر هستیم

انسان‌ها همیشه در حال تغییر هستند اگر فکر می‌کنید شما در زمان حال با شما در زمان گذشته و یا آینده یکسان هستید باید به شما بگوییم که در اشتباه هستید. انسان به طور مداوم در حال تغییر است. با گذشت زمان انسان‌ها تجربیاتی کسب می‌کنند که بر روی طرز فکر آنها و در کل بر روی ذهن آنها تاثیری می‌گذارد که منجر به تغییر رفتارها و خصوصیات اخلاقی افراد می‌شود.

به همین خاطر ما باید با خودمان رو راست باشیم. ما نمی‌دانیم در آینده چه چیزی در انتظار ماست. افکار،  احساسات و  اتفاقاتی که در آینده برای ما رخ خواهد داد از دید ما پنهان است بنابراین در حال زندگی کنید و با تمام وجودتان تصمیم‌های مهم را در زندگی خود بگیرید و در آینده خودتان را به خاطر آنها سرزنش نکنید زیرا در آن زمان این بهترین تصمیم ممکن بوده است.

۳-  خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

در شبکه‌های مجازی هر کسی لحظات مهم خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. ممکن است با خودتان فکر کنید که این افراد عجب زندگی بی‌نظیری دارند اما حقیقت این است شما با دیدن افراد از راه دور نمی‌توانید خوشبختی و عدم خوشبختی افراد را بسنجید و در واقع اصلاً نیازی به این کار ندارید. هرکس زندگی خودش را دارد و خوشبختی خودش مهم‌ترین اصل اوست. ممکن است شما در یک زمان تمام فاکتور‌های مد نظرتان برای خوشی را در اختیار نداشته باشید اما باید بدانید که شما فقط بخش خوب زندگی دیگران را می‌بینید. هر کسی مشکلات خود را دارد بنابراین از مقایسه کردن زندگی خودتان با دیگران دست بردارید و بر زندگی خودتان متمرکز شوید.

 ۴- انتظار نداشته باشید تا همه به نصیحت‌های شما گوش دهند

آیا تا به حال شده که دوستی نزد شما بیاید و مشکلش را با شما در میان بگذارد و شما راه حل آن را به او بگویید و او انگار فردی ناشنواست. در این شرایط که نصیحت‌های شما نادیده گرفته شده احتمالاً احساس ناامیدی خواهید کرد، اما حقیقت ان است که هیچ کس در شرایط روحی دشوار به نصیحت دیگران گوش نمی‌کند مگر اینکه به آرامش فکری درستی برسد.

۵-  سعی کنید به خودتان مسلط باشید

چگونگی رفتار شما در مقابل مشکلات به مراتب مهم‌تر از خود مشکل است. در زندگی با نگرش درست می‌توانید بر بسیاری از مشکلات به راحتی غلبه کنید. شما باید با فکری باز بهترین راه را برای مقابله با مشکلات انتخاب کنید و از رفتار‌های احساسی پرهیز کنید. البته در مشکلات عاطفی رفتار منطقی سخت است و باید با تمرین این کار را به پیش فرض ذهنی‌تان تبدیل کنید.

آی تی رسان

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *