ماکروسافت به دنبال استفاده از کورتانا در تمامی دستگاه ها و گجت هاست.

در قدیم شایعاتی وجود داشت درباره ی این که ماکروسافت هم مانند آمازون و گوگل به دنبال ساخت یک دستگاه خانگیست که از دستیار صوتی خود یعنی کورتانا  استفاده می کند. اما اخبار جدیدی منتشر شده اند که حاکی از آن اند که این شرکت نقسه های بزرگتری برای کورتالنا دارد و می خواهد در تمام  دستگاه هایی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ کار میکنند کورتانا وجود داشته باشد.

زمانی که برای اولین بار ماکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۱۰ به طور کامل از چیپست ARM پشتیبانی خواهد کرد، تصور همه این بود که ماکروسافت در تلاش است، وارد بازار کروم بوک ها شود. اما جنبه ای دیگر از دلایل این اقدام در همایشی که در چین برگزار شد مشخص شد. برنامه ی اصلی ماکروسافت به کار گیری ویندوز بر روی IoT است. در واقع Windows 10 IoT Core میتواند روی هر دستگاهی که یک صفحه ی نمایش دارد اجرا شود که این شامل یخچال ها ، ترموستات ها و بسیاری دستگاه دیگر می شود.

این نشان می دهد که ماکروسافت در اصل به دنبال آن است که کورتانا در تمام این دستگاه ها حضور داشته باشد. برای فعال کردن این  Windows 10 Creator’s Update شامل امکانات جدیدی مانند قابلیت برقرای ارتباط کلامی از راه درو خواهد بود. نکته ی عجیب آن است که ماکروسافت اصرار دارد که تمام دستگاه هایی که می خواهند از این سیستم اسفاده کنند دارای یک صفحه ی نمایش باشند تا بتوانند یک تجربه ی همه جانبه از کورتانا را ارائه دهند.

منبع تکفارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *