«مل گیبسون» وسترن The Wild Bunch را بازسازی می‌کند

«مل گیبسون» برای کارگردانی بازسازی «این گروه خشن» (The Wild Bunch) وسترن کلاسیک «سم پکینپا» محصول ۱۹۶۹ انتخاب شد. گیبسون علاوه بر همکاری در نگارش فیلمنامه با «برایان بگبی» به عنوان تهیه‌کننده هم در تولید فیلم مشارکت می‌کند.

در فیم «این گروه خشن»، چند هفت‌تیرکش پا به سن گذاشته و قانون‌شکن دست به سرقت‌هایی می‌زنند و در این راه با خیانت‌هایی از سوی شریک سابقشان مواجه می‌شوند. فیلمنامه این وسترن را پکینپا با همکاری «والون گرین» نوشته بود. در این وسترن «ویلیام هولدن»، «ارنست بورگناین»، «رابرت رایان»، «ادمونت اوبرایان»، «وارن اوتس»، «جیمی سانچز» و «بن جانسون» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

پس از اکران «این گروه خشن» اعتراضاتی به خشونت بیش از اندازه آن شد، اما بعدها از آن به عنوان یک شاهکار یاد شد. برادران وارنر پیش از این بارها برای بازسازی این اثر تلاش کرده بود، اما این بار به نظر می‌رسد که استودیو به گیبسون اعتماد کرده باشد. گیبسون با آثاری چون «شجاع‌دل» که اسکار بهترین فیلم را تصاحب کرده، «آپوکالیپتو»، و «ستیغ اره‌ای»، از بهترین کارگردانان حال حاضر فیلم‌های اکشن به شمار می‌رود.

گیبسون در مقطع کنونی در حال توسعه «ویرانگر» (Destroyer) است، فیلمی که مانند هکسا داستانی در مورد جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. «مارک والبرگ» یکی از بازیگران این فیلم است و فیلمنامه آن توسط «روزالیند راس» از رمان «جان واکوویتز» اقتباس می‌شود. گیبسون این فیلم را از بهار آینده در استرالیا جلوی دوربین می‌برد.

«خوک‌های جنگی» (War Pigs) به کارگردانی «تامی ویرکولا» دیگر پروژه گیبسون است و او در این فیلم در کنار «کالین فرل» به ایفای نقش می‌پردازد.

تانی کال

30nama

  • ۷ بازی برتر وسترن

    ۷ بازی برتر وسترن

    معمولا فیلم‌هایی که تم وسترن دارند را پدرانمان بیشتر دوست دارند و سریال‌های این‌چنینی را م…
  • ۱۰ فیلم وسترن کلاسیک و خاطره انگیز – قسمت دوم

    در قسمت قبلی از مقاله با فیلم‌های بسیار خوبی آشنا شدیم؛ فیلم‌هایی به دور از کلیشه که تیم ت…
  • ۱۰ فیلم وسترن کلاسیک و خاطره انگیز – قسمت اول

    فیلم‌های وسترن همیشه از محبوبیت بالایی میان سینما دوستان برخوردار بوده‌اند و در این فیلم‌ه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *