خانه بازی اخبار میزان فروش بازی Horizon: Zero Dawn از 3.4 میلیون نسخه عبور کرد

میزان فروش بازی Horizon: Zero Dawn از 3.4 میلیون نسخه عبور کرد

0

بازی Horizon: Zero Dawn که تقریبا 3 ماه پیش به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شده بود، تا به امروز 3.4 میلیون نسخه فروش داشته است.

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی امروز اعلام کرد که بازی Horizon: Zero Dawn استودیوی «گوریلا گیمز» (Guerrilla Games)، از زمان انتشار تاکنون، 3.4 میلیون نسخه فروش را تجربه کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید، در نیمه ماه مارس امسال اعلام شد که این بازی نقش‌آفرینی، موفق شده است تنها در 2 هفته نخست انتشار خود، 2.6 میلیون نسخه فروش داشته باشد که این میزان فروش، آن را به پرفروش‌ترین IP جدید کنسول پلی استیشن 4، و پرفروش‌ترین بازی استودیوی گوریلا گیمز (نسبت به 2 هفته نخست) تبدیل کرد.

این آمار و ارقام مشخص می‌کنند که بازی Horizon: Zero Dawn از 2.5 ماه قبل تاکنون حدود 800 هزار نسخه فروش داشته است. لازم به ذکر بوده که بازی Uncharted 4: A Thief’s End استودیوی ناتی‌داگ توانست در هفته نخست انتشار، 2.7 میلیون نسخه فروش داشته باشد. عمده تفاوت این 2 عنوان در این است که Uncharted 4: A Thief’s End یک مجموعه محبوب و شناخته شده بوده که فروش آن تقریبا تضمین شده‌ محسوب می‌شود، اما بازی Horizon: Zero Dawn یک IP جدید بوده و بازیکنان قبلا اطلاعاتی از آن نداشتند، به همین دلیل فروش بالای آن جای تعجب بیشتری دارد.

تصاویر بازی Horizon: Zero Dawn

بازی بسیار تحسین شده The Witcher 3: Wild Hunt نیز موفق شد در 2 هفته اول انتشار، فروش 4 میلیون نسخه‌ای را تجربه کند؛ اما همانطور که اطلاع دارید، این بازی به شکل چند پلتفرمی بوده که برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر شده است و مقایسه آمار فروش آن با یک عنوان انحصاری به هیچ وجه منصفانه نیست. در مقام مقایسه، می‌توان به بازی Resident Evil 7 شرکت کپ‌کام که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بود، اشاره کرد که تاکنون 3 میلیون نسخه از آن در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسیده است.

ناگفته نماند که بازی Horizon: Zero Dawn در تاریخ 28 فوریه 2017 (10 اسفند 1395) به صورت انحصاری برای کنسول‌ پلی استیشن 4 منتتشر شد؛ قرار است در آینده بسته‌های الحاقی نیز برای آن منتشر شوند که تا به این لحظه جزییاتی از آن‌ها در دسترس نیست.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *