نشست خبری فیلم «مصادره»

نشست خبری فیلم سینمایی «مصادره» با حضور کارگردان، تهیه کننده و بازیگران و سایر عوامل در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست، مهران احمدی به تندی از وضعیت سانس های فوق العاده جشنواره انتقاد کرد. او در این نشست گفت که یکی از تهیه کنندگان با پرداخت ده میلیون تومان سانس فوق العاده خرید. هومن سیدی هم در این جلسه به دلیل حاشیه هایی که در نشست «مغزهای کوچک زنگ زده» به وجود آمد، عذر خواهی کرد.

محمد حسین قاسمی تهیه کننده «مصادره» در ابتدای این نشت و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد تفاوت تولید این فیلم طنز با فیلم های ارزشی که در گذشته آن ها را تولید کرده بود، گفت: «من نفهمیدم بالاخره ارزشی هستم یا نیستم، ولی به هر حال به دنبال ساخت طنزی بودیم که به این اثر رسیدیم و راضی هستم.»

علی فوقانی نویسنده فیلم «مصادره» هم توضیح داد: «ما می‌خواستیم به اینجا برسیم که طنزی بسازیم که نفهمیم به آن بخندیم یا نخندیم؟»

مسعود سلامی مدیرفیلمبرداری فیلم در این نشست گفت: «ترکیب بندی رنگ‌ها برایم سخت بود و آمریکا را تا به حال ندیده بودم و ساخت چنین فضایی واقعا آسان نیست. حقیقت این است که فضای  بازجویی و اتفاقاتی که آنجا رخ می دهد، همگی سرد هستند و نمی شد این فضا گرم باشد و جز این هم قابل باور نبود».

مهران احمدی درباره حضور رضا عطاران در فیلم «مصادره» گفت: «قبول دارید که رضا عطاران یکی از بهترین بازیگران کمدی است؟ به این نکته توجه کنید که در تمام دنیا رسم است که کمدین ها یک نقش ثابت بازی می کنند. همه کمدین های بزرگ را که در دنیا بررسی کنید هم همین وضع را دارند و غائله در مورد به تکرار افتادن یا نیفتادن عطاران همین جا ختم می شود. کجا عطاران را در این سن و سال دیده بودید که درست در همین سن و همین شکل و شمایل بازی کرده باشد؟ او حداقل چهل سال بازه زمانی را در این نقش سپری می کند.»

عطاران درباره حضور خود در این فیلم کمدی پس از چهارسال دوری از جشنواره فجر، گفت: «حرف سناریو خیلی جالب بود و به آدم‌هایی پرداخته شده که نمونه‌اش این افراد ساواکی هستند که من نقشش را بازی کردم. ما از این مثال ها کم نداریم؛ افراد ساده‌ای که سمتی درجایی داشتند و وضعیت تغییر کرد و…  این اتفاق ها زیاد افتاده و خانواده‌ها در چنین ماجراهایی درگیر شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل انتخاب این نقش، قصه فیلم بود که خیلی دوستش داشتم.»

قاسمی درباره سرمایه گذاری سید محمد امامی (تهیه کننده سریال «شهرزاد») در این فیلم سینمایی گفت: «آقای امامی در این جشنواره دو یا سه فیلم دارد و یک فیلمش هم به برلین رفته و یک فیلمش هم به جشنواره اصلا نیامده است. او هر کار می‌کند، این را بدانید که مملکت قانون دارد»

مهران احمدی درباره همکاری با محمد حسین قاسمی و نرگس آبیار که پیش از این فیلم های ارزشی ساخته بودند، پاسخ جالبی داد و گفت: «یعنی کسی که در مورد دفاع مقدس فیلم می سازد نمی تواند طناز باشد؟ به دلیل ویژگی های تکنیکی که آبیار در کارهایش داشت و همه می دانیم که او چقدر کارش درست است، باعث شد با هم همکاری کنیم. ما در ارمنستان مثل یک خانواده کار کردیم. بازیگران کارهم آنقدر حرفه ای هستند که جای همه مشخص است و کلا همه چیز خوب پیش رفت.»

مهران احمدی درباره وجود صحنه های رقص زن در فیلم «مصادره» و شوخی های رکیک در آن و احتمال حذف آن، در نسخه اکران عمومی گفت: «اگر چیزی از فیلم حذف شود، خودم را آتش می‌زنم. ما هیچ شوخی رکیکی هم نداشتیم شما بد برداشت کردید. یک مثال بزنید که کجای فیلم چنین شوخی‌هایی داشت؟ وقتی شخصیت اصلی به فرزندش می گوید بخورش! به این دلیل است که می خواهد به او زبان فارسی یاد دهد.» او در ادامه حرکتی انجام داد که در ابتدا تداعی کننده اقدامی زشت بود، اما با برگشتن رو به سالن، نشان داد که در حال تکان دادن یک بطری است و قصد داشت با این حرکت نشان دهد که برداشت ها ممکن است از یک موضوع متفاوت باشد.

در ادامه عطاران درباره بازی خود در این فیلم گفت: «توضیح دادنی نیست و زمان کار خودم را در اختیار کار می‌گذارم و هر کاری براساس قصه وضعیتی دارد. من همیشه اندازه ها را رعایت می کنم که در فیلم چه اندازه کمدی باید داشته باشم و نزدیک شدن به موقعیت‌ها برای بازیگر مهم است. من  همیشه نقش‌هایم را به اطرافم ارجاع می دهم. از پدرم خیلی چیزها را دریافت می کنم. در این فیلم هم بسیار از او و حالاتش ایده گرفتم. قبل از انقلاب عمویم زندانی سیاسی بود و پدرم اوایل خیلی ناراحت بود و… بعدها می‌گفت من خودم ساواکی‌ام! و … کلا نظرش تغییر کرده بود.»

هومن سیدی در به حواشی نشست «مغزهای کوچک زنگ زده» اشاره کرد و گفت: «خیلی زود این روزها از کدورت‌ها عصبانی می‌شوم و از هرکسی که فکر می‌کند من او را ناراحت کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم و فقط می‌گویم این کار برایم تجربه جالبی بود.»

سجاد پهلوان زاده تدوین گر و جانشین تهیه کننده فیلم «مصادره» در ادامه گفت: «خوشحالم که مسائل فنی فیلم کمدی دیده می شود. گناه مهران احمدی این است که کمدی ساخته وگرنه چیزی از فیلم‌های مهمی که در سال های اخیر به عنوان فیلم اول ساخته شده، کم ندارد. در فیلم «مصادره» هرچه بسته بودیم در مونتاژ هم همان را پیاده کردیم . خوشحالم که هزینه‌ها درست مصرف شد و چیزی دور نریختیم. از همه عوامل گروه سپاسگزارم».

احمدی همچنین درباره حضور ناصر طهماسب به عنوان راوی در این فیلم گفت: «هرچه برایم خاطره داشت در این فیلم آوردم. ناصر طهماسب برایم هارول لوید بود و فقط ناصر طهماسب می توانست اینقدر خاطره انگیز باشد. صدای او نوستالژی دارد و فکر کردم می‌تواند جذابیت ایجاد کند. هارولدلویدی در شخصیت اصلی وجود دارد. ما ناظر سومی در فیلم می خواستیم  که نریشن می‌توانست این حس را به ما القا کند.»

هومن سیدی در ادامه این نشست درباره نقش یک پسر ایرانی که با لهجه امریکایی در «مصادره» صحبت می کند، گفت: «می‌گویند فیلم‌هایی که می‌سازم و نقش‌هایی که بازی می‌کنم خشن است و بر اساس زندگی خودم است و… واقعا اینطور نیست و من به این نقشی که در «مصادره» بازی کردم نزدیک‌تر هستم. وقتی در کنار عطاران و مهران احمدی هستی باید طنز پرداز باشی. عطاران جزو معدود بازیگرانی است که وقتی در کنارش هستید، می‌فهمید او پدیده سال‌های اخیر است.»

احمدی در پایان این نشست به تندی از برخی تهیه کنندگان انتقاد کرد و با ادای کلمات کنایه آمیز «بگم؟ بگم؟» گفت: «من مردمی را دیدم که از آرای مردمی ناراضی هستند! واقعا اینطور است؟! بگویم که خودم دیدم تهیه کننده‌ای ده میلیون تومان کارت کشید و برای فیلم خود سانس فوق العاده خرید! فوج عظیمی از نمی‌پسندم‌ها به ما ضرر زد. مردم اگر فیلم «مصادره» را دوست ندارند چرا تا ساعت 3 صبح در صف سینما هستند؟ من شنیدم دوستانی می‌خواستند رأی بدهند و دیدم کدشان قبلا استفاده شده! بازهم بگویم؟!من کاری به چیزی ندارم و اگر قرار است اعدام شوم، بشوم. اصلا مهم نیست برایم. فقط بدانید که پول‌ ما خوردن ندارد.»

قاسمی تهیه کننده فیلم در آخر گفت: «تک تک اعضای گروه را دوست دارم و مدیون شما هستم. فیلم «شیار 143» داشت خفه می‌شد و رسانه‌ها نجاتش دادند.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *