طبق جدید‌ترین اخبار سینمای ایران، فیلم نهنگ عنبر 2، ساخته سامان مقدم، فاصله چندانی با شکستن رکورد فروش سینمای ایران و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم ایرانی ندارد. این فیلم در آخرین گزارش ارائه‌شده ۱۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان فروش داشته و در صورتی که بتواند ۴۰۰ میلیون دیگر فروش کند، این رکورد را که در حال حاضر در اختیار فیلم گشت 2 است، خواهد شکست. البته باید در نظر داشت که سالن‌های پخش فیلم نهنگ عنبر 2 در حال واگذاری به فیلم ساعت 5 عصر، فیلم جدید مهران مدیری هستند و همین امر شاید مانع از تبدیل شدن فیلم سامان مقدم به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شود.

نهنگ عنبر 2 که بازیگرانی چون مهناز افشار و رضا عطاران دارد، پیش از این رکورد بیش‌ترین فروش روزانه یک فیلم ایرانی در تهران را شکسته است. زومجی چندی پیش در یادداشتی نگاهی به فیلم نهنگ عنبر 2 داشت و سینا طهمورثی در بخشی از مطلب خود در مورد این فیلم نوشت:

آنچه که باعث می‌شود قسمت دوم فیلم در مقایسه با قسمت نخست آن، اتفاق مثبتی محسوب نشود، این است که اولا فیلم به نوعی به نشان‌دادن تکه‌های باقی‌مانده از قسمت اول (و نه تکه‌های جدید روایت نشده) تقلیل می‌یابد و دوم اینکه در مسیر روایت همین تکه‌های باقی‌مانده حتی نتوانسته است موقعیت‌هایِ به‌تنهایی جذاب برای روایتش پیدا کند.

zoomg

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *